Vraagje voor wie bij de politie werkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Vraagje voor wie bij de politie werkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 16:27

Vanmorgen werd ik op mijn werk door een onbekend nummer op mijn mobiel gebeld.
Ik neem nooit op want meestal is het iemand die wat wilt verkopen.
Een kwartier later zie ik op mijn camera dat mijn shetlander weer eens was ontsnapt en ik werk vlak bij huis dus even snel naar huis om pony te vangen.
Kom ik aan fietsen staat er politie voor de deur :oo
Ik schrok mij rot en besefte dat ik was gebeld door de politie.
Er schoot van alles door mijn hoofd maar toen ik achterom kwam stond mijn zoon met de beste man te praten.
Wat bleek mijn zoon heeft 8 maanden geleden een auto gekocht en nu blijkt dat er verkeerde nummerplaten op zitten.
Na een belletje naar desbetreffende garage bleek dat die nieuwe er op hadden gedaan maar een spel foutje hadden gemaakt en a.s donderdag kan hij de goede weer halen.

Wat is mijn vraag mijn zoon rijd met verkeerde platen rond hoe kan de politie dan weten dat de auto van mijn zoon is ?!?

Want de nummer platen die had hoorde bij een andere auto en een andere naam.

En hoe kwamen ze aan mijn telefoonnummer ik heb niets met die auto te maken.

Deze vragen blijven in mijn hoofd rond spoken dus misschien is er hier iemand die bij de politie werkt en hier antwoord op kan geven ?

Blue_flower

Re: Vraagje voor wie bij de politie werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:35

Ik denk dat je beter dichtstbijzijnde kantoor kan bellen en het juiste korps kan vragen. Dan heb je antwoord van degene die erbij zijn geweest. Alle andere antwoorden zijn "misschien" "stel dat" antwoorden.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 16:42

Blue_flower schreef:
Ik denk dat je beter dichtstbijzijnde kantoor kan bellen en het juiste korps kan vragen. Dan heb je antwoord van degene die erbij zijn geweest. Alle andere antwoorden zijn "misschien" "stel dat" antwoorden.

Dank je wel.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:45

Maar is er enkel verkeerde nummerplaat op voertuig of is ook verkeerde kenteken op naam gezet? Dat laatste wil namelijk zo goed als niet. Dus mogelijk is daar wel wat te traceren geweest bij RDW en dergelijke. Naast nummerplaat wordt ook chassisnummer geregistreerd.

Al zal de politie zelf wel beste plek zijn om te vragen. Dan weet je het zeker.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:49

hebben ze op adres gezocht of op naam, ze kunnen dat volgens mij precies zien.

ik was ooit in Maastricht, woonde toen nog in Ooltgensplaat Goeree, was daar iemand aan verhuizen, honden mee, maar niet handig die in huis te hebben waar iedereen in en uit vliegt, dus die in hun aangepast ruimte in de auto (was toen nog beveiliger auto helemaal aangepast daarvoor) kreeg ik opeens ook telf politie. Maastricht, wisten precies wie wat en hoe en dat ik beveiliger was etc. maar dat er kinderen de honden zaten te pesten door op de auto te tikken, bij iemand die langs liep reageerden ze niet maar aanraken was fout. Hadden agenten zelfs ook geprobeerd. Of ik toch maar ff bij de honden kon kijken of alles ok was. Dus ze kunnen dat toch ergens opvragen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 16:55

Mijn zoon keek foto's terug van toen de auto te koop stond toen zaten er de goede kenteken platen op. Waarschijnlijk waren die beschadigd en heeft de garage nieuwe besteld alleen is het verkeerde nummer doorgegeven de garage heeft dit niet opgemerkt en op de auto gezet het betreft ook maar één cijfer wat afwijkt van het origineel. De auto staat op naam van mijn zoon met het goede kenteken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 17:00

Vermoedelijk is de auto van je zoon gefotografeerd. Of vanwege een boete (en heeft de eigenaar van de andere auto met dat kenteken bezwaar gemaakt en gezegd, hé dat klopt niet) óf vanwege controle op de wegenbelasting. Dat laatste is nog het meest waarschijnlijk trouwens, want dan zien ze meteen dat het een andere auto is.
Vervolgens zal het kenteken én het autotype/kleur wel in een computer zijn gepropt om te kijken welke auto een vrijwel identiek kenteken heeft (want die foto's zijn ook wel eens niet helemaal goed leesbaar), dus dat soort programma's zijn er gewoon.

Daarna via het juiste kenteken bij je zoon uitgekomen.
En misschien ben jij wel helemaal niet door de politie gebeld maar was het tóch een anonieme verkoper.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 17:22

Nee de politie zei dat ze mij gebeld hadden , ze zeiden dat ze kentekens fotograveren en dit nummerbord dus bij twee auto's maar boven kwam.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 17:54

tootje71 schreef:
Nee de politie zei dat ze mij gebeld hadden , ze zeiden dat ze kentekens fotograveren en dit nummerbord dus bij twee auto's maar boven kwam.

Vermoedelijk hebben ze in het systeem gekeken welke auto's dit waren en zijn zo achter jullie gegevens gekomen. Auto's zijn gekoppeld aan de eigenaar in het systeem. Is de eigenaar bekend dan kunnen ze alle gegevens zien, dus ook adres, telefoonnummer etc. Dat is allemaal zichtbaar.

Ze hebben waarschijnlijk ergens een controle gedaan, of is er in het ANPR systeem het een en ander naar boven gekomen. ANPR scant alle kentekens en mogelijk dat er al eens melding is gedaan van dubbele kentekenplaat oid. Of heeft het ANPR beide auto's een keer gescand en heeft zo een melding gemaakt.

Derhalve kan je altijd het desbetreffende bureau bellen, of bellen naar 09008844. Dan zien ze de registratie op jullie naam en kunnen ze uitleg geven van hoe of wat. Dat laatste gaat het snelst.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 17:59

tootje71 schreef:
ze zeiden dat ze kentekens fotograveren en dit nummerbord dus bij twee auto's maar boven kwam.
Is dat het dan niet? Als er 2 auto's omhoog komen dat 1 ervan die van je zoon is en daarbij met betreffende info verder is gezocht? Of bedoel je echt puur dat er 2 auto's op de foto stonden met dat nummerbord? Dan zal het idd overige info vergelijken zijn, politie kan veel meer ophalen dan een nornaal persoon. Maar dat zou wel slordig zijn, want dan zou als ze niet toevallig beide langsreden het niet bekend zijn geworden.

Wellicht dat er met verkeerd bestellen ook ergens een verkeerd nummer is neergeschreven, terwijl het in het officiele systeem wel goed staat? Hoewel het vaak slecht design is, gebeurd het erg vaak dat data dubbel opgeslagen staat en dus verschillende waardes kan hebben op verschillende plekken. Daardoor kan de auto wel netjes op naam zijn gezet zonder waarschuwing, maar elders een verkeerd kentenen geregistreerd staan. Maar dat blijft giswerk.

Als je echt wil weten gewoon idd wat anderen ook al zeiden: betreffende politie bellen. Die kunnen je het antwoord geven zonder te gissen. En zal sneller zijn dan hopen dat er op bokt toevallig iemand bij de juiste plek bij de politie werkt (want ook daar kan niet iedereen overal bij en kennen niet alles van andere afdelingen) en dit ook nog eens leest ;) .

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 18:09

Cambionn schreef:
tootje71 schreef:
ze zeiden dat ze kentekens fotograveren en dit nummerbord dus bij twee auto's maar boven kwam.
Is dat het dan niet? Als er 2 auto's omhoog komen dat 1 ervan die van je zoon is en daarbij met betreffende info verder is gezocht? Of bedoel je echt puur dat er 2 auto's op de foto stonden met dat nummerbord? Dan zal het idd overige info vergelijken zijn, politie kan veel meer ophalen dan een nornaal persoon. Maar dat zou wel slordig zijn, want dan zou als ze niet toevallig beide langsreden het niet bekend zijn geworden.

Wellicht dat er met verkeerd bestellen ook ergens een verkeerd nummer is neergeschreven, terwijl het in het officiele systeem wel goed staat? Hoewel het vaak slecht design is, gebeurd het erg vaak dat data dubbel opgeslagen staat en dus verschillende waardes kan hebben op verschillende plekken. Daardoor kan de auto wel netjes op naam zijn gezet zonder waarschuwing, maar elders een verkeerd kentenen geregistreerd staan. Maar dat blijft giswerk.

Als je echt wil weten gewoon idd wat anderen ook al zeiden: betreffende politie bellen. Die kunnen je het antwoord geven zonder te gissen. En zal sneller zijn dan hopen dat er op bokt toevallig iemand bij de juiste plek bij de politie werkt (want ook daar kan niet iedereen overal bij en kennen niet alles van andere afdelingen) en dit ook nog eens leest ;) .

Toevallig ben ik één van de gelukkige bokkers die binnen jouw laatste zin valt haha!
Ik ben er bijna zeker van dat het een van de opties is die ik geopperd heb. Maar zelfs voor iemand binnen het vak blijft het gissen. Daarom is enkel even bellen naar het algemene nummer het beste. En wees vooral blij dat het een 'per ongelukje' is geweest van het autobedrijf en dat je geen heling auto hebt gekocht. Dan was je verder van huis geweest.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 20:06

Allemaal bedankt voor de antwoorden, het is opgelost gelukkig en inderdaad door een typ fout van de garage .