Tegenwoordig is het bijna onmogelijk om een studentenkamer te vinden. Ik zie regelmatig berichten voorbij komen via mijn social media van vrienden/familie en dergelijke die zoeken naar een kamer.

Momenteel moet ik er zelf ook aan gaan geloven en heb ik me dus ook ingeschreven bij kamernet en dergelijke websites voor Rotterdam. Helaas zit er nog niet echt schot in de zaak. Inmiddels ben ik al een maand+ intensief aan het kijken en reageren via de websites, FB groepen en dergelijke maar echt lukken wil het nog niet.
Ik heb een beetje gezocht via bokt maar kon niet echt een centraal topic vinden. Er zijn vast een hoop bokkers die ook een studie doen en daarvoor uit huis moeten / zijn gegaan. Wellicht een leuk idee om dingen te delen om onze kansen te vergroten?
Zelf ben ik momenteel ook al even op zoek naar een kamer - en wellicht heeft bokt de gouden tip om de kansen wat te vergroten!

[Persoonlijk verhaal even in spoiler]
Helaas wordt mijn geäardheid thuis opeens niet meer geaccepteerd, en zal ik dus uit huis moeten gaan voor mijn studie. Thuis is geen thuis meer voor mij: ik wordt slecht behandeld, en het is elke keer gedoe met mijn ouders om de meest onzinnige dingen. Mentaal vreet dit echt enorm aan mij dus uit huis is de enige logische stap.
Nu kwam dit erg overwachts en heb ik mezelf dus nooit ergens ingeschreven vanaf dat ik 16/17 was zoals de meeste mensen die uit huis wilden studeren dit wel hebben gedaan. Via alle websites reageren doe ik wel - altijd inclusief motivatie/verhaal voor de extra kans - maar heeft vooralsnog weinig zin aangezien je zo laag op de stapel komt dat de verhuurders (aka andere studenten) je inzending niet eens te zien krijgen.
Na advies van wat mensen heb ik toch maar weer een FB account aangemaakt en ben ik lid geworden van bijna elke Rotterdamse groep die er maar te vinden is. Via daar reageer ik op kamers via zowel de DM/Hotmail of via het 06 nummer dat er staat, vooralsnog zonder enig succes.
Ook merk ik dat mensen je niet echt serieus nemen als je een ander studieniveau doet dan een HBO/Uni. Zelf ga ik een MBO4 doen (4 jaar in 3 jaar) en heb ik deze keuze bewust gemaakt gezien er in de praktijk hier veel meer wordt gedaan op het creatieve vlak - daar waar mijn interesse ligt, en ik op die manier de kans heb om mijzelf in precies dé creatieve richting te ontwikkelen waarin ik hierna wil werken.
Nu lijkt deze keuze mij te achtervolgen want 9/10 kamers accepteren ze niet eens mensen die géén minstens HBO/Uni studie doen. Dit terwijl ik qua niveau met gemak voldoe aan een HBO/Uni student en ook prima een HBO studie had kunnen doen had deze aangesloten bij mijn interesse.
Nu goed, wellicht heeft iemand op bokt wel dé gouden tip. Niet geschoten is altijd mis.