Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Hoe kwam jij aan je huurhuis en hoe lang heb jij moeten wachten? Mijn dochter woonde samen en ze hebben hun huis verkocht, terug naar hier is geen optie dat wil ze echt niet. Dat snap ik wel als je 29 ben, ze heeft een jonge hond die nu tijdelijk hier is. Ze woont bij een collega in en die heeft katten, dat werkt niet met de hond. Ze heeft geen eigen geld om een huis te kopen.
Westhof schreef:Wettenlijk mag dit gewoon niet overigens. Ze mogen een huisdier niet verbieden tenzij er overlast of schade ontstaat. Daar zijn genoeg rechtzaken over geweest en elke die ik heb gezien zijn gewonnen door de bewoners. Ze mogen je natuurlijk voor het tekenen van een contract zonder reden afwijzen, en als ze weten dat je een hond hebt doen ze dat vaak. Maar als je eenmaal getekend hebt en je haalt toch een hond in huis, kunnen ze daar niks tegen doen tenzij het een compleet hondvrij gebouw is ofzo (als in, een complex waar ze uberhoubt niet inmogen). Dat is echt zo'n regeltje die er vaak staat maar wetenlijk gewoon teniet wordt verklaard.Met een hond kan het trouwens wel lastig worden. Ik zie bijna altijd 'Geen huisdieren' o.i.d. staan bij de advertenties die ik tegenkom. En een hond kun je nou ook niet bepaald makkelijk verbergen...
Brainless schreef:Mijn ervaring is meestal 2x de huur als inkomen de eis is, dat was de standard bij beide plekken waar ik particulier (heb ge)huur(t). Als je 3x de huur zou moeten verdienen van waar ik nu woon (en mijn huur is gewoon gemiddeld voor de locatie), zou je net zo goed een huis kunnen kopen want dan krijg je ook de hypotheek wel rond. En dit is het westen.Zoekt ze sociale huur of particulier?
Wat is haar (maximale) huur? Bedenk wel dat bij veel particuliere huur je minimaal 3x (a4x) de huurprijs netto moet verdienen.
Bellatrix schreef:Je moet je ook zo snel mogelijk inschrijven als je 18 bent. Kost je maar een tientje per jaar ongeveer om ingeschreven te blijven staan. Zo bouw je tijd op.