Staan of zitten op de tribune?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:44

Jeetje ik wist niet eens dat mensen gaan staan bij zitplaatsen, wat asociaal :o

Zelf wel eens zitten los gegaan bij een metal concert op de tribune, geen probleem toch?
De mensen achter je zitten vast ook niet zonder reden en willen ook nog wat zien..

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:46

Bij concerten van Joe Bonamassa zijn alleen zitplaatsen en hoef je niet in je hoofd te halen om te gaan staan, dat mag alleen bij de laatste nummers.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:54

ellepel schreef:
ik ben een tijd terug naar concert van The Cure geweest in de ziggo dome.
en toen hadden we zitplaatsen.
maar ik vind dat helemaal niet handig?
ik wil dansen,maar als je gaat staan dan sta je voor iemand dus is niet netjes.
pas bij de laatste nummers van hun optreden ging iedereen daar staan,dus dan kan het wel.

morgen naar Rammstein, daar hebben we kaarten voor het veld,dan kun je altijd nog op de grond gaan zitten :j

Waarom koop je dan zitplaatsen?

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:57

ik denk dat als mensen fan zijn en dan liever staan maar alles uitverkocht is op wat zitplaatsen na dat ze dan toch voor een zitplaats gaan. A vibd ik dan wel dat je ook moet gaan zitten.....

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:02

9 van de 10 keer mag je al bij zijn als je kaarten kan kopen, dan heb je niet echt zelf de keuze tussen zitten of staan..

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:04

Zitten. Want je bent anders mensen tot last. Wil je staan dan moet je stakaarten kopen. Als je dan alleen nog zitplaatsen hebt dan moet je dat respecteren of geen kaarten kopen vind ik

Bij de voetbal is het ook weleens omgedraaid. Dan kopen dagjesmensen een kaart op de tribune waar je mag staan en met vlaggen mag zwaaien en dan gaan ze piepen dat je moet gaan zitten want ze kunnen niks zien. Ja lezen gerda. Dan had je een andere tribune moeten kiezen :')

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:08

Sky schreef:
9 van de 10 keer mag je al bij zijn als je kaarten kan kopen, dan heb je niet echt zelf de keuze tussen zitten of staan..

Wat prima is, maar dan moet je wel rekening houden met de mensen om je heen :j

Wij kiezen bewust voor zitplaatsen vanwege meerdere redenen.
1. Ik wordt claustrofobisch in een mensenmassa.
2. Ik ben niet zo groot, 1,62 dus ik zie al snel niks meer (zat toevallig van de week nog foto's terug te kijken van Robbie Wiliams in het Goffertpark, het enige wat je ziet daarop zijn hoofden en ergens bovenin een klein stipje van het podium :+ )
3. Door verschillende enkelblessures hou ik lang staan niet vol.
4. We hoeven niet te vechten om ons plekje, die is gewoon vast van ons, ook al komen we pas 5 min van te voren aankakken :j

Maar, ik vind dansen wel leuk. Ik check altijd even bij de mensen die achter ons zitten of het akkoord is dat wij even gaan staan bij bepaalde nummers en ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat dit niet akkoord is. Als het niet akkoord is, blijven wij ook zitten.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:12

Ik vind het ook wel een beetje afhangen van wat voor evenement het is. Bij een concert zijn er staanplaatsen, dus is het wat raar om continu te staan bij zitplaatsen, maar bij sportevenementen heb je vaak alleen goed zicht vanaf een tribune waar je kan zitten (F1, voetbal). Bij sport vind ik zelf ook weer dat het er wel bij hoort dat je zo in de wedstrijd zit dat je nu en dan gaat staan en juicht. Dat moet kunnen.

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:14

Het zijn niet voor niks ZITplaatsen, dus zitten. Ik kan vanwege soms chronische pijn die erger wordt van dreunende muziek ook niet lang staan. Naast dat ik niet tegen mensenmassa's kan. Sterker nog ik kan soms niet eens even goed opstaan voor het eind applaus. Daar baal ik wel van, vooral bij musicals lijkt het zo banketstaaf als ik enige dan blijf zitten, maar het gaat gewoon niet. Ik heb er tijdens mamma Mia wel commentaar op gehad van een paar oudere dames achter ons. Zo onbeschoft dat ik niet ging staan. Nou toen heeft mijn moeder ze even terug verteld dat niet elk probleem zichtbaar is van de buitenkant en dat ze hun mond moesten houden. :o

Ik ben eigenlijk ook nog niet naar een concert geweest waar mensen veel voor mij gingen staan.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 06-07-23 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:14

Probeer wel sta-kaarten te kopen, vanwege de sfeer op het veld, máár dan moet ik wel vooraan kunnen staan, anders zie ik niets en daarvoor ga ik niet naar een concert, wil ook de artiest kunnen zien :+ .

Als ik tribunekaarten heb, omdat veldkaarten niet gelukt zijn, ga ik ook staan, wel afhankelijk van het concert.
Zeker bij concerten waar de artiest lekker in het ADHD rond springt, dan blijven zitten is echt niet mogelijk.
Is het een concert wat ingetogen is, of de muziek nodigt niet uit tot dansen, dan blijf ik zitten,

Heb werkelijk waar nog nooit commentaar gehad.

Celebi
Berichten: 3796
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:25

Blijft altijd bijzonder dat mensen zo in een eigen bubbel zitten dat ze niet meer door hebben dat er anderen last van je zouden kunnen hebben. Zie je overal gebeuren hoor, niet alleen bij zit vakken. Blijf het een interessant fenomeen vinden.

Anyhow, gewoon lekker zitten in een zit vak. Daar zijn die stoelen voor. De persoon achter je ziet namelijk gewoon helemaal niets meer als je gaat staan. Een hele tijd terug zag ik ook zoiets van Disney on Ice voorbijkomen. Ouder hield het kind ongeveer de hele show op de schouders. De persoon erachter zag werkelijk niets meer van de show.

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:28

Het zijn zitplaatsen omdat er niet meer staplaatsen zijn. Misschien dat ze dan maar een deel van de zitplaatsen specifiek zit moeten maken en de rest kan gaan staan bij de zitplaatsen.
Eerlijk sta ik meestal ook bij zeker een actief concert anders vind ik het zo saai. Snap dat het niet altijd fijn is voor mensen achter me maar zo zijn er wel meer ergernissen waarvan ik denk pfff. Mensen die continue heen en weer lopen, alleen maar aan het filmen zijn enz.

Femke_Tweety

Berichten: 12016
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:31

Ik ga eigenlijk niet meer naar grote shows, financieel niet haalbaar, en qua energie lastig.

Maar als ik ga, is het zittend om de simpele reden dat ik zo lang staan in drukte gewoon niet aankan met het hele pakket aan medische sores dat ik heb.

Zitten dus.

Ik zou het verd#md balen vinden als de mensen voor mij in het zitvak continu staan.

Dan zie ik geen jota, en ik ben zelf dus niet in staat om ook zo lang te staan.

Ik vind het dan ook wat asociaal om (steeds) te staan in een zitvak.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:35

Uitgaande van dat het een concert is: Zitplaatsen vind ik zitten. En als ik dan eens wil staan en dansen, ga ik wel op de trap staan of op een andere plek waar ik geen zicht blokkeer :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:36

Ligt er een beetje aan.

Ik ben weleens naar een concert gegaan waar alles uitverkocht was en je neemt, wat je nog kan kopen. Daar gingen de meesten op een gegeven moment (gelukkig) wel staan, want op sommige nummers kan je gewoon niet blijven zitten. ( als je kan staan )

Met ML en zoon naar een concert vlak na een operatie en hadden we zitplaatsen. Toen ging ik tussendoor zitten, maar bij veel nummers gingen mensen staan en dat was prima.

Bij concerten waar ik met mijn broer in een rolstoel naartoe ging, kregen wij wel stoelen, maar bleven ook altijd staan.
In de arena is de bovenste rij voor rolstoelen en namen we stoelen daarvoor omdat je een kaartje moest hebben, maar ik stond gewoon naast of achter hem en dat doet vrijwel iedereen daar die met iemand in een rolstoel is.
Gelredome en Ziggo bij rolstoelplekken net zo.

Bij een musical bijv blijf je doorgaans zitten, maar ook daar wel meegemaakt dat iedereen ging staan bij een bepaald nummer. Ik denk dat het dan voor de artiesten ook leuke interactie is.

Ik heb zelf liever staplekken, maar die zijn vaak als eerste uitverkocht en vanwege gezondheid is kunnen zitten wel fijn. Ik hoef ook nergens vooraan te staan tussen de drukke massa.

Misschien moeten ze onderscheid gaan maken in zitten zitten plekken en zit-sta plekken, want ik zie toch wel overwegend dat veel mensen heel enthousiast mee staan te doen en waarschijnlijk gewoon geen sta plek konden bemachtigen.

En bij concerten is het leuk om iets te zien, maar kom vooral voor de muziek. Ben niet op ene uitvaart, dus moet allemaal een beetje leuk en luchtig zijn. Nog nooit gehad dat iemand ging zeuren dat we moesten gaan zitten. Of mensen zelf niet leuk meededen. Als het echt zo moet, is een dvd-tje alleen thuis kijken misschien een betere optie.

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:58

Misschien ook wel afhankelijk van het type artiest waar je naar toe gaat? Ik zou het bij sommige artiesten echt wel naar ook voor de artiest vinden als iedereen maar stilletjes bleef zitten. Zij bouwen daar ook een show/feestje voor jou. Tuurlijk bij rustige nummers of shows kan je prima zitten, maar bij sommige nummers moet je toch gewoon mee kunnen doen (indien fysiek mogelijk :) ) .

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 14:58

Ik vind staan gewoon echt aso, als je geen staanplaatsen hebt kunnen bemachtigen en daarom gaat staan bij de zitplekken ben je gewoon onfatsoenlijk. Moet je misschien zelf maar een DVDtje kijken, kun je zoveel uit je stekkertje gaan als je maar wil.

En ja, ik zeg er dus wel wat van als ik met mijn ouders ga zitten en er gaan mensen voor ze staan.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:02

Het is ook asociaal. Want jij beslist dan dat iedereen achter je ook maar moet gaan staan als ze iets willen kunnen zien. Alleen denk ik dat veel mensen er niks van durven te zeggen en geen zin hebben in gezeik en dan ook maar gaan staan.

Femke_Tweety

Berichten: 12016
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:08

capopjekop schreef:
Het is ook asociaal. Want jij beslist dan dat iedereen achter je ook maar moet gaan staan als ze iets willen kunnen zien. Alleen denk ik dat veel mensen er niks van durven te zeggen en geen zin hebben in gezeik en dan ook maar gaan staan.



Ik zou er inderdaad niets van durven zeggen.

Ik ben fysiek al kwetsbaar, geen zin in gedoe met volk dat ik niet ken...

Dus ik zit, houd mijn mond en raak gefrustreerd...

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:31

Lekker snel oordelen............zo makkelijk. Dan maar aso.

Ten eerste staat er duidelijk dat het verschilt waar je bent en wat de situatie is. Daarop passen mensen zich aan.

Het ene concert is echt het andere niet!!

Als je als enige gaat staan en mensen hebben er last van. DAN is het misschien aso. Maar als mensen allemaal gaan staan en vrolijk staan te dansen, heeft echt niemand er last van en sta je er ALLEMAAL met hetzelfde idee.

Heb zelf genoeg fysieke beperkingen en vaak op een rolstoel plek gezeten en of gestaan. Als je het echt niet kan volhouden, zijn die plekken er gewoon.

ipv dat mensen hier en op andere plekken elkaar weer stoer vanachter een schermpje gaan lopen afzeiken, zou het beter zijn als organisaties van concerten hier iets mee doen en erop inhaken dat je in bepaalde vakken echt alleen maar mag zitten. Ze weten gewoon dat er te weinig sta plekken zijn en het grootste deel bij bepaalde concerten gaat staan bij de zitplekken.
Maak aparte vakken waar het echt niet gewenst is en je bent klaar. Voelen de slechte mensen, maar ook zeker de allerbraafsten zich vast weer beter.

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:36

Snippergroen schreef:
Uitgaande van dat het een concert is: Zitplaatsen vind ik zitten. En als ik dan eens wil staan en dansen, ga ik wel op de trap staan of op een andere plek waar ik geen zicht blokkeer :)



Weleens geprobeerd maar je wordt direct weggestuurd dus totaal geen optie.

Wil zeker met andere mensen rekening houden maar dat moet dan ook van 2 kanten komen, dus degene die zitten niet de hele tijd miepen dat iemand even gaat staan om te dansen oid.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:38

secricible schreef:
ellepel schreef:
ik ben een tijd terug naar concert van The Cure geweest in de ziggo dome.
en toen hadden we zitplaatsen.
maar ik vind dat helemaal niet handig?
ik wil dansen,maar als je gaat staan dan sta je voor iemand dus is niet netjes.
pas bij de laatste nummers van hun optreden ging iedereen daar staan,dus dan kan het wel.

morgen naar Rammstein, daar hebben we kaarten voor het veld,dan kun je altijd nog op de grond gaan zitten :j

Waarom koop je dan zitplaatsen?


Dan ben je de "staan" mensen weer tot last :+ Zo is er altijd wel wat :D

Ik vind dit dus een mooi voorbeeld van hoe zo'n beetje de hele maatschappij
van tegenwoordig eruit ziet :)

Ga met elkaar in gesprek, tolereer eens wat van een ander, ja als je zitplaatsen koopt verwacht men dat je gaat zitten, maar tja, je wilde zo graag naar het concert en de staanplaatsen waren uitverkocht, dus was dit de beste optie.

Water bij de wijn, boter bij de vis, nogmaals praat met elkaar, en verdraag wat van een ander. O en wees een beetje lief voor een ieder.

Fijne dag. JOE!

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:39

Steppe schreef:
Snippergroen schreef:
Uitgaande van dat het een concert is: Zitplaatsen vind ik zitten. En als ik dan eens wil staan en dansen, ga ik wel op de trap staan of op een andere plek waar ik geen zicht blokkeer :)



Weleens geprobeerd maar je wordt direct weggestuurd dus totaal geen optie.

Wil zeker met andere mensen rekening houden maar dat moet dan ook van 2 kanten komen, dus degene die zitten niet de hele tijd miepen dat iemand even gaat staan om te dansen oid.

Niet de hele tijd miepen dat iemand even gaat staan om te dansen?
Het hoeft helemaal niet van twee kanten te komen, je hebt betaald voor een zitplek, die mensen achter je die zogenaamd "zitten te miepen" hebben ook gewoon betaald voor die plaatsen en willen het ook gewoon zien.
Dus als je aangesproken wordt door mensen achter je, dan heb je gewoon fatsoen en ga je zitten op de plekken die daarvoor bedoeld zijn. Doe je dat niet, dan zijn de mensen achter je geen miepers, maar ben jij gewoon ontzettend asociaal!

BeFunny

Berichten: 10822
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:40

ellepel schreef:
ik ben een tijd terug naar concert van The Cure geweest in de ziggo dome.
en toen hadden we zitplaatsen.
maar ik vind dat helemaal niet handig?
ik wil dansen,maar als je gaat staan dan sta je voor iemand dus is niet netjes.
pas bij de laatste nummers van hun optreden ging iedereen daar staan,dus dan kan het wel.

morgen naar Rammstein, daar hebben we kaarten voor het veld,dan kun je altijd nog op de grond gaan zitten :j



Ik ben daar ook geweest en hadden ook zitplaatsen. Maar nog voor dat ze op de helft waren waren er veel mensen weg gegaan die dachten dat het afgelopen was. Daarna speelden ze al hun hits en hebben wij lekker vooraan gestaan. En de afsluiter van A forrest echt geweldig concert vond ik en wat een sukkels die ofwel vroeg thuis moesten zijn ofwel dachten dat het afgelopen was.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 06-07-23 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:41

M_D_H schreef:
Dus als je aangesproken wordt door mensen achter je, dan heb je gewoon fatsoen en ga je zitten op de plekken die daarvoor bedoeld zijn. Doe je dat niet, dan zijn de mensen achter je geen miepers, maar ben jij gewoon ontzettend asociaal!


Of je ruilt van plek, als de achterburen van de "miepers" het niet erg
vinden als er mensen voor hen staan :)

Dit dus ....