Terug naar de kapper?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lletam

Terug naar de kapper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 09:02

Ik ben vorige week bij de kapper geweest. Duidelijk uitgelegd wat ik wilde en wat niet, inclusief plaatjes met voorbeelden.
Op zich heeft ze wel gedaan wat ik wilde maar toch ben ik er niet blij mee, het valt niet zoals ik wil en ik pruts het toch weer in een klem of staartje.

Kan je hier mee terug gaan of moet ik er gewoon aan wennen? Wat zouden jullie doen?

MarliesV

Re: Terug naar de kapper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:04

Terug gaan idd. Of ze het kunnen aanpassen ligt natuurlijk compleet aan het kapsel maar je kan iig terug gaan voor overleg.

Is jouw haar wel geschikt voor het model wat je hebt?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:11

Je kan teruggaan om er in elk geval over te praten. Maar niet iedereen heeft het geschikte haar om precies aan een plaatje te voldoen en als het wel zo is dan moet je het ook nog kunnen stylen.

Ik had hetzelfde, mooie lok laten knippen die de kapster heel mooi langs mijn gezicht liet vallen. Zelf krijg ik dat nooit meer zo mooi voor elkaar dus nu zit het maar weer naar achter in mijn knotje. :')

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 09:49

Ik weet inmiddels best goed wat mijn haar doet en heb dat duidelijk aangegeven. Ik denk dat het type kapster gewoon niet bij mij past. Het lijkt me ook erg ongemakkelijk om dan me dan weer door haar te laten knippen, ik zou liever naar een ander gaan alleen heb hier flink voor betaald..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:50

Ik zou terug gaan.

Uitleggen waar je tegenaan loopt.
Dan hoor je vanzelf of ze iets kan betekenen voor je.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:50

heb je foto's van je beoogde resultaat en het uiteindelijke resultaat?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:51

Ik zou ook terug gaan, ik denk dat de kapper het jammer vindt als je ontevreden bent en wie weet kom je samen tot een oplossing.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:53

Ik zou teruggaan. Ik ben momenteel ook niet tevreden met mij kapsel, maar ben niet meteen teruggegaan nadat ik had gewassen had en heb daar toch wel spijt van eigenlijk.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 10:03

Ja misschien moet ik in elk geval even overleggen... Alleen als ze wel weer wil gaan knippen val ik misschien van de regen in de drup omdat hun stijl niet bij me past (althans, dat denk ik nu) daarom vraag ik me af of het wel zin heeft

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:07

lletam schreef:
Ik weet inmiddels best goed wat mijn haar doet en heb dat duidelijk aangegeven. Ik denk dat het type kapster gewoon niet bij mij past. Het lijkt me ook erg ongemakkelijk om dan me dan weer door haar te laten knippen, ik zou liever naar een ander gaan alleen heb hier flink voor betaald..

Daarom wel teruggaan. Spreek het uit en beslis dan wat je wil.

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:32

Is het je vaste kapper, of een nieuwe? Ik herken dit probleem, wij zitten zelf ook bij een dure kapper (waar wij ook nog eens 1,5 uur enkele reis voor rijden). Ik ben altijd heel erg tevreden geweest, maar de afgelopen twee keer niet. Dat zijn ook de enigste twee keren geweest dat ik bij een andere kapster zat dan mijn normale. Nu bij maken van de afspraak heel erg duidelijk geweest dat ik echt bij mijn eigen kapper wilde en niet de andere. Nu komen wij al jaren lang hier met de hele familie, dus wij hebben ook aangegeven waarom niet. Heel erg banketstaaf, maar na de bedragen die wij hier betalen vind ik dat je ook kan aangeven als je iets anders wilt (zeker als ze er naar vragen). Terug gaan vind ik lastig, zelf zou ik dat niet doen omdat ik het erg ongemakkelijk vind. Aan de andere kant, je hebt heel erg duidelijk verteld wat je wilde en nu blijkt dat het niet zo geknipt is. Je hebt betaald voor een dienst. Je kan het best melden, misschien zijn het maar kleine aanpassingen? Mocht dit de eerste keer zijn dat je daar geweest bent, dan zou ik even langs gaan, vragen of ze het kan aanpassen. Er is natuurlijk ook een kans dat je kapper dacht dat dit is hoe je het wilde..

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 12:07

Een nieuwe kapper inderdaad, ik denk ook dat het daar inzit: de stijl past niet bij mij.

Ik ben alleen zo'n zacht ei met dat teruggaan...

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:33

lletam schreef:
Een nieuwe kapper inderdaad, ik denk ook dat het daar inzit: de stijl past niet bij mij.

Ik ben alleen zo'n zacht ei met dat teruggaan...

Snap ik, zou ik ook zijn.

Ik denk alleen dat je het zo moet bekijken dat de kapper/kapster natuurlijk ook graag wilt dat jij blij bent met het resultaat. Ook de kapper kan hier weer veel van leren en heeft liever positieve mond-tot-mond reclame dan een ontevreden klant.. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:00

Ja moeilijk. Want als je teruggaat kunnen ze niets anders doen dan proberen de boel te fiksen voor je. Dus weer knippen of kleuren of stylen (geen idee wat er precies niet oké was).
Meer kunnen ze niet doen. Dus als je niet wilt dat ze er weer aan gaan zitten dan heeft het ook geen nut.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:14

Je kan eventueel ook teruggaan met dat het je zelf gewoon niet lukt het goed in model te krijgen, of ze je daar even mee kunnen helpen? Dan loop je niet het risico dat ze extra gaan lopen knippen, maar heb je wel kans dat je daarna wel blij bent met je kapsel.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:18

lletam schreef:
Duidelijk uitgelegd wat ik wilde en wat niet, inclusief plaatjes met voorbeelden.
Op zich heeft ze wel gedaan wat ik wilde maar toch ben ik er niet blij mee,

Je bent niet tevreden maar ze heeft wel gedaan wat je wilde.
Wat valt je dan tegen, ik denk dat het model dan niet bij je past maar daar kom je pas achter als het zo geknipt is.

Je kan terug gaan en aangeven waar je tegenaan loopt en of ze je kunnen helpen maar je kan haar niet verwijten dat ze het niet goed geeft gedaan.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:26

lletam schreef:
Op zich heeft ze wel gedaan wat ik wilde maar toch ben ik er niet blij mee, het valt niet zoals ik wil en ik pruts het toch weer in een klem of staartje.
Als ik dit stukje lees klinkt het alsof je wel precies hebt gekregen wat je wou. Is het echt het knipwerk dat niet goed is, of valt het je gewoon tegen hoe het kapsel bij jou staat/met jouw haar reageert? Foto's zijn natuurlijk altijd perfect gestyled, en als je niet elke dag dat zelf doet of er staat eens te veel wind, dan zit dat nooit continue zo. Men heeft vaak geen natuurlijke blow-out.

Als het knipwerk niet goed is zou ik ook overwegen terug te gaan. Aan de andere kant denk ik dan ook vaak "als het de eerste keer niet lukte, wat is de kans dat het de 2e keer wel lukt?". Maar ik heb erg lastig haar waar menig kapper gewoon niet mee om kan gaan, dus heb er al wel meer af moeten schrijven omdat ze gewoon de nodige kunde niet hebben :') . Helaas is mijn ervaring dat menig kapper zich nog overschat ondanks waarschuwingen ook... Het is een dusdanig probleem, dat ik inmiddels echt niet meer terug ga hoor. Dan blijf ik bezig, en het word er nooit echt beter van bij mij. Maar buiten haar doe ik het wel. Zelfs eens bij een tandarts terug gegaan omdat een vervangde vulling me te dik was ingezet naar mijn smaak, heeft hij netjes dunner gemaakt.

Maar als het domweg minder goed bevalt dan gedacht, zou ik dat de kapper niet afrekenen. Ik zou er ook niet blij van worden als ik mijn werk gewoon goed doe, maar iemand zijn eigen idee toch niet zo leuk vind in de praktijk en dat mij aanrekent. Als deze kapper je domweg niet ligt, zou ik dan gewoon naar een andere gaan.

Als het goed geknipt is en bij hun wel mooi viel, zou je eventueel wel terug kunnen gaan om te vragen hoe je het zou kunnen stijlen. Dat doen ze vaak graag! Kleine aanpassingen als het grote plaatje goed is zou ik ook wel voor terug gaan, maar dan meer in een "ik wil het toch anders, kan dat" mindset. En dat betekend ook gewoon bij betalen voor het extra werk.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 13:40

Voor een deel heeft ze gedaan wat ik wilde; maar er zit geen lucht in, geen lagen, geen 'messy' look maar een braaf model zeg maar. Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik geen typ ben voor tangen en föhnen maar beetje droogshampoo en klaar. En dat is het nu niet.

Dus ik denk dat dat een verschil van inzicht/stijl is. Aan de ene kant wil ik daarom terug, aan de andere kant wil ik niet dat zij het doet.

Baal gewoon; ga je na 2 jaar eindelijk weer 's naar de kapper, betaal je een flink maar dan niet happy als je in de spiegel kijkt. En dat verwijt ik haar niet, vind het wel heel jammer..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:41

Maar hier kan je het toch over hebben met haar en desnoods de eigenaar of weet ik veel wie in de kapsalon.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:45

Maar liep je wel tevreden naar buiten?
Toen de kapper het had gestyled?
Of was het toen al niet wat je verwacht had?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:45

Ik zou er zelf niet zo moeilijk over doen. Groeit wel weer aan, en een andere kapper zoeken voor de volgende keer.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:50

Een kapper heeft zonder jouw feedback ook geen idee. Ik zou zeker teruggaan en de mogelijkheden bespreken. Afhankelijk van de reactie die je krijgt kun je altijd nog bepalen of je je laat knippen of niet. Als zij met een goede reactie komt waar jij je goed bij voelt, kun je de keuze maken om je kapsel te laten bijwerken of een eventuele andere oplossing aan te nemen. Als het niet goed voelt heb je het in ieder geval geprobeerd en uitgesproken en weet je dat deze kapper niet bij je past.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:52

Ik denk dat het een heel eind in het stylen zit. Die messy look en die lucht moet je wel wat aan doen.
Ik snap dat je niet van föhnen houdt, maar ja. Een leuk kapsel ontstaat meestal niet vanzelf. Het makkelijkste is lang haar op 1 lengte. Daar hoef je eigenlijk nooit wat aan te doen. Korter haar is vaak meer werk om het leuk te krijgen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:54

Een messy look krijg je vaak toch ook pas nadat je er zelf actief iets mee doet? Even goed föhnen of iets erin sprayen en dan met je handen wat in kneden of door de war halen etc. Ben wel benieuwd nu wat het verschil is tussen de foto en het resultaat. En misschien heeft de kapper een fijne spray/crème die je helpt om het snel te stylen? Ik weet dat mijn moeder vroeger een soort zoutwater spray had die het geheel wat stugger en wilder maakte. Beetje de beach look kreeg je ervan.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:05

Vragen kan altijd, al geven ze maar styling advies. Ik heb het idee dat het daar ook een beetje in zit.

Dan toch wel een tip is regelmatiger naar een vaste kapper gaan, zij leren jouw haar kan goed kennen en kunnen dan veel beter aangeven wat wel of niet goed bij je past. Dat scheelt echt.