Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Piekosjj schreef:Ik heb een paar jaar geleden 'Equine sports management' ofzoiets gevolgd. Ze hebben geloof ik recent de naam veranderdMaar de paardensport gerichte studie dus. Ik heb oa stages gevolgd op een stoeterij (2de jaars) en mijn halfjaars stage in Engeland bij een paardenvoedingsbedrijf. M'n minor in Zweden op de uni. Heb echt het meeste uit m'n stages gehaald en ben nog steeds heel blij met die keuze
De studie zelf was een beetje mwah, je leert eigenlijk niks wat echt heel erg de diepte in gaat, de studies zijn daar zo breed dat je van alles een beetje krijgt ipv echt dieper ingaan op bepaalde onderwerpen. Ik heb uiteindelijk nog een master gestudeerd (animal science) en ben nu voedingsdeskundige/voedingsadviseur voor een paardenvoedingsmerk. Zoals WillemYntje ook schrijft, er zijn maar weinig van mijn klasgenoten bezig in de paardensector voor zover ik weet, wel een aantal in de argrarische sector.
Gitana schreef:ik weet niet of je je minor vrij mag kiezen, maar als je toch een master wil doen aan de WUR kan je misschien daar ook alvast je minor doen. Sommige minoren zijn ook direct een premaster. Dan heb je die alvast op zak mocht je die nodig hebben.
Risxx schreef:Hier ook afgestuurd Diermanagement + minor paard. Ik heb een goede baan, maar totaal niet in de paardensector, zelfs niet in de dierensector.Stages heb ik gelopen op een stoeterij (6 week durende dierverzorgingsstage in het 1e jaar) en 20 weken bij een stamboek, op kantoor.
Ik zou de studie ook niet aanraden. Het is dat ik 'm af moest maken ivm studieschuld etc.
Ellis_h schreef:Risxx schreef:Hier ook afgestuurd Diermanagement + minor paard. Ik heb een goede baan, maar totaal niet in de paardensector, zelfs niet in de dierensector.Stages heb ik gelopen op een stoeterij (6 week durende dierverzorgingsstage in het 1e jaar) en 20 weken bij een stamboek, op kantoor.
Ik zou de studie ook niet aanraden. Het is dat ik 'm af moest maken ivm studieschuld etc.
Welke baan heb je nu als ik vragen mag?
Ballard_L schreef:Hier ook afgestudeerd bij Diermanagement (ik heb bij Jildau in de klas gezeten). In het eerste jaar heb ik 5 weken bij het Dolfinarium stage lopen, daarna 20 weken bij een manege voor mensen met een beperking en de laatste 20 weken bij een manege/pensionstal. Ik heb de majors paard en management en dieren in de zorg gedaan, maar ik zou niet weten wat ik precies heb geleerd. Ik zou de studie niet aanbevelen en hem niet opnieuw volgen als ik nu moest kiezen. Dan zou ik liever bedrijfskunde of communicatie studeren en dan bij een dierenbedrijf gaan werken. Dan heb je meer baankans. Vooral het afstuderen was een hel en daar heb ik toen 1,5 jaar over gedaan. De begeleiding was waardeloos.
Fortitude schreef:afgestudeerde Equine, Leisure and Sports. Dat is de verre voorloper van al deze VHL paarden ellende
Waarom ben je niet Dierwetenschappen aan de WUR gaan doen ipv VHL? Dat is een veel gebruikelijker stap bij uitloting voor diergeneeskunde en veel waardevoller dan VHL. Ik en mijn vriend hebben beide bij de WUR gestudeerd en dat kan ik echt meer aanraden. Maakt de doorstroom naar een eventuele master ook echt makkelijker (de WUR laat je liever niet beginnen aan een master zonder schakelprogramma als je van VHL af komt. En dat programma vond ik best pittig met alleen wat ik op VHL had geleerd.)
Overigens ben ik nu administrateur.
In de horeca