“Chub rub” / jeans vretende dijen, welke jeans blijven wel heel?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

“Chub rub” / jeans vretende dijen, welke jeans blijven wel heel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 21:50

Tja, de titel zegt het al, op een paar weken tijd heb ik 4 paar jeans met gaten tussen m’n bovenbenen. :')

Ik zal vast niet de enige paardengek zijn met een stevig paar bovenbenen, dus brand los! Welke jeans houden het bij jullie het langste vol?

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:58

Ik volg want mijn jeans vliegen er ook zo doorheen. :') Heb ook al duurdere, bekendere merken geprobeerd maar dat gaat net zo snel kapot. :+

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: “Chub rub” / jeans vretende dijen, welke jeans blijven wel heel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 22:10

Heb online al de bewering gelezen dat een hoog gehalte aan katoen (oftewel weinig stretchy stoffen) blijkbaar langer zouden moeten houden.

Laat ik nu net vooral veel stretchy skinny jeans hebben _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42100
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: “Chub rub” / jeans vretende dijen, welke jeans blijven wel heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 22:13

Ik heb de beste ervaring met denim. Niet een specifiek merk, maar echt raw denim :). Dus idd 100% katoen, die broeken die je in moet lopen en beter niet wast.

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: “Chub rub” / jeans vretende dijen, welke jeans blijven wel heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 22:52

Ik draag privé vrijwel nooit broeken, maar op het werk moet dat wel. De laatste keer heb ik bij MS mode 2 broeken gehaald die draag ik 2 a 3 dagen per week al zeker 8 a 9 maanden, ze worden elke week gewassen en er wordt flink in gelopen en de stof is nog niet eens dunner geworden.

Dorus

Berichten: 13276
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 22:57

Stretch is inderdaad killing, maar heeft toch ook mijn voorkeur. En op een of andere manier zijn altijd al mijn broeken tegelijk versleten waardoor ik tegelijk nieuwe koop die dan natuurlijk ook weer allemaal tegelijk versleten zijn :+

Die is trouwens echt niet persee beter, ik denk dat je juist eerder goedkopere broeken kan kopen.
Ik heb door de jaren heen twee keer een Lee broek gehad. Geweldige broek qua draagcomfort! Maar ik heb nog nooit een broek gehad die zo snel doorgesleten is.

Ik heb toevallig vorige week twee nieuwe broeken bij MS gekocht en die voelen best stevig aan. De tijd zal het leren hoe lang ze het vol houden.

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: “Chub rub” / jeans vretende dijen, welke jeans blijven wel heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 23:02

Minder wassen en nooit in de droger helpt bij mij! :j Ipv wassen hang ik ze vaak een paar uur buiten. En hoe minder stretch hoe beter, maar helemaal zonder kan ik ook echt niet aan :+ Ben wel afgestapt van die hele dunne, hele stretchy stofjes.

Ik heb van Levi's mom jeans die nog wel wat vorm en stretch hebben, maar wel een stuk minder dan echt van die skinny's. Die doen het bij mij het beste.

SayaJones

Berichten: 11943
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 23:07

Nala schreef:
Heb online al de bewering gelezen dat een hoog gehalte aan katoen (oftewel weinig stretchy stoffen) blijkbaar langer zouden moeten houden.

Laat ik nu net vooral veel stretchy skinny jeans hebben _O-


Same here, dit zijn ook vaak de enige broeken die juist goed zitten :')

Hutcherson

Berichten: 7507
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: “Chub rub” / jeans vretende dijen, welke jeans blijven wel heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 01:00

Ik heb mn broeken t liefst van Bonprix en dan bestel ik er vaak een aantal zodat ik meer kan afwisselen, gaan ze iets langer mee.

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: “Chub rub” / jeans vretende dijen, welke jeans blijven wel heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:50

Bekend probleem, maar ik denk dat geen enkele jeans er echt langdurig tegen bestand is.
Sommigen wat beter dan anderen. Mijn levi's mom jeans blijft inderdaad tot nu toe het langst heel.

Tink89
Berichten: 3022
Geregistreerd: 16-02-14

Re: “Chub rub” / jeans vretende dijen, welke jeans blijven wel heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 16:27

Cecil. Online vaak sale, zitten fantastisch en die van mij houden het echt lang vol.

herr_balou
Berichten: 1480
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 17:35

_San87_ schreef:
Ik heb de beste ervaring met denim. Niet een specifiek merk, maar echt raw denim :). Dus idd 100% katoen, die broeken die je in moet lopen en beter niet wast.

Dat en ik vermijd stone-washed en gebleekt omdat die procedures ook de stof aantasten. Niet dat ik forse dijbenen heb, mijn broeken gaan altijd eerst bij knie of billen kapot.

Crista

Berichten: 3030
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: “Chub rub” / jeans vretende dijen, welke jeans blijven wel heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:15

Niet fietsen! Sinds ik m'n brommer eruit heb heb gedaan en meer fiets gaan m'n broeken ook echt mega hard achteruit helaas...

Verder ook niet echt tips....