Sterrenbeelden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Sterrenbeelden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 21:01

Hey,

Ik ben een "grensgeval " qua sterrenbeeld. Ik ben benieuwd bij welke ik nou hoor, want heb trekjes van beide tekens. Had gelezen dat dit aan het tijdstip van geboorte ligt.

Iemand die me verder kan helpen?
Alvast bedankt

Mungbean

Re: Sterrenbeelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:06

Gewoon niets over lezen, dan heb je er ook geen last van. Dan ben je gewoon jezelf ipv een fictief wezen. Maar dat zal waarschijnlijk niet de oplossing zijn die je zoekt.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 21:07

Sizzle schreef:
Gewoon niets over lezen, dan heb je er ook geen last van. Dan ben je gewoon jezelf ipv een fictief wezen. Maar dat zal waarschijnlijk niet de oplossing zijn die je zoekt.

Tja.. het is natuurlijk ooit maar verzonnen. Maar vind het toch best grappig en vaak kloppend

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:11

Voor de twijfelaars hebben ze de ascedant uitgevonden. Mocht het toch nog net niet zijn dan kun je nog op je chinese teken terug vallen, dan hou je al je opties open.

Sorry, zal je topic niet verder vervuilen :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:25

Sizzle schreef:
Voor de twijfelaars hebben ze de ascedant uitgevonden. Mocht het toch nog net niet zijn dan kun je nog op je chinese teken terug vallen, dan hou je al je opties open.

Sorry, zal je topic niet verder vervuilen :o

:+

Ik heb een aantal mensen in mijn omgeving die echt helemaal van de sterrenbeelden zijn.
Die vinden mij ook een "echte steenbok"
Maar ze vinden ook dat een steenbok en een ram niet bij elkaar matchen... maar daar trekken mijn man en ik ons al 22 jaar niks van aan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:37

Ik ben sterrenbeeld vissen én ascendant vissen, ik heb weinig keuze dus :D Bij mij klopt de omschrijving van vissen ook echt heel erg.

Mensen definiëren volgens sterrenbeelden vind ik ook wat vergaand, maar dat vind ik over alle typologieën :)

Ik durf best antwoorden op je vraag TS: als je rond de 21ste bent geboren herken je je wellicht heel erg terug in beide sterrenbeelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:20

Mijn sterrenbeeld is haring.
Vind het lastig om te weten waar ik bij hoor, kan ook nergens mijn horrorscoop checken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:25

_Mir schreef:
Hey,

Ik ben een "grensgeval " qua sterrenbeeld. Ik ben benieuwd bij welke ik nou hoor, want heb trekjes van beide tekens. Had gelezen dat dit aan het tijdstip van geboorte ligt.

Iemand die me verder kan helpen?
Alvast bedankt

Hoezo ben je een grensgeval? Je hebt toch een sterrenbeeld van een bepaalde datum tot een bepaalde datum? Welke datum ben je geboren?

Of bedoel je accedant ipv sterrenbeeld?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:35

Sizzle schreef:

Kom je er dan nog niet uit, dan kan je ook nog proberen of een Keltisch boomteken soelaas biedt.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/as ... tabel.html

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 00:00

*komt het topic binnen zweven*

Ik laat ieder jaar mijn horoscoop opmaken. En eerlijk? De dame slaat niet veel planken mis.
Ze zegt natuurlijk niet op datum xx gebeurd er xx. Zo wermt het niet.
Maar bv mijn nieuwe woonplek is gewoon door haar voorspelt dat het zou komen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:50

Tjah, een horoscoop kan heel algemeen zijn. Maargoed, houdt t soms ook grappig.

Ik denk dat TS bedoelt dat ze vaak bij x-tijdschrift sterrenbeeld A is en bij z-tijdschrift sterrenbeeld B. Je kan je sterrenbeeld vaak online wel berekenen via bijvoorbeeld https://www.catharinaweb.nl/astrologie/sterrenbeeld.htm

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:23

Winged schreef:
Tjah, een horoscoop kan heel algemeen zijn. Maargoed, houdt t soms ook grappig.

Ik denk dat TS bedoelt dat ze vaak bij x-tijdschrift sterrenbeeld A is en bij z-tijdschrift sterrenbeeld B. Je kan je sterrenbeeld vaak online wel berekenen via bijvoorbeeld https://www.catharinaweb.nl/astrologie/sterrenbeeld.htm

Ik doe aan astrologie. Ik heb deze site even getest en hij klopt. Dus ts je kunt daar je gegevens invullen en dan krijg je je sterrenbeeld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:30

Ik ben ook een randgeval maar ik ben duidelijk een Schorpioen en geen Weegschaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:49

anjali schreef:
Ik doe aan astrologie. Ik heb deze site even getest en hij klopt. Dus ts je kunt daar je gegevens invullen en dan krijg je je sterrenbeeld.

Wat zijn precies de keurmerken en/of certificaten, diploma's waaraan je moet voldoen om ' aan astrologie te doen'?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:03

Nielojram schreef:
anjali schreef:

Wat zijn precies de keurmerken en/of certificaten, diploma's waaraan je moet voldoen om ' aan astrologie te doen'?

Die zijn er niet. Ik heb wel een cursus gevolgd ,heel veel erover gelezen en geleerd van een ouder iemand die er heel goed in was en ,wat voor die tijd bijzonder was, horoscopen maakte op zijn computer. Maar iedereen die het leuk vindt kan zelf "aan astrologie doen". En degenen die het niet leuk vinden of er niet in geloven, die slaan het simpelweg over. In India wordt er overigens geen huwelijk gesloten zonder eerst door een astroloog te laten kijken of de kandidaten wel bij elkaar passen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:14

Een geboortehoroscoop laten maken, dat is erg leuk en zinvol en een astroloog kan heel erg veel halen uit hoe alle planeten en tekens stonden ten tijde van jouw geboorte.

Een horoscoop van alleen je zon is vaak veel te algemeen, sowieso zeggen de eerste drie tekens al meer. Je zonneteken (1e teken) staat voor je ego, je ascedant (2e teken) is hoe je over komt op andere mensen, je maan (3e teken) is hoe jij emoties ervaart en ermee om gaat.

Er is echt zoveel interessante informatie te halen uit astrologie, maar dan moet je het wel goed doen en zeg maar en wegblijven bij algemenigheden. Ik weet dit toevallig omdat ik een enorme goede astroloog kende die me veel uitgelegd heeft. (en waar ik waarschijnlijk maar 1/10e van onthouden heb, zoveel meer zit er in)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:00

Suzanne F. schreef:
Ik ben ook een randgeval maar ik ben duidelijk een Schorpioen en geen Weegschaal.

23 oktober? :D zelfde "geval" maar dan andersom, ik ben meer Weegschaal.
In het ene tijdschrift loopt de Weegschaal tot 22 oktober en het andere tijdschrift loopt Weegschaal tot 23 oktober (zoiets geloof ik).

Ik heb er weleens over nagedacht. Mijn moeder is 2 weken eerder dan de uitgerekende datum ingeleid dus ik dat maakt mij dan een (laten we zeggen) Weegschaal. Was ik op de uitgerekende datum gekomen, was ik een echte Schorpioen geweest. Was m'n karakter dan ook zo anders geweest? :7

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:25

_Karlijn schreef:
Ik heb er weleens over nagedacht. Mijn moeder is 2 weken eerder dan de uitgerekende datum ingeleid dus ik dat maakt mij dan een (laten we zeggen) Weegschaal. Was ik op de uitgerekende datum gekomen, was ik een echte Schorpioen geweest. Was m'n karakter dan ook zo anders geweest? :7

Als de sterren echt invloed op je zouden hebben, zou het de stand van de sterren ten tijde van je conceptie moeten zijn. Als je tenminste aanhangt dat twee versmolten cellen daadwerkelijk al 'leven' zijn.
En anders dan in ieder geval op het moment dat de hersenen aangelegd worden. Dus ergens in de 2e maand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:02

_Karlijn schreef:
Suzanne F. schreef:

23 oktober? :D zelfde "geval" maar dan andersom, ik ben meer Weegschaal.
In het ene tijdschrift loopt de Weegschaal tot 22 oktober en het andere tijdschrift loopt Weegschaal tot 23 oktober (zoiets geloof ik).

Yep, 23 oktober!
Dat vraag ik me inderdaad ook weleens af. Ik was te laat eigenlijk dus ik had een Weegschaal moeten zijn. Maar ik ben echt totaal geen Weegschaal als je naar de karakterkenmerken kijkt.