Powerpoint opnemen incl. spraak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Powerpoint opnemen incl. spraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 18:10

Hi allemaal,

ik zit een beetje in de knoop en Google helpt me niet echt...

Ik heb een Powerpoint presentatie, incl. filmpjes.
Nu wil ik deze dus 'presenteren' en hierbij per slide een tekst inspreken. Dat heb ik gevonden hoe dat moet, Eureka!

Echter, is het nadien de bedoeling dat ik heel de powerpoint zelf afspeel, incl. de gesproken tekst, maar dat moet dus ook opgenomen worden.

Het is dus de bedoeling dat ik deze naar mensen kan doorsturen, in 'filmversie' zodat ze enkel kunnen stopzetten en terugspoelen bvb., maar niét de filmpjes/foto's kunnen downloaden.

Wie o wie maakt mij wat wijzer?

UMayDream

Re: Powerpoint opnemen incl. spraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:12

Wellicht via teams? Start een vergadering met jezelf, ppt delen in het scherm, en dan starten met opnemen. Dan krijg je naderhand de opname + ppt.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:13

Of dat in PowerPoint zelf kan weet ik niet. Maar op mijn werk doen we dat door een teamsvergadering met jezelf te beleggen en deze op te nemen en dan de opname te delen. Is misschien wat omslachtig, maar het werkt wel :D

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:17

Laatst bijgewerkt door Bowo op 07-09-23 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:19

Als je toevallig op een Mac werkt, met QuickTime kun je een scherm opname maken en daarbij tegelijk geluid opnemen. Dus dan kun je de presentatie vol scherm aanzetten en dan gewoon praten, dan neemt die zowel het scherm als je stem op. Het resultaat kun je vervolgens gewoon opslaan.

Op Windows zal dat niet zo werken denk ik. QuickTime wordt geloof ik ook niet meer ondersteund op Windows.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 18:21

UMayDream schreef:
Wellicht via teams? Start een vergadering met jezelf, ppt delen in het scherm, en dan starten met opnemen. Dan krijg je naderhand de opname + ppt.

Ik heb teams, ik heb teams!! Ö Hoe start ik een vergadering met mezelf? :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:38

OBS studio is hét programma voor dit soort dingen. Quicktime werkt ook, maar OBS heeft meer functies en is open source, dus gratis.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:05

Waarom zou je de slides niet moeten mogen downloaden? Met elke willekeurige kniptool of de printscreen knop kan iedereen ze toch uit je filmpje knippen/opslaan.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 19:11

zefiros schreef:
Waarom zou je de slides niet moeten mogen downloaden? Met elke willekeurige kniptool of de printscreen knop kan iedereen ze toch uit je filmpje knippen/opslaan.

De slides wel maar ze mogen de filmpjes niet zomaar downloaden :) Al heel veel gedoe met gehad dat mensen mijn lesmateriaal doorverkopen alsof ze het zelf gemaakt hebben :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:15

Mi_Amore schreef:
zefiros schreef:

De slides wel maar ze mogen de filmpjes niet zomaar downloaden :) Al heel veel gedoe met gehad dat mensen mijn lesmateriaal doorverkopen alsof ze het zelf gemaakt hebben :)

Ik kan je niet 123 helpen met je vraag. Ik denk gewoon bestan > exporteren > mp4?

Maar helaas kun je kopiëren niet voorkomen. Er zijn zeer makkelijke computer kniptools waarmee ik schermopnames maak (video en geluid). Hoef je maar weinig moeite te doen en het deel wat je wilt hebben is gekopieerd. Je kunt wellicht een watermerk in beeld plaatsen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:21

Mi_Amore schreef:
UMayDream schreef:

Ik heb teams, ik heb teams!! Ö Hoe start ik een vergadering met mezelf? :')

Plan een vergadering, nodig jezelf uit en gebruik de link om in de vergadering te komen

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:40

Wat Moska zegt :D is het gelukt TS?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 07:13

In Windows 10 en 11 zit de Xbox Game Bar. Die vind je dacht ik met windows vlaggetje + G in te drukken. Daar kun je ook gewoon opnames maken met microfoon etc.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 07:23

Saskia_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 08:10

Een powerpoint-presentatie opnemen - met beeld en geluid - kan gewoon in Powerpoint zelf (Menu-optie Opnemen of Diavoorstelling -> Opnemen). Je kunt je hele presentatie vastleggen met jezelf klein in een hoekje gefilmd met je webcam. Dit beschermt jouw lesmateriaal gelijk (een beetje) omdat jij altijd in beeld zult zijn. Mocht je dit niet willen, dan zou je misschien een afbeelding van bv jouw logo kunnen filmen.
Uitleg van de mogelijkheden binnen Powerpoint staat oa hier: https://www.youtube.com/watch?v=zG-8Rif9C84