Durf jij patronen te doorbreken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Durf jij patronen te doorbreken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 23:17

Hallo bokkers,

In mijn jongere jaren was ik erg onzeker en ik heb eigenlijk door mijn opleiding sociale studies, het beëindigen van een lange relatie en het ontmoeten van nieuwe vriendinnen een nieuw pad gekozen waarin ik mezelf verder heb ontwikkeld. Ook een tijd waarin ik nieuwe uitdagingen aan ben gegaan en patronen heb doorbroken.

Inmiddels 12.5 jaar verder, merk ik dat ik weer redelijk vast zit in patronen. Zorg voor een peuter wat erg intensief was met de eerste jaren extreem slechte nacht rust wat impact heeft gehad op ons functioneren. We wilden een huis kopen en zo was er elke keer wel een reden om voor stabiliteit en rust te kiezen.

Toen ik klaar was met mijn studie was er weinig werk - enorm contrast met de vraag naar medewerkers nu -. Ik ben op MBO 3 niveau begonnen en werk nu op MBO 4 niveau. Sinds de kleine goed slaapt komen we eindelijk op een punt dat ik meer uitdaging zoek in mijn werk. Mijn huidige werk ligt onder mijn denk niveau, ik heb alles op de rit gekregen op mijn groep na 1,5 jaar hard werken en het loopt daar nu. Het was heerlijk met gebroken nachten maar ik begin de diepgang te missen. Ik kom niet vooruit en weet dat ik eigenlijk op zoek hoor naar wat andere.

Nu werd ik donderdag in mijn vakantie ineens gebeld. Ik ben voorgedragen door mijn coördinator die deze maand afscheid neemt om een van zijn andere woningen tijdelijk over te nemen tot en met december als coördinerend begeleider met eventuele verlenging en anders terugkom garantie op mijn huidige plek. Een enorme eer want ik heb veel bewondering voor zijn manier van werken.
Nu heb ik de eerste 3 dagen een roller coaster gehad van binnen in mijn buik. Mijn verstand zegt dat ik het moet doen: Staat goed op CV, kans om het HBO werk uit te proberen en of deze manier van werken bij mij past als persoon, iets meer salaris en standaard 8 uurs diensten (wat zeldzaam is tegenwoordig in zorgland) waardoor ik 3 dagen kan werken i.p.v. toch vaak 4. Dus meer rust thuis! Wel is mijn team enorm prettig nu en dat is ook wel echt een drempel.

Maar..... nu het grootste. Ik zal mijn kwetsbare onzekerheden in de ogen moeten kijken. Vak inhoudelijk denk ik dat ik het wel kan, ik heb veel ervaring op gedaan en ben de kar trekker in mijn team. Maar het stukje leiding geven voor een groep, coaching gesprekken voeren... vergaderingen leiden.. daarvan krijg ik echt nu al buikpijn haha. Het maakt mijn onzeker heid los die ooit is ontstaan in mijn kinder tijd en die ik daarmee bloot ga leggen die ik niet volledig ben aangegaan de afgelopen jaren.

Team inhoudelijk is er voor mij straks door het grote verloop van personeel ook veel werk aan de winkel op proces matig vlak en het zal ook veel puin ruimen blijven.

Maandag ga ik bellen en eigenlijk weet ik dat ik ga zeggen dat ik het aan wil gaan. Daarbij draait er ook een roller coaster van binnen.
Toch geloof ik dat dingen gebeuren met een reden, als ik nu dit patroon niet doorbreek zit ik er over 10 jaar nog en word ik ook niet gelukkiger. Wel gaat het mij nieuwe inzichten geven in wat ik kan en wil in mijn werk.

Aan de ene kant ben ik trots dat ik de kans ga aan grijpen om patronen te door breken.. ongeacht hoe het gaat verlopen. Aan de andere kant zou ik het liefste weg kruipen in mijn schulp.
:')

Hoe gaan jullie om met persoonlijke leerdoelen, gaan jullie ze aan of gaan jullie ze uit de weg? Wat zorgt voor de stap om deze te doorbreken? Wat heeft het jullie gebracht? Hebben jullie nog leerdoelen die jullie aan zouden willen gaan die jullie vooralsnog niet aan zijn gegaan? Ik ben wel heel benieuwd naar jullie verhalen!

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 23:24

Ik ben in de zorg sinds 1 juni ook een functie hoger gaan doen. Van begeleider naar persoonlijke begeleider. Ik vond het ook wel spannend en een beetje eng omdat er best veel op je af komt en natuurlijk uit de comfortzone is. Maar juist daarvan leer je het meeste.

Vooral de tip die ik mee wil geven vraag om hulp , tips en feedback. Ik weet ook lang niet alles en vraag nu nog heel vaak.

En ja op je b*k gaan hoort er ook bij. Is niet leuk maar daarvan leer je alleen maar hoe je het anders aan kunt pakken. En bedenk altijd gewoon doen , wordt het niks heb je het in ieder geval geprobeerd. Althans dat is mijn instelling altijd met nieuwe dingen proberen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 23:25

Vraag om coaching van je werkgever, en eventueel een toekomstige opleiding.
Zij bieden jou dit aan, dus dan mag je verwachten dat zij in jou investeren en ondersteunen om het tot een succes te maken.
Je hoeft niet ineens je nieuwe werk perfect uit te voeren. Geef het een jaar de tijd om dat eigen te maken.
Werken=leren.
Natuurlijk komt daar onzekerheid bij kijken. Google anders eens op 'de leercirkel'. Echt leren doe je buiten je comfortzone, maar met goede ondersteuning.
Succes gewenst.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 23:32

Bedankt voor de tip Senna. Ik wil zeker scholing gaan volgen op dat vlak als ik deze kant serieus in ga. Ik zal eens Googlen. De lijntjes met andere coördinatoren zijn wel dun. Ik zal altijd wel kunnen bellen gok ik. De organisatie is een zooitje helaas dus ik wil inderdaad serieus kijken hoe ik mezelf hierin kan ontwikkelen zonder te gaan zwemmen.
Ik kreeg al de mooie tip van mijn coördinator: zet je niet voor 100% in maar voor 75%. Ren jezelf niet voorbij. Gebruik het om inzicht te krijgen in het vak en wat daadwerkelijk bij je past. (Hij kent mijn gedrevenheid haha).
Ik verwacht ook dat er vanuit de organisatie en samen met teamleider en gedragsdeskundigen handvaten/visies gevormd worden waarmee ik mijn sturing aan het team kan bepalen.

Coachen kan op zoveel manieren. Vroeger heb ik een NLP training gevolgd en het lijkt mij heel mooi om ook daarin de verdieping te kunnen gaan zoeken bijvoorbeeld maar ook op een stuk theoretische kennis rondom management. Dus opzich ontstaan hier mooie leerdoelen uit als ik ga ervaren of het wel of niet bij mij past.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 23:34

Zebrastreep schreef:
Ik ben in de zorg sinds 1 juni ook een functie hoger gaan doen. Van begeleider naar persoonlijke begeleider. Ik vond het ook wel spannend en een beetje eng omdat er best veel op je af komt en natuurlijk uit de comfortzone is. Maar juist daarvan leer je het meeste.

Vooral de tip die ik mee wil geven vraag om hulp , tips en feedback. Ik weet ook lang niet alles en vraag nu nog heel vaak.

En ja op je b*k gaan hoort er ook bij. Is niet leuk maar daarvan leer je alleen maar hoe je het anders aan kunt pakken. En bedenk altijd gewoon doen , wordt het niks heb je het in ieder geval geprobeerd. Althans dat is mijn instelling altijd met nieuwe dingen proberen.

Leuk! Jij nu dus ook aan het werk in mijn huidige functie. Welke sector zit je?
Ik vind je instelling goed en die moet ik zeker in gedachten gaan nemen haha

Mondy

Re: Durf jij patronen te doorbreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 23:52

Even als stipje.. maar het boek gelijknamig aan je topic: patronen doorbreken is echt een aanrader.

Vastgeroest zitten en niks uitproberen kan altijd nog !

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 23:57

Aardig gezegd van je coördinator, die 75%,, maar is dat realistisch?
Weet jijzelf hoe het takenpakket eruit ziet? Of kun je daar achter komen? Welke taken mag je eerst overdragen aan iemand anders?
Je hoeft jezelf niet te coachen TS. Vraag desnoods zelf een collega binnen de organisatie om je te ondersteunen, en de juiste vragen te stellen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 23:59

Fijn dat je die kans krijgt, en aangezien die persoon in je gelooft (en jijzelf ook wel) denk ik wel dat je het kan :). Ben stiekem een beetje jaloers: ben op mijn vorig werk vertrokken omdat er vacatures waren voor leidinggevende functies die intern mochten ingevuld worden, maar mijn bazin zag me niet in een leidinggevende functie dus kreeg ik zelfs de kans niet om de testen af te leggen. Ze hadden echter weinig kandidaten, en spraken dan zelf andere mensen aan die de functie niet wilden en zetten hen onder lichte druk om zich wel kandidaat te stellen. Ik weet dat ik niet in het gemakkelijkste team zou zijn terechtgekomen, maar ik werkte al vaker nauw samen met de leidinggevenden en ik hoorde op de werkvloer wel van collega's dat ze mij hiervoor een geschikte persoon vonden.

Uiteindelijk weer teruggekeerd naar een vorige job, maar is een kleinere onderneming met meerdere firma's, dus leidinggeven zit daar niet in doordat de teams zo klein zijn dat ieder bijna op zich werkt. Maar gelukkig heb ik wel voldoende afwisseling (als mijn werk af is, spring ik gewoon bij voor één van de andere firma's), een veel hoger uurloon, flexibele uren en veel kortere reistijd (max. 20 min., meestal minder). Maar toch prikt het wel een beetje, want die job was wel ongeveer alles wat ik wou (behalve enkele collega's dan :) )

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 00:20

Ik doe dit non stop. Echt tot vermoeiend aan toe voor mijn naasten. Ik wilde chirurg worden, ben tikkeltje introvert en koos ervoor om een sociale HBO studie te gaan doen. Bleek een goede keuze want ik ontwikkelde me van introvert naar ambivert en kan dit te pas en te onpas inzetten, heb veel mensenkennis gekregen en vooral het gevoel dat je mij heel veel kunt leren en ik nieuwe dingen niet direct perfect hoef te kunnen. Ik ging na mijn diploma in loondienst, en na 4 maanden waarneming stopte mijn contract. Ging in die tijd ook samenwonen voor het eerst in een dorp 50 km van mn veilige haven. Overlegde met mn partner en een maand na de verhuizing schreef ik mn eigen bedrijf in. Doodeng. Na nog een maand was ik financieel onafhankelijk (zakelijk gezien). Daarna enorn gebaald steeds van de gouden bergen die beloofd worden op pensionstallen (die niet waar blijken) dus na 3 jaar verhuizen van stal naar stal kreeg ik de kans alles zelf te gaan doen. Naast dus mn eigen bedrijf, familie op 50 km mn paard elke dag zelf verzorgen. Na drie maanden kocht ik er een paard bij een jonkie. Inmiddels 7 jaar verder hebben we onze eigen vrijstaande woning 170 km verderop gekocht. In een fkkn ander land... Doooodeng. Nooit gedacht vroeger dat ik dit soort dingen ooit zou doen. Maar heel eerlijk: ik heb echt nooit last van sleur. En dat had ik wel in die 4 maanden loondienst. Had voorheen natuurlijk ook ruime werkervaring in andere branches maar dan wissel je af met studie en paard etc.

Dus ja, ik word onrustig als het een tijdje 'stilstaat'.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 02:37

Afbeelding

Heb jij ooit over imposter syndrome gelezen? Van hoe je je texten schrijft kan je dit makkelijk aan.

Ik ben heel slecht in patronen doorbreken en moet daar veel beter in worden. Ik blijft altijd hangen terwijl er zo veel is dat ik wil doen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 08:56

senna21 schreef:
Aardig gezegd van je coördinator, die 75%,, maar is dat realistisch?
Weet jijzelf hoe het takenpakket eruit ziet? Of kun je daar achter komen? Welke taken mag je eerst overdragen aan iemand anders?
Je hoeft jezelf niet te coachen TS. Vraag desnoods zelf een collega binnen de organisatie om je te ondersteunen, en de juiste vragen te stellen.

Ja natuurlijk doe ik voor 100% mijn werk haha. Maar ik ben dus iemand die er voor 150% voor gaat, de lat hoog legt en mezelf daarin voorbij kan lopen. Daarnaast is een stuk coaching ook juist meer de ander aan het werk zetten en dat doen doormiddel van juiste handvaten aanreiken.

Taken pakket is nog niet helemaal helder voor mezelf. Ik heb 10 minuten gebeld van de week. In grote lijnen weet ik de functie omdat ik natuurlijk ook veel samen werk met de huidige coördinatoren. Wat er achter de schermen uitgevoerd normaal daar heb ik natuurlijk een stuk minder inzicht in omdat ik daar niet altijd bij betrokken ben. Dat komt ook met de tijd wel natuurlijk.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 08:57

Phonix schreef:
[ [url=m/LawpEa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb jij ooit over imposter syndrome gelezen? Van hoe je je texten schrijft kan je dit makkelijk aan.

Ik ben heel slecht in patronen doorbreken en moet daar veel beter in worden. Ik blijft altijd hangen terwijl er zo veel is dat ik wil doen.

Nee ken ik niet! Aanrader dus. Wat zijn patronen die jij aan zou willen gaan?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 09:04

hwn schreef:
Fijn dat je die kans krijgt, en aangezien die persoon in je gelooft (en jijzelf ook wel) denk ik wel dat je het kan :). Ben stiekem een beetje jaloers: ben op mijn vorig werk vertrokken omdat er vacatures waren voor leidinggevende functies die intern mochten ingevuld worden, maar mijn bazin zag me niet in een leidinggevende functie dus kreeg ik zelfs de kans niet om de testen af te leggen. Ze hadden echter weinig kandidaten, en spraken dan zelf andere mensen aan die de functie niet wilden en zetten hen onder lichte druk om zich wel kandidaat te stellen. Ik weet dat ik niet in het gemakkelijkste team zou zijn terechtgekomen, maar ik werkte al vaker nauw samen met de leidinggevenden en ik hoorde op de werkvloer wel van collega's dat ze mij hiervoor een geschikte persoon vonden.

Uiteindelijk weer teruggekeerd naar een vorige job, maar is een kleinere onderneming met meerdere firma's, dus leidinggeven zit daar niet in doordat de teams zo klein zijn dat ieder bijna op zich werkt. Maar gelukkig heb ik wel voldoende afwisseling (als mijn werk af is, spring ik gewoon bij voor één van de andere firma's), een veel hoger uurloon, flexibele uren en veel kortere reistijd (max. 20 min., meestal minder). Maar toch prikt het wel een beetje, want die job was wel ongeveer alles wat ik wou (behalve enkele collega's dan :) )

Wat enorm jammer. Heb je er de papieren voor? Wat zou je letten om op een dergelijke functie te solliciteren als je het gevoel hebt dat het zeker bij je past? De andere randvoorwaarden zijn natuurlijk ook fijn binnen je huidige werkt zolang je mentaal goed geprikkeld wordt.

Hier vind ik het wel tof dat ik inderdaad voorgedragen ben. Dat geeft een stuk vertrouwen in mijn capaciteiten wel aan want ook al heb ik de papieren ervoor, het moet je wel passen. De functie van teamleider daar zou ik dan wel een stuk scholing voor moeten gaan volgen denk ik als ik dat in de toekomst zou over wegen. Maar mijn hart ligt wel bij de zorg inhoud van cliënten momenteel dus ik ben heel benieuwd of ik dat stuk überhaupt los zou kunnen laten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:20

Ik zit al heel lang op dit punt en werk onder mijn niveau. Maar op mijn werk zelf zijn er geen mogelijkheden om door te groeien en weg durf ik eigenlijk niet. Ik krijg namelijk voor het werk wat ik doe heel goed betaald. Dus ik ga niet meer verdienen als ik wegga. Eerder minder. Dan zou ik iets anders moeten gaan doen. Daar ben ik wel naar aan het kijken maar de meeste vacatures zijn ver weg of erg zwaar. Dan word ik al overspannen door de vacaturetekst te lezen. Dus ik blijf wel om me heen kijken maar voor mij is patronen doorbreken heel lastig. Ik blijf liever in vertrouwde patronen hangen die me zekerheid geven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:25

Ik denk altijd dat je om te kunnen groeien uit je comfortzone moet gaan, dat is soms wel makkelijker gezegd dan gedaan.

Dus ik vind het alleen maar top dat jij die kans aanpakt, ondanks de onrust die het in eerste instantie oplevert (dat is altijd zo met uit je comfortzone gaan)

Patronen doorbreken kan op ieder niveau, hoeft niet alleen werk gerelateerd te zijn maar ook bijv. emotioneel kwetsbaar opstellen als je daar moeite mee hebt. Vreemden aanspreken of bellen als je daar moeite mee hebt etc. etc.

Als ik naar mezelf kijk dan denk ik dat ik wel patronen kan doorbreken, maar niet zonder de nodige spanning soms. En ik ben dan wel weer zo iemand die liever die spanning vermijdt haha.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 15:34

Elisa2 schreef:
Ik denk altijd dat je om te kunnen groeien uit je comfortzone moet gaan, dat is soms wel makkelijker gezegd dan gedaan.

Dus ik vind het alleen maar top dat jij die kans aanpakt, ondanks de onrust die het in eerste instantie oplevert (dat is altijd zo met uit je comfortzone gaan)

Patronen doorbreken kan op ieder niveau, hoeft niet alleen werk gerelateerd te zijn maar ook bijv. emotioneel kwetsbaar opstellen als je daar moeite mee hebt. Vreemden aanspreken of bellen als je daar moeite mee hebt etc. etc.

Als ik naar mezelf kijk dan denk ik dat ik wel patronen kan doorbreken, maar niet zonder de nodige spanning soms. En ik ben dan wel weer zo iemand die liever die spanning vermijdt haha.

Haha herkenbaar. Dit is nu natuurlijk op werk vlak maar er zijn wel meer patronen die erin slijten waarvan door breken een hele kunst is..

Wel fijn jullie reactie, dat het eigenlijk wel normaal is dat nodige spanning erbij komt wanneer je uit je oude patronen stapt. Donderdag was het wel meer paniek spanning, nu na wat slapen e.d. gaat het meer rustig over in nieuwschierige spanning haha. Alhoewel dat op werkdag 1 vast anders zal voelen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 18:25

Steenbok12 schreef:
Wat enorm jammer. Heb je er de papieren voor? Wat zou je letten om op een dergelijke functie te solliciteren als je het gevoel hebt dat het zeker bij je past? De andere randvoorwaarden zijn natuurlijk ook fijn binnen je huidige werkt zolang je mentaal goed geprikkeld wordt.

Ik ben zelfs qua diploma "overgekwalificeerd" voor de job, dat is het probleem niet. Ik heb gesolliciteerd, maar na overleg tussen de HR-verantwoordelijke en mijn bazin werd beslist me zelfs de testen niet te laten afleggen omdat ik "niet het juiste profiel had". Dus ja, dan sta je ook met je rug tegen de muur natuurlijk. Kort daarna begon de bazin heel streng te worden op mij, van het minste dat er iets niet goed ging was het: "Als je ooit die functie wil moet je toch eerst wat nauwkeuriger worden, of communicatiever, of dit of dat", ze zocht zo echt spijkers op laag water om de afwijzing te rechtvaardigen. Op een dag is ze hierin te ver gegaan, was ik een "teleurstelling" voor haar, en toen heb ik gebeld naar mijn vroeger werk en was het voor mij afgelopen. Achteraf zijn ze nog met hangende pootjes teruggekeerd, maar zonder vooruitzicht op verandering was het voor mij einde verhaal (nou ja, grotendeels, ik spring soms nog bij op interimbasis in noodgevallen).

Er staat een vergelijkbare functie open op 2 km van mijn deur, maar verdient maar 0.5 euro per uur meer, en slechte werkuren (12 tot 20u), dus ik blijf nog even hier. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 18:34

Steenbok12 schreef:
Elisa2 schreef:

Haha herkenbaar. Dit is nu natuurlijk op werk vlak maar er zijn wel meer patronen die erin slijten waarvan door breken een hele kunst is..

Wel fijn jullie reactie, dat het eigenlijk wel normaal is dat nodige spanning erbij komt wanneer je uit je oude patronen stapt. Donderdag was het wel meer paniek spanning, nu na wat slapen e.d. gaat het meer rustig over in nieuwschierige spanning haha. Alhoewel dat op werkdag 1 vast anders zal voelen.

Haha ja dat denk ik ook, die eerste werkdag/ week etc. zal nog wel spannend zijn. Maar geef jezelf ook de tijd om alles goed te leren. Niet alles hoeft direct perfect te zijn hè? :-)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 23:31

Steenbok12 schreef:
Zebrastreep schreef:

Leuk! Jij nu dus ook aan het werk in mijn huidige functie. Welke sector zit je?
Ik vind je instelling goed en die moet ik zeker in gedachten gaan nemen haha

Ik zit in de gehandicaptenzorg en ben persoonlijk begeleider van 4 cliënten. Diploma behaald in 2021 maar de functie nog nooit daadwerkelijk uitgevoerd.

Ik vindt veel dingen echt wel spannend. Kan mij er dan best druk over maken en achteraf lijkt is het vaak op papier spannender dan in het echt.

Gelukkig heb ik een zeer ervaren collega op dit gebied die mij veel tips en adviezen geeft. Andere collega die de functie ook uitvoert is eigenlijk nog lerende maar weet door ervaring ook best al een boel. Dus ik wordt vanaf alle kanten bijgestaan.

En gewoon doen! Als het niet gaat heb je het in ieder geval geprobeerd en inderdaad zoals de meesten zeggen niet alles moet direct perfect gaan , dan heb je ook niks meer te leren dat zou pas saai zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 01:02

Ik vind het heerlijk om lekker niet uitgedaagd te worden in mijn werk. Dus ik blijf lekker hier, desnoods tot mijn pensioen. Niks te klagen. Dus inderdaad, als ik blijf doen wat ik nu doe, zal ik krijgen wat ik nu ook krijg. Lekker rust aan mijn kop, genoeg salaris en véél vrijheid.
Ik ben WO opgeleid en ik doe ongeschoold werk.
De uitdaging zoek ik wel in mijn hobbies.
Ik ben trouwens ook een steenbok

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 04:54

Naar hoe ik het hoor, zou ik het doen. Om je onzekerheden weg te nemen, zou ik een gesprek aanvragen met de huidige coördinator (door nú een mail te sturen, te zeggen dat het je gaaf lijkt, maar dat je bepaalde onzekerheden wil wegnemen dmv een gesprek).

Zelf ook heel erg out of my comfortzone gegaan: ik ben 20, ga naar het 3e jaar social work en ben sinds kort werkzaam als persoonlijk begeleider. Door mijn docent ben ik er eigenlijk in gegaan met: ik ga zoeken naar werk en als dat lukt doe ik straks duaal, als dat niet lukt voor X zoek ik een stage. Anders had ik het nooit gedurft :) (daarvoor werkte ik alleen maar in de supermarkt dus geen ervaring naast mijn stages, maar ook die waren op dagbesteding en ik werk nu op wonen)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:40

Juist een prachtige kans zo'n tijdelijke leerschool waar je, mocht het niets blijken, je je huidige functie weer kan gaan doen. Ik zeg doen!!

Maar. Of ik t zelf zou doen... m'n verstand zou ja zeggen. Maar patronen doorbreken en veranderingen kan ik slecht tegen. Ik word ook elke keer super shaggo van alle collega's die weer weggaan voor nieuwe uitdagingen en groei. Ik snap t. Maar toch ook weer niet haha.

Ik moet van mijzelf ook rondkijken maar doordat ik dus slecht tegen veranderingen kan, gebeurt er weinig. Ergens zonde. Maar anderzijds, ik heb een mooie vastigheid waar ik m'n verdere leven goed mee kan jnvullen en dat is ook veel waard.

Succes met je keuze!!