Mysterieus kunstwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BlauweSteen

Mysterieus kunstwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 14:11

Zoals altijd als ik een willekeurige vraag heb, moet ik aan Bokt en zijn onuitputtelijke bron van kennis denken, hopelijk zit hier iemand die mij kan helpen! (en hopelijk heb ik dit geplaatst in het juiste subforum :\ )

Recent hebben mijn vriend en ik een bijzonder kunstwerk aangeschaft. Het gaat om een ets van het Vlot van de Medusa (van Théodore Géricault) met daarboven de satelliet Inmarsat (de naam staat ook linksonder met daarachter 1970). Deze voorstelling is geplaatst tussen twee halve ouderwetse wereldbollen en in de hoeken zijn ook nog ornamenten in reliëf gedrukt. Boven de centrale voorstelling staat ook nog slecht leesbare tekst in de ets, daar wordt in ieder geval de satelliet benoemt. Kijk maar naar de foto zou ik zeggen :')

Afbeelding
(ja ik sta ook lekker in de weerspiegeling :+ )

Het werk komt uit '86 volgens de signatuur en dit zou druk 21 uit 30 zijn. Helaas is de handtekening volledig onleesbaar, hieronder een foto:

Afbeelding

We vroegen ons af of iemand dit werk herkent (of ook aan de muur heeft hangen :p) of een gokje wil wagen wat de handtekening zegt. Wij zijn tot nu toe uitgekomen iets van 'M Mureel' of 'M Muriel' of iets dergelijks. Wie oh wie helpt ons met dit mysterie?

Anoniem

Re: Mysterieus kunstwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 15:12

Vraag het een veilinghuis.

BlauweSteen

Re: Mysterieus kunstwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 15:53

Ah dat is misschien wel goed om erbij te vermelden: we hebben het werk gekocht bij een veilinghuis en daar werd het werk niet eens herkend als een bewerking van het Vlot van de Medusa, dus zij kunnen ons niet verder helpen. Verder hebben het werk ook al met Google Lens gezocht en op Artprice gekeken of er soortgelijke werken te vinden zijn, helaas zonder resultaat.

Het is ook niet noodzakelijk dat we deze informatie krijgen, maar we zijn gewoon benieuwd!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:50

Heb je een betere foto? Ik vind het er zo op de -slechte kwaliteit door de bokt upload- foto niet uitzien als een ets.
Heb je het inclusief lijst gekocht? Zo ja, dan zou ik de lijst eens openmaken.

Het kan natuurlijk ook gewoon iets zijn als een oud relatie geschenk zijn van Inmarsat (dat is een bedrijf dat telefoonverbindingen via satelliet mogelijk maakt, niet de satelliet zelf), je zou Inmarsat eens kunnen mailen.

(Zou zo kunnen bedenken dat een bedrijf het Vlot van Medusa er dan bij in zou kunnen zetten als “met onze satelliet verbinding was dit nooit gebeurd” en de wereldbollen om hun wereldwijde dekking uit te beelden ofzo)