Het wordt weer sinterklaas....al hebben we gelukkig nog even de tijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Het wordt weer sinterklaas....al hebben we gelukkig nog even de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 15:01

Hallo allemaal de dagen worden weer korter en het weer weer minder mild dat brengt mij het volgende vraagstuk, nu zitten we hier in de spagaat over sint cadeaus op school en op het werk.

Ik wil het dit jaar anders gaan doen welk goed doel heeft een webshop met leuke cadeautjes in hun shop!.

Ik baal zo enorm van die last minute action cadeaus die na 2 keer gebruik al uit elkaar vallen, maar ook gewoon slecht zijn voor het milieu. En al die dingen die je niet wilt of niets mee kan!

Nu had ik vorige jaar alle cadeautjes zelf gemaakt van jam en advocaat tot kinderspeelgoed en handschoenen voor aan je fietsstuur ik had immers een heel jaar ;)

Nu zit ik minder ruim in mijn tijd maar wil eigenlijk kijken wat er bij de goede doelen te koop is op hun webshop.

ik heb gekeken op etsy
bij kika
bij cliniclowns
bij maf flying doktors
bij compassion
voor altzheimer sokken
bij plan
bij wereldnatuurfonds
KNRM
ja zelfs bij dille en kamille

zou bokt mij willen helpen om dit lijstje aan te vullen zodat jullie maar ook de kinderen in basisschool en middelbare school leeftijd en de collega's en bewoners een feel good cadeau kunnen geven en ontvangen waar het ook echt bijdraagt aan iets goeds !

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16153
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Het wordt weer sinterklaas....al hebben we gelukkig nog even de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 23:12

Omdat dit topic beter past op Leven zonder paarden wordt hij daarheen verplaatst.
HK->LZP

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 23:40

Wereldwinkel
Theeblikje voor de thee liefhebbers onder ons.
WWF

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Het wordt weer sinterklaas....al hebben we gelukkig nog even de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 01:16


Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 01:29

Movement schreef:
Wereldwinkel
Theeblikje voor de thee liefhebbers onder ons.
WWF


Deze is er ook nog: 4ocean, zijn armbandjes gemaakt van plastic gevonden in de oceaan. https://www.4ocean.com/

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 04:22

Een bijenhotel?
En dan wel eentje van goed materiaal uiteraard.

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Het wordt weer sinterklaas....al hebben we gelukkig nog even de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 04:32

Iets bij een winkel/zorgboerderij vandaan gemaakt door de deelnemers van dat bedrijf. Of iets bij een 'lokale' boerderijwinkel.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 07:56

Niet voor kinderen (of wel als ze een hond of ander dier hebben waarmee ze veel spelen), maar Suze van de
https://www.5050shopsdb.nl/ Maakt prachtige snuffelkleden en andere snuffelspeelgoed. De opbrengsten gaan naar goede doelen die elke maand anders zijn. Ik heb een rolbot, een taart en een snuffelbal door haar gemaakt. Haar man ruimt zwerfafval op en je kan certificaten kopen zodat hij uit jouw naam een x aantal items ruimt. Ook voor het goede doel. Leuk voor iemand die echt alles al heeft.

Wel op tijd bestellen, want ze heeft niet veel op voorraad.

Hieronder de snuffeltaart, ze maakt ze ook voor paarden trouwens.
Afbeelding

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:01

nimbletje schreef:
Iets bij een winkel/zorgboerderij vandaan gemaakt door de deelnemers van dat bedrijf. Of iets bij een 'lokale' boerderijwinkel.


Dit inderdaad :j Hier in de buurt maken ze bij een sociale werkplaats bijvoorbeeld hele leuke kaarsen, maar ook potten honing, vogelhuisjes en vetbollen :)
Misschien niet heel geschikt voor kinderen maar zeker voor collega’s/volwassenen/ouderen

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Het wordt weer sinterklaas....al hebben we gelukkig nog even de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 11:10

Oh lieve bokkers wat een goede aanvullingen voor die thee tip heb ik al collega’s in gedachten al moeten we afwachten wie we trekken met de lootjes!

Inderdaad de sociale werkplekken daar had ik niet aan gedacht , top idee

Wat is nu echt een handig bruikbaar cadeau voor pubers van 14 tm17 jaar voor ons neefje en nichtje die naar het buitenland zijn geëmigreerd omdat we het moeten opsturen zelf dacht ik aan een set schriften die door hun Nederlandse beste vrienden zijn versierd maar wat dan nog meer is rekbare kaften van de Hema ook leuk ik ben niet zo thuis in hun belevingswereld wereld ?

Essie73 bedankt voor het verplaatsen.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:48

Ik Schaats voor Kika (https://www.schaatsvoorkika.nl/) en namens KiKa ga ik chocoladeletters ( <:) ) en kerststollen ( {:) ) verkopen. Mocht je daarin geinteresserd zijn, stuur me vooral een pb! :o

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Het wordt weer sinterklaas....al hebben we gelukkig nog even de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 10:50

bedankt voor de tip ,succes met de voorbereidingen!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Het wordt weer sinterklaas....al hebben we gelukkig nog even de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 18:56


Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Het wordt weer sinterklaas....al hebben we gelukkig nog even de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 18:59

Voor iedereen die iemand in de noodhulp (ambu, politie, brandweer), in de zorg of bij defensie kent... Remade industry maakt mooi en goed spul van bijvoorbeeld oude brandweerkleding. Gemaakt in Nederland door mensen met een afstand tot de 'normale' arbeidsmarkt.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 19:03

kwita schreef:
Oh lieve bokkers wat een goede aanvullingen voor die thee tip heb ik al collega’s in gedachten al moeten we afwachten wie we trekken met de lootjes!

Inderdaad de sociale werkplekken daar had ik niet aan gedacht , top idee

Wat is nu echt een handig bruikbaar cadeau voor pubers van 14 tm17 jaar voor ons neefje en nichtje die naar het buitenland zijn geëmigreerd omdat we het moeten opsturen zelf dacht ik aan een set schriften die door hun Nederlandse beste vrienden zijn versierd maar wat dan nog meer is rekbare kaften van de Hema ook leuk ik ben niet zo thuis in hun belevingswereld wereld ?

Essie73 bedankt voor het verplaatsen.



Voor hen is het misschien ook leuk om een setje typisch Nederlandse lekkere dingen te doen (stroopwafels, hagelslag, drop bijvoorbeeld) en verkocht door kleine/lokale verkopers?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:12

Vanwege het jaarlijks terugkerende forum [PF]PrettigeFeestdagen en het onderwerp van dit topic verplaats ik het topic daar heen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 20:04

Nou hier een geweldige relaxte hulp sinterklaas ik heb echt bijna al mijn kado's te pakken alleen nu nog voor mijn schoonvader. Kan bokt ons helpen

Hij is dol op de natuur, christelijk, spaart postzegels, dol op gezelschap spelletjes, houdt van ringrijden en trekpaarden en heeft bijna alles al.
Hij heeft vooral gebruiksartikelen gevraagd...


zelf wilt hij geen kadobon voor films of voor diners of theater!
geen snoep ivm diabetes!
En is ook geen knutselaar, met name schoonmoeder niet ivm troepjes en smeer vlekken op tapijt :+


Weet er nog iemand een goed doel met leuke mannen kado's?
( ook heeft hij zwak voor sociale werkplaats artikelen omdat zijn broertje met down 100.000 raamwissers had gemaakt en altijd vrolijk wordt van zulke sociale goede dingen)

Het budget bedraagt ongeveer 35 euro, iets meer is ook geen probleem

welke lieve bokker heeft zo een eureka idee, je zou ons er zo mee helpen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 10:20

We vragen hulp omdat we echt vast zitten…leg puzzels zijn er al zo veel op zijn zolder, daar doet ie niets mee. Gezelschapsspellen weten we niet wat leuk is voor hem ticket to ride Amsterdam heeft hij al en de klassieke spellen hebben ze allemaal al .
Is het spel kluster met de magneten leuk voor ouderen?
Of wie weet nog een leuk spel?

Op de pb’s mijn schoon vader is een tachtiger , dus hele moderne dingen hebben niet niet zo in zijn voorkeur .Een heerlijke eigenwijze plattelander! Het is dus een opa die met gele houten klompen op de fiets naar het dorp gaat om de boodschappen of om de kleinkinderen van school af te halen!.
Die alles al heeft en ook geen wensen heeft! Het is echt zo lastig om iets passends te vinden.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Het wordt weer sinterklaas....al hebben we gelukkig nog even de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 10:10

Hier nog n bericht we hebben een kado voor hem gevonden en ik hoop hiermee ook anderen te inspireren
We kwamen via via terecht op een site van de unicef waar je van alles kado kunt geven we hebben gekozen voor het volle bedrag dekens te schenken! En op de vraag krijgt hij zelf dan helemaal niets …..ja voor elke geschonken deken krijgt hij een paar van die gebreide wollen sokken7 stuks in totaal!
Wat dus hier weer word gemaakt door de huisvrouwen club voor de kinderen in Ukraine om ze eten te kunnen geven gedurende de hele winter! En zo is het weer helemaal rond! Iedereen gelukkig.