Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Doe je niet aan terugleveren/heb je geen zonnepanelen: prima.
Heb je die wel, kijk dan goed uit/zorg dat je altijd en op tijd (evt op afstand) je panelen uit kunt zetten, want je moet bij overmaat zon (en dus overproductie elektriciteit) betalen om je stroom kwijt te raken, en dat kan in de papieren lopen. Let daar dus goed op!
amand0 schreef:Wij hebben sinds november 22 een dynamisch contract. Bevalt heel goed, wij hebben (en mogen) geen zonnepanelen.
Vooral qua gas van de winter echt 100en euros bespaard.
Stroom is vaak op zondag goedkoop/negatief, kijk iedere dag even wat de stroomprijzen doen maar hou er niet heel veel rekening mee.
Wij zitten bij easy energy, voor deze partij gekozen omdat je echt per maand betaald wat je gebruikt, in de zomer dus veel minder dan in de winter.
Ibbel schreef:Doe je niet aan terugleveren/heb je geen zonnepanelen: prima.
Heb je die wel, kijk dan goed uit/zorg dat je altijd en op tijd (evt op afstand) je panelen uit kunt zetten, want je moet bij overmaat zon (en dus overproductie elektriciteit) betalen om je stroom kwijt te raken, en dat kan in de papieren lopen. Let daar dus goed op!
paars schreef:Artikel op LinkedIn gelezen, dank voor het plaatsen, ik wilde hier ook wat meer van weten.
Het lijkt mij in het begin best leuk en interessant om hier veel mee bezig te (moeten) zijn en om mijn zonnepanelen op bepaalde momenten uit te zetten of te wassen op een specifiek moment (zoals de blogger heeft gedaan voor zijn blog).
Na een week zou het mij al gaan irriteren en ik zou het ook gaan vergeten. Ik heb een baan en kan dus niet de hele dag naar meters turen.
Had op tweakers ook iets gezien over de Sessy thuisaccu. Volgens de blogger zou dat nog wel een handige combi zijn. Maar ook dat lijkt nog wat in de kinderschoenen te staan en het afregelen een project op zich.
Roodvos schreef:Negatieve stroomprijs is dit jaar 1x gebeurd, in het voorjaar. Gedurende max een paar uur.
Daar moet je het niet om laten.