Vakantievriend uit Cuba heeft het zwaar... wat kan ik doen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 23:24

Urbanus schreef:
Niet onder de 31? Sinds wanneer niet meer?

Die leeftijd schijnt ieder jaar mee te groeien... tot de midlife zich aankondigt :D
Uiteindelijk is alles boven de 18 legaal toch }:)
Heb dat in Cuba trouwens ook gezien. Hele jonge jongens die de hele tijd om hele oude onaantrekkelijke vrouwen hingen. Die werden er dus voor betaald. En ja, ook om “dat” te doen dus. Heel triest. Hadden ze wel eindelijk een keer goed te eten

Neon

Berichten: 4947
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 23:26

janderegelaa schreef:
[
Ik date niet onder de 31.


Ahhhh geen sappig jong groen blaadje voor jou }>
?




Ts: op basis van je Spaanse zinnetje over wat hij zelf aangeeft…. Zou ik mijn handen er van af trekken… je kunt hem nog 1 ding meegeven:

Mensen die denken “ik hoop dat alles vanzelf goed gaat komen…” daar gaat het niet goed bij komen… alles wat je wilt bereiken kost energie, tijd en aandacht… op het moment dat je vervolgens bereikt hebt wat je wilde… blijft het aandacht tijd en geld kosten… anders raak je het weer kwijt… niets in dit leven is vanzelfsprekend…

Mensen denken soms “ ik wordt ondernemer… dan word ik rijk… “ vervolgens hebben ze een goed lopende zaak door er hard voor te werken… dan kun je niet zeggen, zo dat was het dan ik ben rijk ik doe lekker geen fluit meer… dan ben je binnen de kortste keren niet rijk meer en gaat je zaak failliet…
Laatst bijgewerkt door Neon op 30-07-23 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 23:32

Dorine92 schreef:
Urbanus schreef:
Niet onder de 31? Sinds wanneer niet meer?

Die leeftijd schijnt ieder jaar mee te groeien... tot de midlife zich aankondigt :D
Uiteindelijk is alles boven de 18 legaal toch }:)
Heb dat in Cuba trouwens ook gezien. Hele jonge jongens die de hele tijd om hele oude onaantrekkelijke vrouwen hingen. Die werden er dus voor betaald. En ja, ook om “dat” te doen dus. Heel triest. Hadden ze wel eindelijk een keer goed te eten

Doen ze in Gambia ook en die vrouwen brengen witte sokken voor ze mee. Statussymbool daar.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 23:35

Neon schreef:
janderegelaa schreef:
[
Ik date niet onder de 31.


Ahhhh geen sappig jong groen blaadje voor jou }>
?




Ts: op basis van je Spaanse zinnetje over wat hij zelf aangeeft…. Zou ik mij handen er van af trekken… je kunt hem nog 1 ding meegeven:

Mensen die denken “ik hoop dat alles vanzelf goed gaat komen…” daar gaat het niet goed bij komen… alles wat je wilt bereiken kost energie, tijd en aandacht… op het moment dat je vervolgens bereikt hebt wat je wilde… blijft het aandacht tijd en geld kosten… anders raak je het weer kwijt… niets in dit leven is vanzelfsprekend…

Mensen denken soms “ ik wordt ondernemer… dan word ik rijk… “ vervolgens hebben ze een goed lopende zaak door er hard voor te werken… dan kun je niet zeggen, zo dat was het dan ik ben rijk ik doe lekker geen fluit meer… dan ben je binnen de kortste keren niet rijk meer en gaat je zaak failliet…


Ik heb inderdaad iets soortgelijks gezegd. Ik heb gezegd dat ze hier in Nederland ook niet aan je deur komen om te vragen of je voor ze wilt komen werken. Je zult ze toch echt zelf moeten aanschrijven.
En ik heb inderdaad ook gezegd dat de kans klein is dat het vanzelf goedkomt in Cuba. Dus eigenlijk precies wat jij nu zegt, heb ik tegen hem gezegd

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 23:37

janderegelaa schreef:
Dorine92 schreef:
Die leeftijd schijnt ieder jaar mee te groeien... tot de midlife zich aankondigt :D
Uiteindelijk is alles boven de 18 legaal toch }:)
Heb dat in Cuba trouwens ook gezien. Hele jonge jongens die de hele tijd om hele oude onaantrekkelijke vrouwen hingen. Die werden er dus voor betaald. En ja, ook om “dat” te doen dus. Heel triest. Hadden ze wel eindelijk een keer goed te eten

Doen ze in Gambia ook en die vrouwen brengen witte sokken voor ze mee. Statussymbool daar.

Ik had het zelf eigenlijk in eerste instantie niet eens zo door. Was een bepaald stel eerst tegengekomen bij een plek waar wat mooie wandelpaden starten. Ik had kunnen weten natuurlijk dat het een rare combi was, maar ik dacht eigenlijk het is misschien haar gids.
Later op het strand heeft de jongen waar dit topic over gaat, me uitgelegd dat de jongen er voor haar entertainment was en daar dus geld voor kreeg.
Hij zat wel heerlijk te smullen van zijn eten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 23:42

Dorine92 schreef:
janderegelaa schreef:

Doen ze in Gambia ook en die vrouwen brengen witte sokken voor ze mee. Statussymbool daar.

Ik had het zelf eigenlijk in eerste instantie niet eens zo door. Was een bepaald stel eerst tegengekomen bij een plek waar wat mooie wandelpaden starten. Ik had kunnen weten natuurlijk dat het een rare combi was, maar ik dacht eigenlijk het is misschien haar gids.
Later op het strand heeft de jongen waar dit topic over gaat, me uitgelegd dat de jongen er voor haar entertainment was en daar dus geld voor kreeg.
Hij zat wel heerlijk te smullen van zijn eten

“Honger maakt rauwe bonen zoet” krijgt ineens een heel andere betekenis :D

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 23:46

janderegelaa schreef:
Dorine92 schreef:
Ik had het zelf eigenlijk in eerste instantie niet eens zo door. Was een bepaald stel eerst tegengekomen bij een plek waar wat mooie wandelpaden starten. Ik had kunnen weten natuurlijk dat het een rare combi was, maar ik dacht eigenlijk het is misschien haar gids.
Later op het strand heeft de jongen waar dit topic over gaat, me uitgelegd dat de jongen er voor haar entertainment was en daar dus geld voor kreeg.
Hij zat wel heerlijk te smullen van zijn eten

“Honger maakt rauwe bonen zoet” krijgt ineens een heel andere betekenis :D


Ja maar echt... het vrouwmens was méér dan afstotelijk

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 00:05

Dorine92 schreef:
janderegelaa schreef:

“Honger maakt rauwe bonen zoet” krijgt ineens een heel andere betekenis :D


Ja maar echt... het vrouwmens was méér dan afstotelijk

Je moet er iets voor hebben als je iets wilt bereiken en soms is het een bumpy road :D

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Vakantievriend uit Cuba heeft het zwaar... wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:08

De situatie in Haïti schijnt veel erger te zijn dan in Cuba.De helft van de bevolking zou acute hongersnood hebben. Zojuist las ik in de krant dat een Christelijke hulpverleenster met haar kind gekidnapt zijn. De U.S. halen daar nu al hun personeel weg.Ik meen dat je daar ook niet normaal naar toe op vakantie zou kunnen wat naar Cuba wel kan.Toen ik in de Dominicaanse Republiek verbleef werden er wel excursies naar Haïti aangeboden maar niet met verblijf daar. Haïtianen kwamen zelf wel naar R.D. om er te werken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Vakantievriend uit Cuba heeft het zwaar... wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:40

Cuba lijkt heel slecht maar huisvesting is nagenoeg gratis en scholing en gezondheidszorg zijn helemaal gratis. Voedsel gaat via bonnen en een distributiestelsel en een tijdje terug heeft de Cubaanse regering besloten dat er enige privatisering mogelijk is. Dat wil niet zeggen dat de Cubaanse levensstandaard hoog is maar ze verhongeren zeker niet.

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Vakantievriend uit Cuba heeft het zwaar... wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:19

Heb het hele verhaal gelezen..... en ik wil al heel lang op vakantie naar Cuba omdat het me gewoon mooi en leuk lijkt.... Havana, de auto's, sigaren hacienda's, paardrijden etc etc...
En toch, na lezen van dit alles heb ik opeens geen behoefte meer.....
Aan de ene kant "help" je als toerist natuurlijk de mensen daar.... maar in hoeverre is dat als je met een georganiseerde reis gaat.... tenzij je mensen wat toestopt. Als ze niet te trots zijn....
Erg dubbel vind ik het wel een beetje...

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 11:35

anjali schreef:
De situatie in Haïti schijnt veel erger te zijn dan in Cuba.De helft van de bevolking zou acute hongersnood hebben. Zojuist las ik in de krant dat een Christelijke hulpverleenster met haar kind gekidnapt zijn. De U.S. halen daar nu al hun personeel weg.Ik meen dat je daar ook niet normaal naar toe op vakantie zou kunnen wat naar Cuba wel kan.Toen ik in de Dominicaanse Republiek verbleef werden er wel excursies naar Haïti aangeboden maar niet met verblijf daar. Haïtianen kwamen zelf wel naar R.D. om er te werken.

Ja Haïti is gevaarlijk idd. Zou ik nooit heen gaan. Zij hebben gewoon altijd pech met aardbevingen en orkanen enzo maar daardoor blijven ze in de ellende

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 11:39

janderegelaa schreef:
Cuba lijkt heel slecht maar huisvesting is nagenoeg gratis en scholing en gezondheidszorg zijn helemaal gratis. Voedsel gaat via bonnen en een distributiestelsel en een tijdje terug heeft de Cubaanse regering besloten dat er enige privatisering mogelijk is. Dat wil niet zeggen dat de Cubaanse levensstandaard hoog is maar ze verhongeren zeker niet.

Ja klinkt leuk dit maar gratis gezondheidszorg heb je in de praktijk niks aan. De jongen waar dit topic over gaat had een keer iets. Moest ie naar Havana (is helemaal aan de andere kant van het land, 20 uur met de bus). Hoe ga je dat betalen als je niet eens genoeg geld hebt voor eten?
En hoe gaat het ziekenhuis jou behandelen als er geen medicijnen beschikbaar zijn?
Ben jij in Cuba geweest? Heb je het zelf gezien hoe het zit met het eten? Ja, je gaat niet dood als je elke dag maagvulling naar binnen werkt en suiker (als dat er al is). Maar je loopt wel giga tekorten op waardoor je mogelijk zelfs wat dikkig bent, maar alsnog ondervoed

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 11:41

ElCamino schreef:
Heb het hele verhaal gelezen..... en ik wil al heel lang op vakantie naar Cuba omdat het me gewoon mooi en leuk lijkt.... Havana, de auto's, sigaren hacienda's, paardrijden etc etc...
En toch, na lezen van dit alles heb ik opeens geen behoefte meer.....
Aan de ene kant "help" je als toerist natuurlijk de mensen daar.... maar in hoeverre is dat als je met een georganiseerde reis gaat.... tenzij je mensen wat toestopt. Als ze niet te trots zijn....
Erg dubbel vind ik het wel een beetje...

Zonde want het is juist erg mooi. Als je wilt help ik je met je reis. Kan je prima alleen doen, heel veilig, er zijn genoeg mensen die je ter plekke kunnen helpen (ik heb nummers voor je) en inderdaad je doet dan ook nog wat goeds. Geloof me... een georganiseerde reis is daar echt niet nodig. Sterker nog, je mist dan een hoop van de beleving.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:42

Dorine92 schreef:
janderegelaa schreef:
Cuba lijkt heel slecht maar huisvesting is nagenoeg gratis en scholing en gezondheidszorg zijn helemaal gratis. Voedsel gaat via bonnen en een distributiestelsel en een tijdje terug heeft de Cubaanse regering besloten dat er enige privatisering mogelijk is. Dat wil niet zeggen dat de Cubaanse levensstandaard hoog is maar ze verhongeren zeker niet.

Ja klinkt leuk dit maar gratis gezondheidszorg heb je in de praktijk niks aan. De jongen waar dit topic over gaat had een keer iets. Moest ie naar Havana (is helemaal aan de andere kant van het land, 20 uur met de bus). Hoe ga je dat betalen als je niet eens genoeg geld hebt voor eten?
En hoe gaat het ziekenhuis jou behandelen als er geen medicijnen beschikbaar zijn?
Ben jij in Cuba geweest? Heb je het zelf gezien hoe het zit met het eten? Ja, je gaat niet dood als je elke dag maagvulling naar binnen werkt en suiker (als dat er al is). Maar je loopt wel giga tekorten op waardoor je mogelijk zelfs wat dikkig bent, maar alsnog ondervoed

Toch redden ze het al heel erg lang. Misschien niet onder de beste condities maar daar zijn ze niet het enige land in. Verder heeft Cuba 263 ziekenhuizen dus ik denk dat hij een beetje overdrijft...

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 11:44

janderegelaa schreef:
Dorine92 schreef:
Ja klinkt leuk dit maar gratis gezondheidszorg heb je in de praktijk niks aan. De jongen waar dit topic over gaat had een keer iets. Moest ie naar Havana (is helemaal aan de andere kant van het land, 20 uur met de bus). Hoe ga je dat betalen als je niet eens genoeg geld hebt voor eten?
En hoe gaat het ziekenhuis jou behandelen als er geen medicijnen beschikbaar zijn?
Ben jij in Cuba geweest? Heb je het zelf gezien hoe het zit met het eten? Ja, je gaat niet dood als je elke dag maagvulling naar binnen werkt en suiker (als dat er al is). Maar je loopt wel giga tekorten op waardoor je mogelijk zelfs wat dikkig bent, maar alsnog ondervoed

Toch redden ze het al heel erg lang. Misschien niet onder de beste condities maar daar zijn ze niet het enige land in. Verder heeft Cuba 263 ziekenhuizen dus ik denk dat hij een beetje overdrijft...

Ja dat zal het zijn... hij overdrijft. Net als de rest van de bevolking. En die kwart miljoen die al vertrokken is, heeft ook overdreven

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:44

ElCamino schreef:
Heb het hele verhaal gelezen..... en ik wil al heel lang op vakantie naar Cuba omdat het me gewoon mooi en leuk lijkt.... Havana, de auto's, sigaren hacienda's, paardrijden etc etc...
En toch, na lezen van dit alles heb ik opeens geen behoefte meer.....
Aan de ene kant "help" je als toerist natuurlijk de mensen daar.... maar in hoeverre is dat als je met een georganiseerde reis gaat.... tenzij je mensen wat toestopt. Als ze niet te trots zijn....
Erg dubbel vind ik het wel een beetje...

Die auto's ja. Het schijnt dat ze die aparte oldtimers nog hebben omdat ze die noodgedwongen,omdat ze geen nieuwe kunnen kopen, steeds maar blijven repareren en oplappen. Ik ken iemand in Nederland die ook zo'n heel oude auto heeft. Hij is er heel trots op en trekt er veel bekijks mee. Maar als er iets aan gerepareerd moet worden is dat een probleem omdat ze de benodigde onderdelen in Nederland bijna niet meer hebben.Ik denk verder dat je je niet door ervaringen van een ander van je droomvakantie moet laten afhouden want iedereen krijgt zijn eigen vakantie.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 11:51

anjali schreef:
ElCamino schreef:
Heb het hele verhaal gelezen..... en ik wil al heel lang op vakantie naar Cuba omdat het me gewoon mooi en leuk lijkt.... Havana, de auto's, sigaren hacienda's, paardrijden etc etc...
En toch, na lezen van dit alles heb ik opeens geen behoefte meer.....
Aan de ene kant "help" je als toerist natuurlijk de mensen daar.... maar in hoeverre is dat als je met een georganiseerde reis gaat.... tenzij je mensen wat toestopt. Als ze niet te trots zijn....
Erg dubbel vind ik het wel een beetje...

Die auto's ja. Het schijnt dat ze die aparte oldtimers nog hebben omdat ze die noodgedwongen,omdat ze geen nieuwe kunnen kopen, steeds maar blijven repareren en oplappen. Ik ken iemand in Nederland die ook zo'n heel oude auto heeft. Hij is er heel trots op en trekt er veel bekijks mee. Maar als er iets aan gerepareerd moet worden is dat een probleem omdat ze de benodigde onderdelen in Nederland bijna niet meer hebben.Ik denk verder dat je je niet door ervaringen van een ander van je droomvakantie moet laten afhouden want iedereen krijgt zijn eigen vakantie.

En mijn ervaringen waren super!
Ja de Cubanen willen ook geen nieuwere auto’s, want die zijn computergestuurd en zitten veel te ingewikkeld in elkaar. Die oude auto’s zijn allemaal mechanisch en simpel. Elke Cubaan weet hoe je die repareert. De auto’s rijden zelfs zonder sleutel erin. Je start hem en daarna kan de sleutel eruit. En ze verkopen iedere centimeter aan stroomdraad nog. Want je kunt er altijd wel weer iets mee fixen.
Ik had in Baracoa een vaste chauffeur. Die bracht me de hele dag overal waar ik heen wilde en zat dan te wachten tot we weer gingen. Ik vroeg een keer aan hem van wat nou als je auto overlijdt? Nou, hij keek me aan of ik gek was. “Mijn auto zal nooit overlijden!”
Dus ik zei ja maar uiteindelijk is ie toch een keer op? Niks gaat eeuwig mee.
Hij zei jawel hoor... ik heb voor ieder deel van deze auto al vervanging liggen. Ik kan deze hele auto vernieuwen als ik wil. Inclusief het frame.
Dus ja... de auto’s gaan daar echt voor eeuwig mee
Dit was de betreffende auto:

Afbeelding

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Vakantievriend uit Cuba heeft het zwaar... wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:58

@Dorine, dat lijkt ook qua kleur enigszins op de driewieltaxi's die je bijv. in India heel veel ziet.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 12:03

anjali schreef:
@Dorine, dat lijkt ook qua kleur enigszins op de driewieltaxi's die je bijv. in India heel veel ziet.

Ja maar niemand had zo eentje hoor... elke taxi is anders. De meeste zijn cadillacs en ze hebben allerlei kleuren

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:08

Dorine92 schreef:
anjali schreef:
@Dorine, dat lijkt ook qua kleur enigszins op de driewieltaxi's die je bijv. in India heel veel ziet.

Ja maar niemand had zo eentje hoor... elke taxi is anders. De meeste zijn cadillacs en ze hebben allerlei kleuren

Ik dacht al. Meestal zie je heel grote auto's in zachte pasteltinten.Althans, in films die ik gezien heb die voornamelijk in Havana speelden. Is het niet zo dat het onder Fidel Castro wat beter ging in Cuba?

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:16

Divers schreef:
tamary schreef:
Geen garantie qua betaald krijgen, geen garantie op veilige werkomstandigheden, paspoort ben je kwijt, bijkomende kosten van je salaris af nog wel eens. Je hebt er GEEN rechtsbescherming! en je bent er sec als niet landgenoot en niet moslim een wegwerpartikel, stuk/lastig/dood? gewoon volgende aan het werk zetten. Ook daar is een aardige yt beerput over en dan is hij als man nog beter af dan de "huishoudsters¨.


Woon jij daar?


Als iemand die werkervaring heeft in de regio: dit zijn realistische geluiden. Sommige landen zijn iets beter dan anderen, maar ik wil nog even een +1 zetten bij de opmerking van Sterregoud

sterregoud schreef:
@Dorine, en jij weet niet hoe het in de Emiraten is. Ik heb gelezen dat veel werknemers dood gingen door de hitte, geen pauze kregen etc.
Ik begrijp dat je wilt helpen, maar ik zou voorzichtig zijn met adviezen waar je de reikwijdte niet van kan overzien.


Hier wil ik even een +1 bij zetten. Verwacht ook vooral niet teveel van een ambassade daar, die hebben ook 0,0 te vertellen als er wel iets misgaat.. als ze al de capaciteit hebben om te helpen.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 12:23

anjali schreef:
Dorine92 schreef:
Ja maar niemand had zo eentje hoor... elke taxi is anders. De meeste zijn cadillacs en ze hebben allerlei kleuren

Ik dacht al. Meestal zie je heel grote auto's in zachte pasteltinten.Althans, in films die ik gezien heb die voornamelijk in Havana speelden. Is het niet zo dat het onder Fidel Castro wat beter ging in Cuba?

Nja er waren toen banden met de Sovjet-Unie en daar hadden ze in Cuba wel voordelen van natuurlijk. Goedkope olie enzo...
En na de Sovjet-Unie ging het land vooral goed op toerisme. Maarja... ban van Amerika... moeilijk moeilijk...

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:33

Dorine92 schreef:
Heb dat in Cuba trouwens ook gezien. Hele jonge jongens die de hele tijd om hele oude onaantrekkelijke vrouwen hingen. Die werden er dus voor betaald. En ja, ook om “dat” te doen dus. Heel triest. Hadden ze wel eindelijk een keer goed te eten

Je weet heel zeker dat je nu niet in ditzelfde grapje tuint?

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vakantievriend uit Cuba heeft het zwaar... wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:13

Heel het topic gelezen, maar wat ik me afvraag: weet je zeker dat hij het land überhaupt wel wil verlaten? Naar een ander land met een andere cultuur trekken...niet iedereen wilt dat. Als hij het echt wou, had hij dat dan al niet gedaan of toch al ten minste stappen proberen te ondernemen in die richting?