Binnenkort gaan mijn vriend en ik op vakantie. De vliegreis duurt best lang en aangezien ik niet van films hou dacht ik aan wat tijdschriften. Die zijn wel snel uit dus wie weet zijn hier bokkers met leuke tips voor boeken die makkelijk lezen.
Genre, maakt me niks uit. Ik lees vrijwel nooit boeken dus sta voor alles open. ‘Vroeger’ wel eens het boek Ik was twaalf en fietste naar school gelezen. Die had ik in een keer uit. Zoiets zoek ik dus ook.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 05-08-23 16:39
Ik vind boeken van Suzanne Vermeer altijd gemakkelijk lezen. Zit een beetje spanning in zonder bloederige taferelen. En leest fijn.
Kiki van Dijk en Jet van Vuuren kan ook. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat veel van die boeken op hetzelfde neerkomen…
Sophie Kinsella is ook leuk! Vooral de shopaholic serie
Dorus
Geplaatst: 05-08-23 17:15
Of gewoon een paar bouquet reeks of dokters roman, niet de meest spannende literatuur, maar die lezen ook makkelijk weg en zijn niet super duur. Vroeger veel versleten, omdat ze voorhanden waren en zo lekker weglezen.
Bedankt voor alle tips tot zover! Ga ze eens bekijken.
luuntje
Geplaatst: 05-08-23 18:28
Heb je een ereader of neem je losse boeken mee? Losse boeken kunnen best zwaar zijn.
Baantjer. Hendrik Groen. Bureau Marit van ED Vermeulen. Boeken van CSI.
Anoniem
Geplaatst: 05-08-23 18:33
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers, de boeken van Suzanne Vermeer, Jill Mansel, Kiki van Dijk zijn makkelijk te lezen. Ik vind zelf de boeken van Colleen Hoover ook vermakelijk en makkelijk te lezen, leuk voor tussendoor. Ik zou overigens niet aanraden om er teveel van dezelfde schrijver te lezen, want vaak is de verhaallijn toch wel hetzelfde.
BaileyMix
Geplaatst: 05-08-23 18:43
Mijn nieuwe lievelings is Dolly Alderton! Everything I Know About Love en ik ben nu bezig in Ghosts.
Wat ander genre dan dat hier voorbij komt maar ik heb gisteren in 1 dag het boek “The Barefoot Dutchman” uitgelezen. Leuk boek, leest makkelijk weg. Gaat over de verhalen/avonturen van Anton Nootenboom. Hij beschrijft zijn leven en verhalen die hij heeft meegemaakt. Hij heeft o.a. een paar maanden door Australie gelopen op blote voeten om geld op te halen voor de mentale gezondheid van mannen. Ik vond dat er mooie dingen in staan en liet mij nadenken over bepaalde dingen.
Reisverhalen zijn vaak leuk en makkelijk weg te lezen, het zoutpad bijvoorbeeld of de boeken van Tim Voors. Maar ook psychologische thrillers. Ik vond de boeken van Karen Dionne, Clare Mackintosh, Louise Jensen, B.A.Paris bijvoorbeeld erg goed weglezen en spannend.
Goof
Geplaatst: 05-08-23 19:57
Dioxide schreef:
The Dalai Lama’s Cat serie, Shantaram, The Storyteller van Dave Grohl (zanger van de Foo Fighters), Mocro Mafia, fiets Berlin.
Om maar wat te noemen
Je vindt Shantaram een makkelijk boek voor een beginnende lezer??
Roosch
Geplaatst: 05-08-23 19:58
Ik zou ook een rondje kringloop doen en naast de genoemde schrijvers ook kijken naar boeken van Jackie van Laren, Chantal van Gastel.
Ik zou zeggen, kijk of je een ereader kunt lenen, daar kun je dan een hoop boeken op kwijt en als het niet bevalt kun je een andere starten!
De zeven zussen leest idd heel makkelijk weg, Suzanne Vermeer, Sandra Berg heeft ook wel makkelijk te lezen boeken, Saskia Noort, Nicci French, Esther Verhoef