Wat doen jullie met kind(eren) van partner?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat doen jullie met kind(eren) van partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:48

Mijn vriend heeft een tienerdochter, dit weekend was ze bij hem en hij ging gisteren naar een festival. Ik zei al weken dat hij iets voor haar moest regelen omdat ik niet wist wat ik met haar zou moeten doen en ik ook dacht dat ze het leuker zou vinden om ergens te logeren. Uiteindelijk heeft hij vorige week pas iemand gebeld, die konden niet, dus ik zat gisteren de hele dag met haar bij hem thuis. En ja, ik vond dat dus echt ingewikkeld, ze wou niks (was natuurlijk prutweer ook..) en we zaten dus maar wat te netflixen en zijn even langs de Mac geweest.
Gisteravond hadden we hier weer discussie over en we zijn het gewoon niet eens.. Ik heb zelf geen kinderen en ook geen kinderwens, maar hij maakte het dus een beetje mijn probleem. Ik heb het gevoel dat ik haar bezig moet houden en er voor haar moet zijn terwijl hij dus gewoon weggaat :+

Wat doen jullie met/voor de kinderen van je partner? In hoeverre voelen jullie je er verantwoordelijk voor? Waar ligt jullie grens?

Vooral benieuwd naar ervaringen dus, tips niet nodig, want dit gaat niet weer gebeuren zo :')

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:51

Belachelijk dat je vriend het jouw probleem maakt. Volgende keer ook plannen maken, dan is het terug zijn probleem.
Lekker makkelijk, een gratis oppas voor zijn vertier... Zeker in zo'n prille relatie zou ik me daarvoor niet lenen.

Verder geen tips.

marleen_88

Re: Wat doen jullie met kind(eren) van partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:53

Ik vind het vooral sneu voor het meisje, ze is een weekend bij haar vader en die peert hem... Als partner zou ik er ook niet van gecharmeerd zijn hoe hij dit aangepakt heeft.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:55

Ik had zijn bloed kunnen drinken. :=
Ik vind het nogal wat dat hij gewoon plezier gaat maken en jou met zijn dochter opzadelt zonder overleg.
Hij had met dochter kunnen overleggen wat zij wilde, of met ex partner of ze niet iets konden wisselen qua dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:58

marleen_88 schreef:
Ik vind het vooral sneu voor het meisje, ze is een weekend bij haar vader en die peert hem... Als partner zou ik er ook niet van gecharmeerd zijn hoe hij dit aangepakt heeft.

Ja dit was dus ook precies onze discussie :') Ik vind dat hij er moet zijn als ze er het weekend is, maar hij heeft wel heel erg de neiging zijn eigen ding te doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:13

Jullie hebben nog niet zo lang een relatie toch? Wonen jullie wel al samen dan?

In alle opzichten, echt niet oke dit. Jij bent niet zijn oppas en zijn kind na 2mnd al achterlaten bij zijn nieuwe relatie is wat mij betreft echt een red flag. Ik zou als (biologische) moeder woest zijn.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:13

Ik heb net als jij nooit een kinderwens gehad, en ik maak van begin af aan duidelijk dat ik niet aan andermans kind(eren) begin. Of ze nou 2 mnd, 2 jaar, 12 of 22 zijn.

En ja, dat heeft tot dusver altijd als resultaat opgeleverd geen of einde relatie.

Tovaita schreef:
Belachelijk dat je vriend het jouw probleem maakt. Volgende keer ook plannen maken, dan is het terug zijn probleem.
Lekker makkelijk, een gratis oppas voor zijn vertier... Zeker in zo'n prille relatie zou ik me daarvoor niet lenen.

Verder geen tips.
Volledig hiermee eens. Kan het niet beter verwoorden.
Ook bij een niet-prille relatie laat ik me daarvoor niet lenen trouwens.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:17

Lekker signaal ook naar zijn dochter. Is ze er een weekend, gaat hij naar een festival. Nou hoeven pubers echt niet constant iets met hun ouders te doen maar kan me voorstellen dat dat voor de dochter niet erg welkom voelt. Weet ook niet hoe vaak ze er is en of hij andere weekenden wel wat doet met zijn dochter?
Maar goed ik denk dat je gezien het rot weer wel goed zat met Netflix en de Mc. Mijn eigen pubers maak je daar iig blij mee.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:17

Maar als hij naar dat festival was, waarom zat jij dan bij hem? Dan was ik in jouw plaats lekker thuis gebleven en had hem zijn "probleem" met zijn dochter zelf laten oplossen. :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:18

Ik zou het na goed overleg niet erg vinden. Maar dat stukje overleg hé.. :+
Sws zou ik een band moeten hebben met kind. Als het leuk klikt, zou ik het echt geen probleem vinden als het me gevraagd wordt. Kan best eens een uitzondering zijn dat het zo voorkomt.

Maar goed. Ik heb geen stief kinderen en ik heb wel wat met kinderen. Maar als ik ene vent zou trouwen met kinderen, krijg je ze er toch een beeeeeetje bij :D al zou dat wat mij betreft pas zijn als de relatie vergevorderd is.

Dus. Ik zou zeggen jij bent zeker niet gek in dit verhaal.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:19

Waarom accepteer je dit gedrag?

Ik vind hem eikelig naar jou maar ook naar zijn dochter. Alsof zij een pakketje is die hij over de schutting gooit

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:20

Mijn ex heeft een zoon. Maar het was altijd gedoe met zijn ex en ze hadden geen afspraken vastgelegd. Ik heb het kereltje dus ook nooit ontmoet want hij moest altijd daarheen.

Maar ik had het zelf geen probleem gevonden om eens op te passen. Maar enkel als je het kind al langer en beter kent en er een klik is. De omgang met elkaar moet vertrouwd voelen.

Als je zelf nog maar kort samen bent en echt nog in de kennismakingsfase met de kinderen zit dan is het echt niet oke. Naar jou toe niet, maar bovenal niet richting dochter. Bot gezegd die komt voor haar pa. Niet voor zijn vriendin

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:22

Hier geen kinderen in de relatie. Maar ik weet wel wat ik gedaan zou hebben, ik zou zeggen ik ben er ook niet en je belt maar als je weer thuis bent. Niet mijn kind niet mijn probleem.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:24

Maar wat is het probleem dan?

Ze is een tienerdochter die zichzelf wel een zaterdag kan vermaken. Ze hoeft niet elk uur de fles. :D
Je komt elkaar wet de hele dag dan tegen in de woning, maar dat is een keus die je maakt als je een relatie kiest met iemand met een kind.
Het kind uit huis zetten en onderbrengen omdat jij er bent zou ik vreemder vinden.

Of is ze 12 oid?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:24

Dubbel...
Als jij kiest voor een man met kinderen vind ik dat je daarmee óók kiest voor de kinderen.
Ik vind het pijnlijk om te lezen dat je dat duidelijk niet doet.
Zo'n kind voelt dat ook!

En ik begrijp je hoor, als iemand die zelf kindvrij leeft en geen kruisgespuis wil.
Maar juist daarom begrijp ik eerlijk gezegd niet waarom je dan voor een man met kinderen bent gegaan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:28

Relaxed schreef:
marleen_88 schreef:

Ja dit was dus ook precies onze discussie :') Ik vind dat hij er moet zijn als ze er het weekend is, maar hij heeft wel heel erg de neiging zijn eigen ding te doen.

Vind ik ook. En anders moet hij een andere regeling treffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:28

Ik ben iig blij te lezen dat ik niet zo gek zit met mijn idee hierover :+

@soesita, normaal was ik idd thuis gebleven, maar ik was bij hem voor zijn dochter dus :') Ik ben wel veel daar hoor en als zij er is ben ik er eigenlijk ook altijd het hele weekend.

@frensje, hij was alleen zondag daar he, vrijdagavond en zaterdag was hij er de hele dag wel gewoon :j Zaterdagavond ook echt met zijn 3en doorgebracht, samen eten en filmpje kijken.

@secrible, 4,5 maand nu, dus niet superlang idd :n

@troi, ik accepteer het niet en daarom weet hij nu dat het niet weer zo gaat gebeuren :n

@Barbalala, niet doet? Ik bén toch een hele dag bij haar gebleven? Het gaat om de manier waarop, hij heeft het erop aan laten komen en mij voor het blok gezet.

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:29

BarbaLala schreef:
Dubbel...
Als jij kiest voor een man met kinderen vind ik dat je daarmee óók kiest voor de kinderen.
Ik vind het pijnlijk om te lezen dat je dat duidelijk niet doet.
Zo'n kind voelt dat ook!

En ik begrijp je hoor, als iemand die zelf kindvrij leeft en geen kruisgespuis wil.
Maar juist daarom begrijp ik eerlijk gezegd niet waarom je dan voor een man met kinderen bent gegaan.

Wat een onzin. Hoezo kiest ze niet voor zijn kind? Hij heeft een kind en zij accepteert en omarmt dat, dat betekent niet dat je meteen een semi-ouder voor dat kind bent als je net een blauwe maand samen bent. Kom op zeg.

Die kerel maakt grandioos misbruik van het feit dat hij een relatie heeft. Zoals zoveel mannen doen die kinderen hebben. Nieuwe vrouw in het leven, die kan het gezin wel weer draaiende houden.
Laatst bijgewerkt door Tovaita op 24-07-23 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Ik denk als tiener ook niks wil wat je voorstelt, wat ik kan begrijpen als je nog maar kort een relatie hebt.
Dat je het gewoon goed hebt gedaan, meer kun je niet doen. Voor nu.

Maar ik zou wel echt pissed zijn op die kerel van je.
En dan vooral ook voor het meisje. Daar is het sneu voor.

Om ook de tiener wat beter te leren kennen lijkt me dat je in een nieuwe relatie dan samen wat gaan doen. Dus met pa erbij.

Zeggen ik wil geen kinderen en er ook niets mee samen doen.
Dan de relatie verbreken. Dat verdient het kind niet.
Dat je niet gaat moederen opvoeden, heel goed. Maar er bijna niets mee te maken hebben kan niet.

Edit zie nu je bovenstaande post, samen doen jullie dus wel dingen
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 24-07-23 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Ik stond aan de kant van de alleenstaande moeder. Ik kreeg een relatie met iemand die geen kinderen had of kinderwens had.

Ik zeg je eerlijk een relatie met mij is een relatie met mij en mijn kind. Als iemand dat niet kan dan houdt het op voor mij. Puur omdat ik wil dat mijn kind als positief gezien wordt en niet als "probleem". Net als ieder mens willen wij ook wel eens weg waar een kind niet bij kan of hoort te zijn. Ik zoek dan in mijn partner wel mijn steun. Dat je die dingen mogelijk maakt voor elkaar.

A fijn mijn partner en ik zijn onderdehand 3 jaar verder. Ik kan weg un overleg en mijn dochter is voor hem net zo belangrijk als de kleine 3 maanden oude spruit die we nu samen hebben.

Ik vind dit dus een lastig onderwerp omdat ik zou zeggen, als je er zo in staat hoe zie je dit dalijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:30

Sunnda schreef:
Maar wat is het probleem dan?

Ze is een tienerdochter die zichzelf wel een zaterdag kan vermaken. Ze hoeft niet elk uur de fles. :D
Je komt elkaar wet de hele dag dan tegen in de woning, maar dat is een keus die je maakt als je een relatie kiest met iemand met een kind.
Het kind uit huis zetten en onderbrengen omdat jij er bent zou ik vreemder vinden.

Of is ze 12 oid?

Ik woon daar niet he, dus heb daar niet super veel te doen dan een beetje netflixen ;) Dus ik was er omdat zij er was en hij weg was..

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:31

GabberGill schreef:
Ik stond aan de kant van de alleenstaande moeder. Ik kreeg een relatie met iemand die geen kinderen had of kinderwens had.

Ik zeg je eerlijk een relatie met mij is een relatie met mij en mijn kind. Als iemand dat niet kan dan houdt het op voor mij. Puur omdat ik wil dat mijn kind als positief gezien wordt en niet als "probleem". Net als ieder mens willen wij ook wel eens weg waar een kind niet bij kan of hoort te zijn. Ik zoek dan in mijn partner wel mijn steun. Dat je die dingen mogelijk maakt voor elkaar.

A fijn mijn partner en ik zijn onderdehand 3 jaar verder. Ik kan weg un overleg en mijn dochter is voor hem net zo belangrijk als de kleine 3 maanden oude spruit die we nu samen hebben.

Ik vind dit dus een lastig onderwerp omdat ik zou zeggen, als je er zo in staat hoe zie je dit dalijk?

Liet je jouw vriend ook al oppasje spelen toen je net 4 maanden samen was? Of groeit zoiets na een tijd samen te zijn? Dat maakt een berg verschil.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:33

Ik had het zo vroeg in de relatie ook echt niet kunnen waarderen :n Toen kende ik de zoon van mijn vriend ook net, wij hebben lang gewacht met kennismaken. Maar zelfs nu ( bijna twee jaar een relatie) zou ik een hele dag met hem op moeten trekken wel pittig vinden := Niet elke tiener is al even zelfredzaam ook, dan ben je er mooi de hele dag zoet mee :+

Ik zou duidelijk aangeven dat deze manier van doen echt niet akkoord is. Zijn dochter, zijn verantwoordelijkheid.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:36

Mijn vriend heeft twee kinderen (14 en 15 inmiddels) en ik heb totaal geen kinderwens. Ik werd alleen wel totaal head over heels, ongelooflijk verliefd op deze man. Alleen de kinderen zijn er nou eenmaal een gedeelte van de week. We wonen inmiddels bijna 2,5 jaar samen en ik kan heel goed met de kinderen. Ik erger me wel eerder dan mijn vriend en vind het ook niet erg als ze er niet zijn, maar al ze er zijn hebben we het heel leuk. We doen leuke dingen buitenshuis, maar Netflixen en ergens eten halen ook. Ik ben inmiddels een cliché geworden omdat ik alle kinderen verschrikkelijk vind, behalve deze twee :=
Laatst bijgewerkt door Hhilde op 24-07-23 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:37

Maar als je nog geen 5 maanden samen bent en niet samenwoont.. hoe komt het dan zover dat jij zondags oppast op de puber?

Ofwel: hoe is de puber op een zondag jouw probleem geworden?