Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aight schreef:Wat jullie benoemen is precies waar me wee worstelen! Daarnaast vraag of je niet meer last kan krijgen van schimmelproblemen, slechte ventilatie etc. als je je badkamer niet (volledig) verwarmt?
newt schreef:Wij hebben vorig jaar onze badkamer gerenoveerd en er een elektrische vloer in laten plaatsen. We waren bang dat deze veel zou nemen aan elektriciteit. Eerst 2 weken proef op de som maar het nam minder dan 1 kwh per dag. Dus staat nu de gehele winter aan op 18 graden. Het is aangenaam in de badkamer, behalve deze verwarming hebben we geen andere.
Nico12 schreef:newt schreef:Wij hebben vorig jaar onze badkamer gerenoveerd en er een elektrische vloer in laten plaatsen. We waren bang dat deze veel zou nemen aan elektriciteit. Eerst 2 weken proef op de som maar het nam minder dan 1 kwh per dag. Dus staat nu de gehele winter aan op 18 graden. Het is aangenaam in de badkamer, behalve deze verwarming hebben we geen andere.
1 kWh per dag lijkt mij onmogelijk. Per uur wel. Elektrische vloerverwarming is gemiddeld 150 W/m2 dus bij slechts 1 m2 vloer verwarming is het verbruik al 3,6 KW per dag.
smurffie schreef:Ik zou elektrische vloerverwarming met timer echt aanraden. Hadden wij in ons oude huis.
Wij zetten de vloerverwarming altijd een 15 minuten voor de wekker aan, geen koude voeten en warm genoeg om te helpen tegen schimmelvorming.
Wij hebben nu een designradiator in onze badkamer en opzich een prima badkamer, maar zou hem bijna willen vervangen voor die verwarming.
Handdoekje warm lukt prima, maar vloer is altijd koud. Snel schimmel. Gezien de radiator alleen aanspringt als de verwarming beneden aan sprint.
Ik zou in ieder geval elektrisch verwarmen in je badkamer.