Vakantievriend uit Cuba heeft het zwaar... wat kan ik doen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:28

Dorine92 schreef:
Er was gewoon een leuke wederzijdse klik. Hij zag me verder ook wel zitten, ook niet raar want dat gebeurt in Nederland ook om de haverklap met mannen, maar hij was echt oprecht.


Bovenstaand waren jouw letterlijke woorden.

Echt, ga kijken hoe je écht de situatie van mensen kan verbeteren, bijvoorbeeld door naar je eigen toeristische gedrag te kijken. Als je 10% van het geld wat daarheen gaat (want ik neem aan dat je niet liftend of lopend naar al die verre oorden trekt waar je dit jaar blijkbaar al 3,5e maand vertoeft) nou eens in lokale NGO's in Zuid-Amerika zou steken zouden een hoop mensen als die vriend van je echt heel erg geholpen zijn.

Zo zijn er in Peru en in Colombia bijvoorbeeld organisaties die vluchtelingen helpt op hun doorreis. Wie weet zit jouw vriend daar ooit tussen!

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 20:30

VuurVleugels schreef:
Dorine92 schreef:
Er was gewoon een leuke wederzijdse klik. Hij zag me verder ook wel zitten, ook niet raar want dat gebeurt in Nederland ook om de haverklap met mannen, maar hij was echt oprecht.


Bovenstaand waren jouw letterlijke woorden.

Klopt... en die interpreteren jullie totaal verkeerd, namelijk hoe jullie ze willen lezen...

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Vakantievriend uit Cuba heeft het zwaar... wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:31

En als je je nou óók eens richt op de andere dingen die ik zeg? Of wil je die niet horen?

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 20:31

VuurVleugels schreef:
Echt, ga kijken hoe je écht de situatie van mensen kan verbeteren, bijvoorbeeld door naar je eigen toeristische gedrag te kijken. Als je 10% van het geld wat daarheen gaat (want ik neem aan dat je niet liftend of lopend naar al die verre oorden trekt waar je dit jaar blijkbaar al 3,5e maand vertoeft) nou eens in lokale NGO's in Zuid-Amerika zou steken zouden een hoop mensen als die vriend van je echt heel erg geholpen zijn.

Zo zijn er in Peru en in Colombia bijvoorbeeld organisaties die vluchtelingen helpt op hun doorreis. Wie weet zit jouw vriend daar ooit tussen!


Ja maar ik ben echt totáál niet op zoek naar manieren om mijn vakantiegeld te besteden aan goede doelen.. ook hier begrijp je me helemaal verkeerd

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 20:32

VuurVleugels schreef:
En als je je nou óók eens richt op de andere dingen die ik zeg? Of wil je die niet horen?

Hee rustig aan ja! Ik was al bezig 8-)

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:33

Ah, je deed het gewoon in twee delen, check.

Tja, dan weet ik niet wat je doel met dit topic is eigenlijk. Je lijkt alleen maar te willen horen dat je a) je niet schuldig hoeft te voelen over je geld en dat je goed bezig bent door erover na te denken en b) dat het geen goed idee is om geld te geven. Op alle andere suggesties komen weerwoorden. Dan weet je toch zelf het antwoord ook al wat je met de situatie aan moet?

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 20:35

VuurVleugels schreef:
Ah, je deed het gewoon in twee delen, check.

Tja, dan weet ik niet wat je doel met dit topic is eigenlijk. Je lijkt alleen maar te willen horen dat je a) je niet schuldig hoeft te voelen over je geld en dat je goed bezig bent door erover na te denken en b) dat het geen goed idee is om geld te geven. Op alle andere suggesties komen weerwoorden. Dan weet je toch zelf het antwoord ook al wat je met de situatie aan moet?

Doe nou maar gewoon die cursus begrijpend lezen ;) want zowel a als b kloppen niet.
Ik heb een hoop goede inzichten en ideeën gekregen, ook via pb... dus das helemaal perfect

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:38

Richting cum laude afstuderende Universitair student hier, geloof niet dat ik een dergelijke cursus écht nodig heb.

Ik check uit, was aangesloten omdat ik graag vrijwilligerswerk in Latijns Amerika wil gaan doen of anderszins met de situatie daar wil helpen, niet om snarky gewezen te worden op dingen die ik blijkbaar niet zou kunnen?

Adiós en succes ermee.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:39


Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 20:46

VuurVleugels schreef:
Richting cum laude afstuderende Universitair student hier, geloof niet dat ik een dergelijke cursus écht nodig heb.

Ik check uit, was aangesloten omdat ik graag vrijwilligerswerk in Latijns Amerika wil gaan doen of anderszins met de situatie daar wil helpen, niet om snarky gewezen te worden op dingen die ik blijkbaar niet zou kunnen?

Adiós en succes ermee.

Tja ehhh wat had je dan willen horen? Ja klopt jullie hebben me door, mijn hoofddoel van dit topic was om even aan bokt te laten weten dat alle mannen over de hele wereld dol op mij zijn? :?

Dieuwke_
Berichten: 4555
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Vakantievriend uit Cuba heeft het zwaar... wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:56

Ik ben wel benieuwd wat die kerel zelf graag zou willen. Als ie al geen Engels wil leren, wat verwacht je dat hij dan wel van je aan wil nemen?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:57

herr_balou schreef:
Deze jongeman ken je persoonlijk maar als je het nou breder trekt. Hoe kijk je aan tegen economische vluchtelingen in Europa? Heb je daar ook eenzelfde soort compassie voor? Of wel voor oorlogsvluchtelingen maar niet voor economische vluchtelingen? Of voor beide groepen niet? Of al die andere jonge mannen en vrouwen die in hun eigen land in armoede leven en proberen hun hoofd boven water te houden?
Het is heel simpel. (Nouja, eigenlijk niet.) Welvaart is oneerlijk verdeeld en de ontwikkelde landen doen hun uiterste best omdat zo te houden. Als je echt iets wilt doen zou je op een partij moeten stemmen die de welvaart eerlijker wil verdelen maar dat zal betekenen dat je ook iets moet inleveren. En dat is geen links-rechts verhaal want bijvoorbeeld de SP is links maar alleen voor welvaartverdeling in eigen land, dus simpel links-rechts is het niet...
Helaas is een van de oplossingen een herziening van onze landbouw want onder andere onze landbouw zorgt voor armoede in een groot deel van de wereld.


Dit is een heel waar woord.
Ik heb zelf wel compassie met economische vluchtelingen, ik ken er ook veel, en ik vind ook dat mensen vaak erg hard kunnen zijn door hen op een negatieve manier weg te zetten als "gelukzoekers". Ik vraag me dan af wat er op tegen is om toekomstperspectief en "geluk" voor jezelf en een eventueel gezin te willen zoeken.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 21:03


Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 21:04

Dieuwke_ schreef:
Ik ben wel benieuwd wat die kerel zelf graag zou willen. Als ie al geen Engels wil leren, wat verwacht je dat hij dan wel van je aan wil nemen?

Ik verwacht idd helemaal niks.. maar ik heb dan in ieder geval m’n best gedaan

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 21:06

Nikass schreef:
herr_balou schreef:
Deze jongeman ken je persoonlijk maar als je het nou breder trekt. Hoe kijk je aan tegen economische vluchtelingen in Europa? Heb je daar ook eenzelfde soort compassie voor? Of wel voor oorlogsvluchtelingen maar niet voor economische vluchtelingen? Of voor beide groepen niet? Of al die andere jonge mannen en vrouwen die in hun eigen land in armoede leven en proberen hun hoofd boven water te houden?
Het is heel simpel. (Nouja, eigenlijk niet.) Welvaart is oneerlijk verdeeld en de ontwikkelde landen doen hun uiterste best omdat zo te houden. Als je echt iets wilt doen zou je op een partij moeten stemmen die de welvaart eerlijker wil verdelen maar dat zal betekenen dat je ook iets moet inleveren. En dat is geen links-rechts verhaal want bijvoorbeeld de SP is links maar alleen voor welvaartverdeling in eigen land, dus simpel links-rechts is het niet...
Helaas is een van de oplossingen een herziening van onze landbouw want onder andere onze landbouw zorgt voor armoede in een groot deel van de wereld.


Dit is een heel waar woord.
Ik heb zelf wel compassie met economische vluchtelingen, ik ken er ook veel, en ik vind ook dat mensen vaak erg hard kunnen zijn door hen op een negatieve manier weg te zetten als "gelukzoekers". Ik vraag me dan af wat er op tegen is om toekomstperspectief en "geluk" voor jezelf en een eventueel gezin te willen zoeken.

Degenen die gelukszoekers worden genoemd zijn over het algemeen niet de hardwerkende types, maar meer degenen die lekker chillen van een uitkering omdat het toch niet nodig is om ervoor te werken

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 21:50


Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 22:08

Nou ts als je wel eens in de maatschappelijke discussie topics komt dan wordt zo ongeveer elke asielzoeker en arbeidsmigrant afgeschilderd als gelukszoeker. Dat is juist het probleem ;)

Maar dat is een off topic discussie.
Ik denk dat ik kan begrijpen dat je erover nadenkt hoe je hem zou kunnen helpen, en het is jammer dat sommige mensen er weer een negatieve draai aan weten te geven.

Als je spullen/voedsel pakket zou willen sturen (hetgeen me in elk geval voor de korte termijn wel prettig lijkt) is er dan niet zoiets als een afhaalpunt waar je dat heen kunt sturen?
Misschien verder eens contact opnemen met stichting Adelante? misschien hebben zij een idee hoe je zou kunnen helpen.

Of iets via je Cubaanse collega's regelen?
Hoe kijken zij er tegenaan?

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 22:31

janderegelaa schreef:
Dorine92 schreef:
Het zou wel een originele eerste date zijn of niet dan :P

Ja, maar jij kunt al lezen toch :D

Nee ik bedoelde jij samen met vuurvleugels :D

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 22:33

Nikass schreef:
Nou ts als je wel eens in de maatschappelijke discussie topics komt dan wordt zo ongeveer elke asielzoeker en arbeidsmigrant afgeschilderd als gelukszoeker. Dat is juist het probleem ;)

Maar dat is een off topic discussie.
Ik denk dat ik kan begrijpen dat je erover nadenkt hoe je hem zou kunnen helpen, en het is jammer dat sommige mensen er weer een negatieve draai aan weten te geven.

Als je spullen/voedsel pakket zou willen sturen (hetgeen me in elk geval voor de korte termijn wel prettig lijkt) is er dan niet zoiets als een afhaalpunt waar je dat heen kunt sturen?
Misschien verder eens contact opnemen met stichting Adelante? misschien hebben zij een idee hoe je zou kunnen helpen.

Of iets via je Cubaanse collega's regelen?
Hoe kijken zij er tegenaan?

De collega’s die ik spreek praten heel slecht over Cuba. Zo van al die trieste gasten daar en ik wil er nooit meer komen. Je bent daar echt iemand als je in Europa woont dus ze lijken zich ook echt wel beetje verheven te voelen boven de Cubanen daar. Beetje vergeten waar ze vandaan komen zegmaar

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 22:34

Heb je het er met hem overgehad? Hey ik wil misschien iets jouw kant op sturen maar het lijkt onmogelijk dus pin je er niet op vast blabla.
Voor geld overmaken zijn er zoveel manieren. Naar een Masaai moest het naar een 06 nummer als ik het goed herinner. Voor ons vreemd maar blijkbaar vrij normaal.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 22:35

Dorine92 schreef:
janderegelaa schreef:
Ja, maar jij kunt al lezen toch :D

Nee ik bedoelde jij samen met vuurvleugels :D

Ik date niet onder de 31.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 22:43

Nyaleti schreef:
Heb je het er met hem overgehad? Hey ik wil misschien iets jouw kant op sturen maar het lijkt onmogelijk dus pin je er niet op vast blabla.
Voor geld overmaken zijn er zoveel manieren. Naar een Masaai moest het naar een 06 nummer als ik het goed herinner. Voor ons vreemd maar blijkbaar vrij normaal.

Nee niet over gehad want ik wil hem niet blij maken met een dood paard

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 22:43

janderegelaa schreef:
Dorine92 schreef:
Nee ik bedoelde jij samen met vuurvleugels :D

Ik date niet onder de 31.

Ik ga stuk _O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 22:55

Dorine92 schreef:
janderegelaa schreef:

Ik date niet onder de 31.

Ik ga stuk _O-

Daar gaat m’n prive les…

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vakantievriend uit Cuba heeft het zwaar... wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 23:05

Niet onder de 31? Sinds wanneer niet meer?