Fotoboeken kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noor

Fotoboeken kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 15:47

Op deze regenachtige dagen heb ik eindelijk het fotoboek van m’n zoontje afgemaakt. Ook een bevalling :')

Nu vroeg ik me af tot welke leeftijd je eigenlijk fotoboeken maakt? Natuurlijk bepaal je dat zelf, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Maak je bv vanaf een bepaalde leeftijd alleen nog maar een boek van bv de zomervakantie?

KimD

Re: Fotoboeken kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:51

Het is denk ik echt wat jezelf wilt, maar doe het vooral voor jezelf en niet voor iemand anders. Want die ander kan nul waarde hechten aan die fotoboeken. Dus al wil je fotoboeken maken tot de dag dat je sterft over dingen die jij belangrijk vind, als jij dat leuk en een fijne herinnering vind. Helemaal goed toch!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:57

Bepaal je denk ik echt zelf. Ik heb alleen fotoboeken van de vakanties. Ik niet toe aan de babyboeken omdat ik de foto’s van de oudste te confronterend vind en het banketstaaf vind als de jongste wel een boek zou hebben.

Maar ik denk dat ik me er binnenkort overheen ga zetten en dan heb ik wel wat te doen na 7 jaar :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:06

Ehmmmm.

Staat al jaren op m'n to do lijstje.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:12

Urbanus schreef:
Ehmmmm.

Dit dus!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:59

Ik heb inmiddels 2-3 fotoboeken per kind (van 3 en 5 jaar), moet m weer updaten van een aantal maanden. En dan niet alleen van vakanties, maar gewoon van het hele jaar door, probeer het zoveel mogelijk op tijd te doen, maar lukt niet altijd volledig.

Ik vind het leuk om te doen, ik vind het ook leuk om mijn eigen foto's van vroeger terug te kijken. :)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:14

Vreselijk. Ik ben 5 jaar geleden een studie begonnen, zou 2 jaar duren, en met mijn vriend afgesproken dat hij in die tijd het fotoalbum van onze dochter zou maken van 0-3 jaar. Mijn studie was na 2 jaar af maar het album niet. Ze is nu 8 en er is nog geen fotoboek.
Vanaf de komst van de middelste gebruik ik "once upon" en hiermee de mooiste albums gemaakt alleen van telefoonfotos. Geen tekst erbij. De app werkt fantastisch. De foto's laadt hij vanzelf op in de app en worden op datum gesorteerd. Dan kies je steeds 6 foto's per bijvoorbeeld maand en die zet hij automatisch op 2 bladzijdes. Alleen de foto's van mijn dochters geboorte tot 3 jaar staan niet op onze telefoons dus daar kunnen we het helaas niet zo doen.

Ik merk wel dat onze kinderen het leuk vinden om een fotoalbum te hebben. Ze bladeren er best vaak doorheen en ik vind het ook leuk dat ze dit later zelf in bezit hebben

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:49

M'n vriend krijgt ieder jaar dat we samen zijn op onze jubileumdag een album van dat jaar. Wat betreft kinderen, die zijn nog niet in beeld. M'n moeder heeft voor mij en mijn broers er 2 pp gemaakt: 1 baby/kind album & een overzicht van klein tot volwassen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:51

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:52

zonnebloem18 schreef:
Urbanus schreef:
Ehmmmm.

Dit dus!

Gelukkig, ik ben niet de enige.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:04

Ik ben zo n sneuneus die elke maand foto’s af laat drukken en inplakt..
Mijn dochter is 5 en mijn zoontje bijna 2 jaar en ik ben beide bij juli 2023 dus redelijk up to date.
Maar wat heb ik er een hekel aan en vraag me ook echt af, waarom?

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:40

Alja schreef:
Ik ben zo n sneuneus die elke maand foto’s af laat drukken en inplakt..
Mijn dochter is 5 en mijn zoontje bijna 2 jaar en ik ben beide bij juli 2023 dus redelijk up to date.
Maar wat heb ik er een hekel aan en vraag me ook echt af, waarom?

Same en wat een pret om ze elke keer weer door te bladeren heerlijk!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:51

Ik maak ze digitaal bij Hema. Of tenminste, ben nu bezig in die voor m’n dochter van haar eerste jaar. Ik heb aparte mapjes op telefoon waar ik leuke foto’s in zet en eens in paar maanden ga ik er even uurtje voor zitten. Wil dat nog wel tijd volhouden, maar gok dat volgende jaren niet zoveel zullen zijn als eerste nu _O-

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:19

Bij ons in het gezin waarin ik opgroeide is er een album per kind gemaakt. Aangezien mijn moeder jong is overleden is dat een heel waardevol boek. Gemaakt door de tweede vrouw van mijn vader en vriendinnen die mij en mijn ouders van vroeger nog kende en konden vertellen wie er op de foto’s stonden.
Mijn vader bewaarde àlles dus heb nog veel schooltekeningen, diplomaatjes, facturen van abonnementen op de Okki enzo. Vind dat enig om af en toe doorheen te gaan.
Laatst met mijn broer samen door mijn en zijn album heen gegaan. We hebben zoveel herinneringen opgehaald. Echt super.
Dus als je de tijd kunt maken; dóen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:33

Toevallig van de week tijd voor gemaakt. Kost alleen zoveel tijd om foto's uit te zoeken :')
Dochters zijn 2,5 en 5. Had een boel foto's afgedrukt van de oudste in het eerste jaar maar dat was iets te enthousiast := Dus niet alles ingeplakt.
Is altijd meer werk dan je denkt maar vind het heerlijk om ze door te bladeren <3

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:46

Mooie fotoboeken met kleine feitjes erbij…1 dit of dat…ergens heen geweeest van alles wat…

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:55

Geen kinderen hier, maar ik maak elk jaar een jaarboek met dagelijkse dingen, dagjes uit en korte vakanties. Langere vakanties krijgen hun eigen boek.
De clue voor mij is bijhouden: dagje dierentuin gehad? Gelijk dezelfde avond of de dag erna in het fotoboek verwerken. Ik werk met Albelli (al kan ik dat programma af en toe ook wel vervloeken) en dan sla ik hem gewoon op om de volgende keer mee verder te gaan. :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 23:27

Ik maak voor beide kinderen elk jaar een eigen fotoboek met alle foto’s van dat jaar er in. Zowel mobiele foto’s als foto’s die ik met mijn camera heb gemaakt. Bewerk de mobiele foto’s wel na zodat alles een beetje bij elkaar past.
Het is natuurlijk mijn werk, dus voor mij hoort het er absoluut bij. De kinderen vinden het ook heerlijk om er in te bladeren

Je kunt albums maken ook uitbesteden he, is niet onwijs goedkoop, maar dan kost het je veeeeel minder tijd

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 00:38

Ik heb het eerste fotoboek van het eerste half jaar af. Met elke maand een kort verhaaltje over de mijlpalen. Ben nu bezig met het tweede halfjaar en vandaf daar doe ik 1 boek per jaar maken. Hij is nu 1,5 dus tegen de tijd dat het tweede half jaar af is, is het tijd voor fotoboek nummer 3 :')

Ik moet zeggen dat Albelli wel heel fijn werkt! Ze hebben ook een smart assistant functie tegenwoordig (die plaatst de foto’s op volgorde van de datum l in het fotoboek). Zelf nog niet echt gebruikt want in wil me houden aan de lay-out van het eerste fotoboek :+

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 00:41

Ik heb geen kinderen :')
Maar ik maak sinds enkele jaren een "jaarboek" waarin foto's door alle maanden heen naar voren komen.

Van simpele dingen zoals een fijne wandeling in de sneeuw, tot dagjes uit, etentjes, vakanties etc.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 06:38

Ik maak plakboeken voor mijn dochter. Die is inmiddels 2.5 en ben met het 3e boek bezig :') Ik maak eigenlijk veel te veel foto's en kan moeilijk keuzes maken. Zou wel willen overstappen naar zo'n app want dit kost echt veel tijd. Ik denk dat als ze straks naar school gaat de hoeveelheid foto's wel zal teruglopen.. 18 plakboeken lijkt me wat veel van het goede :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 06:49

Wij maken net als Xmyrth ieder jaar (wel met jaar vertraging :+ ) een gedrukt boekje, maar dat is niet enkel voor het kind. Gewoon van ons samen.
Het is maar net wat je eigen wensen zijn.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:53

Ik vind het heel leuk om een album te hebben om doorheen te bladeren. Ook het maken vind ik altijd wel leuk, alleen is tijd soms een dingetje. Heb mezelf voorgenomen dat het boek van het eerste jaar van m’n zoontje af moet zijn voordat hij twee is en z’n broertje geboren wordt. Dat betekent in de praktijk dat ik niet lang meer heb :') . Ik schiet wel aardig op en schrijf er ook stukjes tekst bij. Dat kost eigenlijk nog de meeste tijd, want moet steeds opzoeken wanneer wat ook alweer gebeurde haha.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:25

Mijn moeder is bij mij pas gestopt :+ (ik ben 30). Bij mijn broers ook tot aan hun 30e en bij mn broertje gaat zebook door tot aan de 30e.

Van de laatste jaren heeft ze alleen hoogtepunten (trouwen, vakantie, nieuw hiis, nieuwe auto, ons zoontje).

Bij mijn zoontje heb ik al 2 blz (wauwie :+) en die is bijna 1. Ik kom er niet aan toe hahahaa. En ik zie wel hoe lang ik ermee doorga.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 09:03

Ik heb ook 8 kalenders (vanaf 1e verjaardag) waarbij mijn dochter iedere maand iets getekend of geschilderd heeft. Dan hoef ik niet zoveel losse tekeningen te bewaren :D