Zoals iedereen wel weet is de woningmarkt voor iedereen en zeker voor starters / jongeren vrij hopeloos. En ik denk dat er hier wel meer ouders zijn die worstelen met dit of een vergelijkbaar vraagstuk.
Ik wil graag mijn zoon (21) helpen maar hoe?
Zoonlief werkt als assistent bedrijfsleider, 4 dagen per week. Moet nog wel zijn opleiding afronden (tja... zo gaat dat blijkbaar tegenwoordig, MBO). Dat gaat in de loop van komend studiejaar gebeuren.
1. Zal ik back up zijn voor als hij een hypotheek wil afsluiten?
2. Zal ik garant staan voor huur?
3. Zal ik een appartement(je) kopen en dat aan hem verhuren?
4. Zal ik hem in mijn appartement laten wonen (die te koop staat) en tzt optie 1,2 of 3?
5. Zal ik niets doen (hij woont momenteel in huis van mijn ex, die in het buitenland zit grotendeels, gratis, maar wil daar graag weg, zeker als ex in Nl verblijft)? Ex komt begin volgend jaar terug uit het buitenland.
6. Zal ik hem 1 of 2 vrienden laten verzamelen zodat ze samen van mij kunnen huren?
7. Zal ik dan bij 6. zelf iets voor ze kopen, mijn appartement gewoon aanhouden en niet verkopen of ze iets laten huren?
8. Moet hij het allemaal zelf maar uitzoeken want hij is 21 dus ik ben er niet meer verantwoordelijk voor en daar worden ze groot en sterk van?
9. ....????
Ik word zo heen en weer geslingerd tussen van alles en nog wat.
Voor jongens / mannen is het nog lastiger dan voor meiden, die worden veel eerder in een huis gevraagd is onze ervaring. Jongens / mannnen staan wat slechter bekend ...

Duszzz ik ben benieuwd hoe jullie hierin staan. Ook ervaringen van mensen die door hun ouders zijn gesteund, of juist niet, hoor ik graag.