Staan of zitten op de tribune?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:45

Goh met deze logica ken ik er nog wel een paar :+
De volgende keer als de dressuurstartplekken zijn uitverkocht koop ik wel een plek in de springring en ga daar dressuren. En als het familiehotel geen kamers meer heeft boek ik wel een adult only om met mijn kleuters heen te gaan :j :')

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:52

Jorex schreef:
Needje schreef:
Ja voor de zitters ook dus

Hoezo? Die kopen toch al bewust een zitplaats om niet te hoeven staan.

Nou, dat is dus niet perse waar :+

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:58

ze zouden meer concerten moeten geven in Ahoy, Rotterdam. ipv die eeuwige Ziggo Dome.

Ahoy heeft op de drink en eetgelegenheden zo zitten, dan je vanaf daar het concert kan bijwonen én kan dansen voor wie dat wil. Dat zit aan de eerste ring vast.
Dus als iedereen om je heen blijft zitten, kan je van de tribune af om daar een dansplekje te zoeken. En dan kun je alsnog de band zien.

Rinkex

Berichten: 1505
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:00

Sabbientje schreef:
ze zouden meer concerten moeten geven in Ahoy, Rotterdam. ipv die eeuwige Ziggo Dome.

Ahoy heeft op de drink en eetgelegenheden zo zitten, dan je vanaf daar het concert kan bijwonen én kan dansen voor wie dat wil. Dat zit aan de eerste ring vast.
Dus als iedereen om je heen blijft zitten, kan je van de tribune af om daar een dansplekje te zoeken. En dan kun je alsnog de band zien.

maar het geluid in Ahoy. |( |(

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:03

Needje schreef:
Heerlijk die lange tenen in de ochtend :')

Als je gaat zitten, staat niemand op je lange tenen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:22

Rinkex schreef:
maar het geluid in Ahoy. |( |(

Het geluid in grote zalen is sowieso niet zo mooi. Geef mij het liefst maar het theater.

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:27

Rinkex schreef:
Sabbientje schreef:
ze zouden meer concerten moeten geven in Ahoy, Rotterdam. ipv die eeuwige Ziggo Dome.

Ahoy heeft op de drink en eetgelegenheden zo zitten, dan je vanaf daar het concert kan bijwonen én kan dansen voor wie dat wil. Dat zit aan de eerste ring vast.
Dus als iedereen om je heen blijft zitten, kan je van de tribune af om daar een dansplekje te zoeken. En dan kun je alsnog de band zien.

maar het geluid in Ahoy. |( |(

Persoonlijk vind ik het geluid in Ahoy beter dan in de Ziggo. Maar dat is denk ik heel persoonlijk.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:27

Needje schreef:
Heerlijk die lange tenen in de ochtend :')


Heerlijk die nietszeggende uitspraken als je uitgeluld bent maar dat niet wil toegeven.

Staan in een zitvak is gewoon asociaal. Zitten is een staanvak ook, tenminste, als je verwacht dat mensen afstand houden. Heb een keer een behoorlijk volumineus persoon gehad die toen ze ging staan haar volle gewicht op mijn voet plaatste omdat ik volgens haar geen rekening had gehouden met haar 'personal space', en toen ik haar wegduwde de beveiliging erbij haalde om me eruit te laten zetten. Note: ze zat midden in het staanvak in de Afas Live op de grond. Wat verwacht je... Beveiliging heeft me uiteindelijk nergens op aangesproken :')

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:30

Even theoretisch: Is staan in een zitvak ook asociaal als iedereen staat te dansen?

(dus niet 1 iemand die misschien niet kan staan, maar het niet durft te zeggen etc, maar gewoon, iedereen staat te dansen... bijv. bij het laatste nummer ofzo)

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:42

Cer schreef:
Even theoretisch: Is staan in een zitvak ook asociaal als iedereen staat te dansen?

(dus niet 1 iemand die misschien niet kan staan, maar het niet durft te zeggen etc, maar gewoon, iedereen staat te dansen... bijv. bij het laatste nummer ofzo)


Ik denk dat het in theorie dan niet asociaal hoeft te zijn, maar alsnog in de praktijk niet wenselijk. Je weet namelijk nooit of mensen meedoen omdat ze het écht willen, of omdat ze zich gedwongen voelen omdat de rest het doet en er niks over durven te zeggen.

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:49

Bij de Snollebollekes concerten in het Geldredome hebben ze dat dan wel weer goed geregeld. Die hebben maar één soort kaart en daarmee kun je kiezen of je in het veld gaat staan, gaat staan op de "balkons" of op de tweede ring zitten.
Door de verhoogde sta-plekken aan de zijkanten heb je vanuit daar ook altijd prima zicht en wie wil zitten gaat wat hoger in het stadion zitten en kan alles ook prima zien.

Needje

Berichten: 19211
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:00

VuurVleugels schreef:
Needje schreef:
Heerlijk die lange tenen in de ochtend :')


Heerlijk die nietszeggende uitspraken als je uitgeluld bent maar dat niet wil toegeven.

Staan in een zitvak is gewoon asociaal. Zitten is een staanvak ook, tenminste, als je verwacht dat mensen afstand houden. Heb een keer een behoorlijk volumineus persoon gehad die toen ze ging staan haar volle gewicht op mijn voet plaatste omdat ik volgens haar geen rekening had gehouden met haar 'personal space', en toen ik haar wegduwde de beveiliging erbij haalde om me eruit te laten zetten. Note: ze zat midden in het staanvak in de Afas Live op de grond. Wat verwacht je... Beveiliging heeft me uiteindelijk nergens op aangesproken :')


Ach hou toch op met je uitgeluld.
Ik begrijp de teleurstelling van zitters ook maar die kunnen toch ook niet accepteren dat ze pech hebben als er iemand wel gaat staan?! Dat is alles wat ik daar zei.
Waar ik nergens zeg dat ik vind dat men maar gewoon moet gaan staan in de zitvakken.
Als je goed gelezen had snap ik beide kampen. En pleit ik voor een schifting tussen echte zitplaatsen en plaatsen voor mensen die af en toe willen kunnen zitten omdat ze constant staan niet volhouden of geen veldkaarten hebben kunnen krijgen.
En als ik zie hoeveel mensen er gaan staan in zitvakken bij bepaalde concerten denk ik dat het aandeel echte zitters helemaal niet extreem groot is.

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:01

VuurVleugels schreef:
Cer schreef:
Even theoretisch: Is staan in een zitvak ook asociaal als iedereen staat te dansen?

(dus niet 1 iemand die misschien niet kan staan, maar het niet durft te zeggen etc, maar gewoon, iedereen staat te dansen... bijv. bij het laatste nummer ofzo)


Ik denk dat het in theorie dan niet asociaal hoeft te zijn, maar alsnog in de praktijk niet wenselijk. Je weet namelijk nooit of mensen meedoen omdat ze het écht willen, of omdat ze zich gedwongen voelen omdat de rest het doet en er niks over durven te zeggen.


Jup, en bovendien zou mijn vader bijvoorbeeld heel graag 3 uur lang staan te swingen. Maar dat gaat gewoon niet omdat zijn lijf stom is. Dus niet omdat hij een zeikerd is en graag zittend muziek wil luisteren ofzo.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:09

Needje schreef:
En als ik zie hoeveel mensen er gaan staan in zitvakken bij bepaalde concerten denk ik dat het aandeel echte zitters helemaal niet extreem groot is.

Je beseft wel dat je hiermee een minderheidsgroep die ook graag met plezier naar een concert gaat als het ware buitensluit?

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:12

Ik heb het liefste altijd staplekken, maar als ik ergens met met zitplekken kijk ik vaak wat de mensen achter me doen. Gaan die staan ga ik ook staan, blijven ze zitten blijf ik ook zitten.
Soms met een bepaald nummer ga ik wel staan als ze achter me blijven zitten maar ik blijf bij zitplekken niet heel de tijd staan. Zitten vind ik zelf ook saaier dan staan maar concerten die gewild zijn druk ik vaak beste plek op ticketmaster, soms heb je dan pech en is het een zitplek.
Maar zit dan liever heel de avond dan dat ik het laat schieten...

Dus snap beide kanten wel in de discussie, over dat concert waar iedereen zat en de zanger er wat van zei. Waarom beslis je dan dat je ook op de vloer stoelen neerzet :+

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:19

Needje schreef:
VuurVleugels schreef:

Heerlijk die nietszeggende uitspraken als je uitgeluld bent maar dat niet wil toegeven.

Staan in een zitvak is gewoon asociaal. Zitten is een staanvak ook, tenminste, als je verwacht dat mensen afstand houden. Heb een keer een behoorlijk volumineus persoon gehad die toen ze ging staan haar volle gewicht op mijn voet plaatste omdat ik volgens haar geen rekening had gehouden met haar 'personal space', en toen ik haar wegduwde de beveiliging erbij haalde om me eruit te laten zetten. Note: ze zat midden in het staanvak in de Afas Live op de grond. Wat verwacht je... Beveiliging heeft me uiteindelijk nergens op aangesproken :')


Ach hou toch op met je uitgeluld.
Ik begrijp de teleurstelling van zitters ook maar die kunnen toch ook niet accepteren dat ze pech hebben als er iemand wel gaat staan?! Dat is alles wat ik daar zei.
Waar ik nergens zeg dat ik vind dat men maar gewoon moet gaan staan in de zitvakken.
Als je goed gelezen had snap ik beide kampen. En pleit ik voor een schifting tussen echte zitplaatsen en plaatsen voor mensen die af en toe willen kunnen zitten omdat ze constant staan niet volhouden of geen veldkaarten hebben kunnen krijgen.
En als ik zie hoeveel mensen er gaan staan in zitvakken bij bepaalde concerten denk ik dat het aandeel echte zitters helemaal niet extreem groot is.


Het verschil met "pech sta-plaatsen zijn uitverkocht" en "pech iemand voor me in het zitvak gaat staan" is dat het eerste neerkomt op "je kan niet altijd zes gooien" en het tweede is gewoon van jouw probleem iemand anders' probleem maken. En dus asociaal

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:20

Needje schreef:
VuurVleugels schreef:

Heerlijk die nietszeggende uitspraken als je uitgeluld bent maar dat niet wil toegeven.

Staan in een zitvak is gewoon asociaal. Zitten is een staanvak ook, tenminste, als je verwacht dat mensen afstand houden. Heb een keer een behoorlijk volumineus persoon gehad die toen ze ging staan haar volle gewicht op mijn voet plaatste omdat ik volgens haar geen rekening had gehouden met haar 'personal space', en toen ik haar wegduwde de beveiliging erbij haalde om me eruit te laten zetten. Note: ze zat midden in het staanvak in de Afas Live op de grond. Wat verwacht je... Beveiliging heeft me uiteindelijk nergens op aangesproken :')


Ach hou toch op met je uitgeluld.
Ik begrijp de teleurstelling van zitters ook maar die kunnen toch ook niet accepteren dat ze pech hebben als er iemand wel gaat staan?! Dat is alles wat ik daar zei.
Waar ik nergens zeg dat ik vind dat men maar gewoon moet gaan staan in de zitvakken.
Als je goed gelezen had snap ik beide kampen. En pleit ik voor een schifting tussen echte zitplaatsen en plaatsen voor mensen die af en toe willen kunnen zitten omdat ze constant staan niet volhouden of geen veldkaarten hebben kunnen krijgen.
En als ik zie hoeveel mensen er gaan staan in zitvakken bij bepaalde concerten denk ik dat het aandeel echte zitters helemaal niet extreem groot is.

Maar dat is toch het hele punt? In een zitvak ZIT je. In een sta-vak STA je.

Wanneer je geen kaarten meer kunt krijgen voor het sta-vak heb je twee keuzes, genoegen nemem met het zitvak en in principe het hele concert ZITTEN, of niet gaan.

Gewoon lekker gaan staan, zodat mensen die bewust een zitplek kopen omdat ze niet willen/kunnen staan, ook maar eens pech hebben, is gewoon debiel.

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:20

Ik snap echt, werkelijk waar de discussie niet.
Op een zit tribune zit je.
Waar gaat het fout in jullie hoofden dat je maar kan doen wat je wilt? De redenering dat anderen pech hebben vind ik schokkend. Echt.

Needje

Berichten: 19211
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:21

Ineke2 schreef:
Needje schreef:
En als ik zie hoeveel mensen er gaan staan in zitvakken bij bepaalde concerten denk ik dat het aandeel echte zitters helemaal niet extreem groot is.

Je beseft wel dat je hiermee een minderheidsgroep die ook graag met plezier naar een concert gaat als het ware buitensluit?


Eh, waar doe of zeg ik dat dan? :?

Er is sowieso altijd al een plaats voor mensen met rolstoel en er moet ook gewoon een zittribune zijn voor mensen die moeten of willen zitten. Enige wat ik zeg is dat het aandeel zitters niet altijd heel erg groot is.
En imo er dus best een deel van de zitplaatsen dan als "doe wat je wilt" plaatsen gebruikt mogen worden.
Al zal dat ook echt niet bij elk concert nodig zijn. Zullen ook zat concerten zijn waar je prima zittend van kan genieten.

Zijn tegenwoordig wel vaker seat only concerten trouwens. Maar daar is het volgens mij ook niet zozeer omdat je moet zitten maar meer zodat iedereen een vaste plek heeft.
Bij Harry Styles stond volgens mij vrijwel iedereen bij z'n seat only concert. :=

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:28

rien10 schreef:
Ik snap echt, werkelijk waar de discussie niet.
Op een zit tribune zit je.
Waar gaat het fout in jullie hoofden dat je maar kan doen wat je wilt? De redenering dat anderen pech hebben vind ik schokkend. Echt.

Eens...

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:31

Needje schreef:
Er is sowieso altijd al een plaats voor mensen met rolstoel en er moet ook gewoon een zittribune zijn voor mensen die moeten of willen zitten. Enige wat ik zeg is dat het aandeel zitters niet altijd heel erg groot is.
En imo er dus best een deel van de zitplaatsen dan als "doe wat je wilt" plaatsen gebruikt mogen worden.


Het vereist wel een speciale vorm van arrogantie om voor anderen te kunnen bepalen of zij wel of niet echt gebruik moeten maken van zitplekken. Zoveel beperkingen die totáál niet zichtbaar zijn.

Femke_Tweety

Berichten: 12016
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:38

Aan mij zie je niets.
Hooguit overgewicht, maar dan denken mensen vooral dat je te veel eet en te weinig doet, en met je luie reet niet zou moeten zitten maar staan "want dan gaat er tenminste nog wat vanaf".

Ja, in deze vorm ooit opgevangen.


Soms zie je het niet.

En je dwingt dat soort mensen dan (voor wie zo'n uitje mogelijk al het enige is dat de energie toelaat die week...)

Om ofwel niets te zien, ofwel toch af en toe te staan en nóg harder door hun eigen grenzen heen te gaan, ofwel om iets te doen dat door de peer pressure van iedereen die wil staan verschrikkelijk moeilijk is, nl vragen om te gaan zitten...



Zitplaats is zitplaats...

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:39

Er zijn ook echt maar super weinig rolstoelplekken en daar moeten mensen zitten die echt in rolstoelen zitten, geen rolstoel, dan geen rolstoelplek.
Bovendien zijn die plekken altijd heel snel verkocht en maak je daar dus als iets minder valide maar niet zo minder valide dus geen kans op en terecht ook, want wij kunnen gewoon zitten, maar dan willen we wel graag ook gewoon kunnen zitten :)

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:40

VuurVleugels schreef:
Het vereist wel een speciale vorm van arrogantie om voor anderen te kunnen bepalen of zij wel of niet echt gebruik moeten maken van zitplekken. Zoveel beperkingen die totáál niet zichtbaar zijn.

Dat is helemaal niet hoe ik de berichten van Needje lees... :?

Citaat:
Ik denk dat het in theorie dan niet asociaal hoeft te zijn, maar alsnog in de praktijk niet wenselijk. Je weet namelijk nooit of mensen meedoen omdat ze het écht willen, of omdat ze zich gedwongen voelen omdat de rest het doet en er niks over durven te zeggen.

Deze regel had ik bewust perse uitgesloten.. :)
Waarom moet je dat dan toch aandragen?

Citaat:
Dus niet omdat hij een zeikerd is en graag zittend muziek wil luisteren ofzo.

Volgens mij schrijft niemand hier dat hij dan een zeikert is ?

Needje

Berichten: 19211
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:44

VuurVleugels schreef:
Needje schreef:
Er is sowieso altijd al een plaats voor mensen met rolstoel en er moet ook gewoon een zittribune zijn voor mensen die moeten of willen zitten. Enige wat ik zeg is dat het aandeel zitters niet altijd heel erg groot is.
En imo er dus best een deel van de zitplaatsen dan als "doe wat je wilt" plaatsen gebruikt mogen worden.


Het vereist wel een speciale vorm van arrogantie om voor anderen te kunnen bepalen of zij wel of niet echt gebruik moeten maken van zitplekken. Zoveel beperkingen die totáál niet zichtbaar zijn.


Ik begin serieus aan je leesvaardigheid te twijfelen hoor.