Rouwboeket bewaren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Rouwboeket bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 14:39

Goedemiddag,

Komende zaterdag hebben wij de uitvaart van mijn vader. We hebben een prachtig bloemstuk uitgekozen, die ik graag wil bewaren, in zijn geheel of een deel ervan. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zag al wat bloemen in epoxy voorbijkomen, maar ben op zoek naar meer inspiratie. Alvast bedankt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 14:42

Gecondoleerd met je vader :(:)

Ik denk dat gieten in epoxy de beste garantie geeft om het mooi te bewaren. Je kan ook kijken naar het drogen van het boeket bijvoorbeeld.
Ik vind ook iets over het verwerken van de bloemen in papier, dat lijkt me ook wel een mooi idee: https://www.inessentieuitvaarten.nl/blo ... -uitvaart/

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 14:43

Aller eerst gecondoleerd. Wij hebben de rouwbloemen van mijn vader inderdaad ook in epoxy laten vereeuwigen. Bij floral storys. Zij hebben heel veel verschillende opties. Meer tips heb ik helaas niet voor je. Ik weet wel dat ik het drogen van trouw boeketten vaak niet echt heel erg lang mooi vind blijven.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 14:50

Gecondoleerd.

Ideeën die in mij opkomen.
Op doek laten na schilderen?

Of de bloemen laten vervangen door zijdebloemen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 14:55

Gecondoleerd :(:)

Gieten in epoxy schijnt inderdaad goed te werken, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Maar misschien wel een idee om er een mooie, professionele foto van te laten maken? Er zijn heel veel verschillende fotografie stijlen en manieren van afdrukken, van een 17e eeuws stilleven-stijl tot moderne kunstdrukken.

pjer

Re: Rouwboeket bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 15:34

Ten eerste gecondoleerd.
Ik lees hier opmerkingen over epoxy, maar dat is niet zo heel eenvoudig:
Als je de bloemen in epoxy wilt bewaren moeten ze eerst gedroogd worden. Ik zou dat het uitbesteden als ik jou was, het is namelijk een flinke klus om eerst zo'n boeket uitelkaar te halen, voorzichtig te drogen in chichilla zand, dan weer in elkaar zetten en in epoxy gieten zonder dat je lelijke plekken als luchtbellen etc krijgt. Je hebt dan ook mallen nodig etc. Als je het mooi wilt hebben dan zeker uitbesteden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 15:38

een vriendin/klant van mij doet dat geweldig mooi, jouniquethings.nl ze heeft net een mooie vernieuwde site zeker de moeite waard om ff te neuzen daar.