Welk cadeau voor opa?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Welk cadeau voor opa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 08:24

Hallo bokkers!
Mijn opa wordt binnenkort 90 jaar en ik ben op zoek naar inspiratie voor cadeaus. Afgelopen jaar is mijn oma overleden, en mijn opa ziet enorm op tegen de winter. Normaal is hij altijd buiten in de tuin aan het werken, maar in de winter gaat dat niet.
Ik ben op zoek naar een cadeau dat hierbij kan helpen. Iets van een hobby die hij gewoon binnen in zijn huis uit kan voeren, of iets dat hij kan maken oid. Heeft iemand van jullie een idee?
Groetjes!

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:37

Een boek over verzorging kamerplanten en stekjes/plantjes erbij

Puzzelen
Houten bootjes, auto’s enz in elkaar zetten

Schilderen
Kleuren

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:45

Misschien wat vogelvoeder dingen ophangen in de tuin, dan heeft hij iets om naar te kijken en bij te vullen. Niet echt een hobby, maar wel leuk.

Ibbel

Re: Welk cadeau voor opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 10:14

Waar woont je opa en is hij nog een beetje mobiel?
Woont hij bv in de buurt van een (grote) dierentuin of botanische tuin met (tropische) kassen, dan zou je een jaarabonnement daar op kunnen geven.
Is hij niet meer zo mobiel, dan zou je kunnen kijken of er een vrijwilligersorganisatie is die hem mee kan nemen (en dan ipv een jaarabonnement een paar losse bezoekjes kado doen, ook voor de begeleiding)

Het lijkt me nl best verstandig om opa in de winter ook af en toe juist úit huis te krijgen, ipv iets te geven waardoor hij (teveel) binnen blijft.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 10:22

Heb je veel met je opa emotioneel?
Wellicht is een mooi handenbeeld van bodycasting Nederland een mooi cadeau? De casting zelf is ook echt een leuk uitje

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 12:12

Isabel schreef:
Hallo bokkers!
Mijn opa wordt binnenkort 90 jaar en ik ben op zoek naar inspiratie voor cadeaus. Afgelopen jaar is mijn oma overleden, en mijn opa ziet enorm op tegen de winter. Normaal is hij altijd buiten in de tuin aan het werken, maar in de winter gaat dat niet.
Ik ben op zoek naar een cadeau dat hierbij kan helpen. Iets van een hobby die hij gewoon binnen in zijn huis uit kan voeren, of iets dat hij kan maken oid. Heeft iemand van jullie een idee?
Groetjes!

Mijn opa bouwt graag van die houten modellen (auto's, trein, etc).. maar sindskort heeft hij ook de lego (technic/16/18+ lego) ontdekt wat hij erg leuk vind om te doen.. is wat steviger en robuuster dan die van hout, maar ook duurder..
Ik heb dit jaar samen met mijn zusjes de Fiat 500 van lego cadeau gedaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:14

Opa heeft oma verloren. Opa wordt jarig. Jij bent een kleinkind. Misschien zijn er meer. Maak zijn verjaardag leuk en doe iets ergens met alle kleinkinderen. Het gaat dan om jullie. Daar wordt hij blij van en gelukkig, bv met zijn allen vlak waar hij woont gaan eten. 90 jaar is zo bijzonder.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:43

Samen een soort van cursus doen die wekelijks/maandelijks terugkomt?
Zo heeft hij steeds iets om naar uit te kijken samen met jou :)