Ik moest daar gisteren even aan denken toen ik aan het plassen was en moest niezen. Dat kan ik dus niet tegelijk

Dus ik ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn als je er bewust over na gaat denken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zil schreef:Wat kan je niet tegelijk? Kan van alles zijn… Heel veel mensen kunnen niet 2 dingen tegelijk.
Ik moest daar gisteren even aan denken toen ik aan het plassen was en moest niezen. Dat kan ik dus niet tegelijk![]()
![]()
Dus ik ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn als je er bewust over na gaat denken.
Monody schreef:Niemand kan echt twee dingen tegelijk waar je je volledige aandacht bij nodig hebt. Dat is gewoon onmogelijk voor je brein. Vaak als je twee dingen tegelijk kan is een zo geautomatiseerd dat je er niet meer bewust bij na hoeft te denken, terwijl de ander wel je volledige aandacht nodig heeft (zoals lopen en telefoneren, of uitmesten en een podcast luisteren)
Caira schreef:Inparkeren en naar de radio luisteren, dan moet dat ding UIT
Avalanche schreef:Dit. Heel veel mensen (met name vrouwen) denken dat ze heel veel tegelijk kunnen, maar dat is niet het gevalje doet óf een ding goed of meerdere dingen half.
Nielojram schreef:Avalanche schreef:Dit. Heel veel mensen (met name vrouwen) denken dat ze heel veel tegelijk kunnen, maar dat is niet het gevalje doet óf een ding goed of meerdere dingen half.
Hey.. Maar wij vrouwen maken de Piemels dat wel wijs..
Dus laten we dit in ere houden?Spoiler:
( mijn vertaling in deze; ja, we doen alsof we meer dingen tegelijk kunnen, en het lijkt ook alsof we op alles grip hebben, alleen de Piemels hebben niet door dat we van alles uit onze handen laten vallen, omdat zij maar een ding tegelijk kunnen, en dat ook zo zien)
callippo schreef:Caira schreef:Inparkeren en naar de radio luisteren, dan moet dat ding UIT
Veel mensen blijkbaar, want bij de nieuwe auto van mijn man gaat automatisch de radio zachter als je achteruit gaat rijden.
Sinds ik kinderen heb, kan ik nog veel slechter 2 dingen tegelijk, ik focus helemaal op iets en dan vind ik het ook lastig om mijn focus weer terug te krijgen als ik gestoord wordt (wat met kinderen nogal vaak gebeurt...)