Staan of zitten op de tribune?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:04

Supervixen schreef:
Punz ik zeg toch dat ik alleen ga staan als iedereen om mij heen ook gaat staan?
Ik wil verder niemand tot last zijn. En als mensen achter mij zitten, of ik zie dat mensen er last van zouden kunnen krijgen of hebben, blijf ik ook zitten, al baal ik daar dan van.
Maar goed dat is blijkbaar een unpopular opinion hier.

Ik schreef al eerder dat ik nog nooit een concert heb bijgewoond waar iedereen bleef zitten. Ik zou zelf heus niet als enige gaan staan, maar tot nu toe ging eigenlijk iedereen staan en dansen (of op zijn minst heen en weer swingen) zodra de hoofdact begon. Ik vond het fijn om van te voren te kunnen zitten en heb tussendoor mijn rust momentjes gepakt op de stoel. Ik had geen last van de mensen voor mij. Ze vroegen ook of ik het nog wel kon zien. Ik kon precies tussen ze door kijken. De sfeer was ook mega leuk!

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:29

Supervixen:
Ik reageerde met name vooral op het "concerten waar mensen gaan zitten zijn saai" deel, een opmerking van iemand anders ,waar jij grif mee instemde.

Zo'n algemeen oordeel komt nu niet echt plezierig over.

Als het de bedoeling is dat iedereen staat....... tja... Dan maar locaties zoeken waar er ook alleen maar sta plaatsten zijn zou ik zeggen

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:54

Sky schreef:
Ik sta wel bijna het volledige concert te springen/dansen, ook bij zitplaatsen. Zeker artiesten als Post Malone, Rammstein of Beyoncé. Ik heb er echt nooit over nagedacht dat anderen hier last van hebben. Dit topic opent wel even mijn ogen :oo Ik heb ook altijd het idee dat eigenlijk iedereen het grootste gedeelte van het concert staat :+ .


Hier sluit ik me bij aan. Ik heb een zitplaats zodat ik kan gaan zitten als ik het even zat ben en dan zie ik maar niets. Maar een concert waar iedereen zit , meh .. saaie bedoening. Ik denk dat dat alleen bij Adèle was van alle concerten waar ik geweest ben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:56

Ja goh, zitplaatsen. Het zit al in het woord :+.

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:00

Ik koop altijd staplaatsen :P

Maar als ik zitplaatsen heb, blijf ik het grootste gedeelte van de tijd zitten, maar ga ik bij bepaalde liedjes wel staan.

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:22

Nou heb ik staplaatsen ben klein van stuk en zie dus ook niks van het concert, iedereen dan maar op volgorde van grote gaan staan? O nee risico van een staplaats.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:28

Steppe schreef:
Nou heb ik staplaatsen ben klein van stuk en zie dus ook niks van het concert, iedereen dan maar op volgorde van grote gaan staan? O nee risico van een staplaats.


Ik snap deze redenatie niet...

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:29

Steppe schreef:
Nou heb ik staplaatsen ben klein van stuk en zie dus ook niks van het concert, iedereen dan maar op volgorde van grote gaan staan? O nee risico van een staplaats.

Ja, gewoon de vloer in zones verdelen en graag dat mensen van 180 en groter niet meer voor leden van het kaboutervolk gaan staan :j .

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 22:30

Dat is bijzondere logica.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:37

Maar hoe is het risico van een zitplaats dat mensen gaan staan? :+ ik... whut?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 06:21

Steppe schreef:
Nou heb ik staplaatsen ben klein van stuk en zie dus ook niks van het concert, iedereen dan maar op volgorde van grote gaan staan? O nee risico van een staplaats.

Dus omdat jij niks ziet als je een staplaats koopt, moet iemand die zitplaatsen heeft gekocht ook maar niks zien omdat een ander wil staan op de zitplaatstribune _O-??

Je kan met die logica zo de politiek in!

Needje

Berichten: 19211
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 06:44

Ik begrijp beide kampen. Probleem is gewoon dat de meeste zalen/stadions gewoon beperkte ruimte op de vloer hebben en je dan dus automatisch aangewezen bent op de stoelen om mensen kwijt te kunnen.
Ik vind het dus helemaal niet zo gek als er een shifting komt in echte zitplaatsen waar gewoon niet toegestaan is om te staan en plaatsen waar dat wel kan.
Helemaal bij concerten met een hoog feest- en dansgehalte.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 06:47

Ik acht de kans daarop niet zo groot. Ik begrijp de teleurstelling als je graag staat maar accepteren dat je pech hebt lijkt wel onmogelijk voor sommige mensen.

Needje

Berichten: 19211
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 06:52

Ja voor de zitters ook dus

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 06:53

Ik was laatst bij het Beyoncé concert in de Arena, had zitplaatsen en ik ergerde me echt groen en geel aan vrijwel het hele vak voor me dat ging staan, waardoor ik dus ook gedwongen werd te staan. Achteraf gezien had ik dan misschien wel staanplaatsen overwogen :=
Vond dat echt mega irritant. En echt, why?! Alsof Queen B even gaat kijken of iedereen wel staat en meedanst. Je hebt een zitplek gekocht, blijf dan op je kont.

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 06:54

Ik ga regelmatig met mijn vader naar concerten, hij is vrij slecht ter been, dus op onze plek komen is altijd al een uitdaging (hulpmiddelen mee maakt het ook niet altijd makkelijker). Ik probeer sowieso altijd eerste rij kaarten te halen, wat iedereen achter ons en om ons heen doet, boeit me niet. Hij kan wel even staan uiteraard, maar echt niet lang en ik kan hem niet zolang vast houden ook. Dus ja, wij betalen ook om het concert te zien, anders hadden we wel een CD op kunnen zetten.
Dus het eind applause staan, prima. Staan omdat iemand er langs moet, ook prima. Maar alleen naar de achterkant van iemand kijken die geen veld-kaarten meer kon krijgen en vindt dat die niet kan blijven zitten, zeer zeker niet prima.
Overigens hebben wij er nog nooit echt last van gehad. Maar ik spreek mensen gerust aan.
Hoe doen die mensen dat als ze in de auto naar die muziek luisteren? Moet dan de auto ook aan de kant of kunnen ze dan wel blijven zitten?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:01

Ligt aan het concert en de mensen.. bij Queen gezeten, maar bij alle Springsteen concerten tot nu toe gestaan (en soms gezeten) Het ligt aan het vak en aan waar je zit/staat.. laatste keer mazzel want plaatsen naast het gangpad dus we konden makkelijk staan.. maar niemand kon ook echt blijven zitten (althans, niet bij ons in de buurt)..

Als ik zou staan en mensen achter willen dat ik zou gaan zitten, dan doe ik dat zeker. Maar ik zou ook eigenlijk niet gaan staan als anderen dat niet doen..

Het verschil tussen 'dan koop je sta kaarten' is dat die er inderdaad niet altijd zijn. Maar goed, dan moet je dus genoegen nemen met zitten. Maar ook, ik als kleintje heb niks aan sta kaarten, ik zie dan niks. Dus omdat ik klein ben, moet ik eigenlijk ook verplicht zitten als ik wat wil zien. Nou ja, dat is dan maar zo..

Overigens, in een theater waar iedereen zit, en waar je het toneel zou moeten kunnen zien, is het ook hinderlijk als er lange mensen voor je zitten. Je kunt dat niet uitkiezen én je kunt er niks van zeggen. Dan moet je er maar genoegen mee nemen dat je voor 40 euro (of hoger) niks ziet... dat is soms best jammer..

Qua hinder heb ik meestal meer last van mensen die het nodig vinden OVERAL doorheen te ouwehoeren..en nergens staat dat je je mond moet houden.. dus bier tanken en lallen.. maar goed, ze zitten wel :')

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 07:08

Needje schreef:
Ja voor de zitters ook dus


De zitters die een zitplek hebben gekocht? Ah oké.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:10

Needje schreef:
Ja voor de zitters ook dus

Hoezo voor de zitters ook dus?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:13

Sanet schreef:
Hoe doen die mensen dat als ze in de auto naar die muziek luisteren? Moet dan de auto ook aan de kant of kunnen ze dan wel blijven zitten?

Dit is niet echt een vergelijking..
of je gaat naar hele slechte concerten waarbij je net zo goed de CD op kan zetten in plaats van naar de artiest gaan, omdat er geen verschil is...

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:23

Urbanus schreef:
Needje schreef:
Ja voor de zitters ook dus


De zitters die een zitplek hebben gekocht? Ah oké.


Ja, de zitters die een zitplek gekocht hebben omdat ze willen blijven zitten, hebben pech omdat mensen die een staanplek hadden willen hebben en nu ipv zitten maar gewoon gaan staan, want dat wilden ze zo graag. Dat klinkt inderdaad hartstikke eerlijk :roll:

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:28

Needje schreef:
Ja voor de zitters ook dus

Hoezo? Die kopen toch al bewust een zitplaats om niet te hoeven staan. Bij een zitplaats verwacht je dan niet bij een gemiddeld pop concert om te moeten gaan staan. Ik vraag me af wat we dan nog meer kunnen gaan doen om te voorkomen dat er mensen voor ons neus gaan staan in het zitvak, want speciale zitplaatsen voor mensen die niet willen/kunnen staan heb ik nog nergens voorbij zien komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:36

Needje schreef:
Ja voor de zitters ook dus

Dat er iemand voor je staat in het zitvak?

ElfBeau_067

Berichten: 2010
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:37

Ik ga zitten, maar als er één gaat staan, gaan de anderen mee! ik dus ook haha

Needje

Berichten: 19211
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:39

Heerlijk die lange tenen in de ochtend :')