Staan of zitten op de tribune?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 12:32

Jaaa, deze discussie is vers gejat van Best Social Media, maar als je kaartjes hebt voor zitplekken, ga je dan staan of zitten?

Is voor mij een no brainer, zitten. Vind ik wel minder leuk dan staan dus dat is dan een keuze die ik maak. Ik vind staan echt aso.

Selina

Berichten: 14339
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:33

Het stomme is. Zodra er 1 gaat staan, gaat het hele vak zo’n beetje staan dus dan moet je wel meegaan wil je wat zien.

Ik blijf liever zitten. Heb dan niet voor niets zitplaatsen.

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:36

Meestal ga ik zitten.
Of het moet echt een lekker dansnummer zijn waarbij iedereen gaat staan.

Mensen die de hele tijd gaan staan, hadden sta-plaatsten moeten nemen :+

Esmee_RS

Berichten: 4886
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:36

Zitten op mijn luie reet.
Ik vind staan ook heel irritant en aso. Inderdaad omdat dan iedereen (moet) gaan staan. :roll:

pluisje88

Berichten: 8085
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:42

Sabbientje schreef:
Mensen die de hele tijd gaan staan, hadden sta-plaatsten moeten nemen :+


Daar zijn er altijd zo weinig van dat je daar toch niet aan kunt komen.

Het ligt er een beetje aan waar ik ben. Schouwburg is zitten maar groot stadion is vaak toch wel anders. Probeer het wel zo te doen dat niemand er last van heeft

JudithGigi

Berichten: 4223
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:43

Sabbientje schreef:
Mensen die de hele tijd gaan staan, hadden sta-plaatsten moeten nemen :+


Dit :')

Annash
Blogger

Berichten: 26562
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:50

Zitten. Ik doe het met opzet, door mijn lengte zie ik niks als ik in een sta-vak ga (tenzij ik vooraan sta, maar succes). Als mensen bij een nummer gaan staan (zeker als iedereen gaat staan) heb ik daar geen problemen mee, maar daarna moet je gewoon weer zitten. Zoals anderen al zeggen: dan had je een ander vak/plaatsen moeten kiezen.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:50

Zitten. Maar vaak loopt het uit op staan omdat ik anders geen hol meer kan zien door de mensen die voor me wel gaan staan. Of, ook leuk, van die mensen die hun telefoon boven hun hoofd houden om het concert op te nemen. Like... NIEMAND wil dit zien. Kijk gewoon live.

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:54

zucht, heel verhaal..... foetsie :D

Afijn, ik kies bewust voor zitplaatsen omdat ik niet lang kan staan met mijn rugproblemen.
Het is dan erg vervelend wanneer mensen gaan staan voor me neus omdat ik dan gewoon niks meer zie.

Zit wel verschil tussen zitplaatsen op de vloer of op een tribune.
Op de vloer calculeer ik nog wel in dat mensen even gaan staan. Maar wanneer ik op een tribune zit vind ik het erg vervelend, dus ja, mensen die staan moeten sta plaatsen nemen.

En vooral ook dat continu met die mobieltjes filmen, ook dan zie je geen moer meer als je erachter zit...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34700
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:56

Ik ben dus zo iemand die gaat staan :') ik wil tussendoor wel even zitten omdat ik van te lang staan rugklachten krijg. Maar bij mijn favoriete nummers kan ik echt niet blijven zitten. Het hangt wel af van het soort muziek, en de locatie. In het theater blijf ik wel braaf op mijn plek. Ik kies wel bewust een plek zo ver mogelijk achteraan. Laatste keer Ziggo zat er niemand achter me, dan heeft niemand er last van of ik zit of sta.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:58

Zitten, anders had je sta-plaatsen moeten komen. Ik spreek mensen er ook gerust op aan. Ik vind het echt niet erg als er een nummer of twee mensen opstaan en dansen, maar het zijn ZIT-plaatsen, dus ik verwacht wel dat je hoofdzakelijk blijft zitten.

friezenfan2

Berichten: 2626
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:01

Ik was mee met een vriendin naar Harry Styles (vriendin zit in een rolstoel) en we zaten in het rolstoel vak. Ik heb wel een paar gedacht ik kan best gaan staan maar dan iedereen achter me niets gezien.

Als ik zonder haar ga en een zitplek heb wil ik best staan maar ik ga dan ergens wel weer een liedje zitten.
Al geloof ik dat bij pentatonix ook ben blijven zitten maar toen bleef ook iedereen zitten (allemaal oudere mensen dan bij de concerten die ik normaal bezoek)

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:02

Zitten, behalve bij eind applaus en toegift
En uiteraard is dat wel eens moeilijk bij een geweldig dans nummer, zeker als de sta plekken waren uitverkocht.
Maar genoeg mensen die daar bewust voor de zit plek hebben gekozen.... Dus zit ik ook.

KSHancox
Berichten: 1261
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:02

Zitten... maar ja vaak gaan er altijd wel mensen staan en dan moet je kiezen tussen zelf ook gaan staan of geen zak meer zien.

Morgen ga ik met iemand die niet lang kan staan naar Rammstein, dus dan wordt het wel irritant als de hele tribune gaat staan.

Sky

Berichten: 5071
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:08

Ik sta wel bijna het volledige concert te springen/dansen, ook bij zitplaatsen. Zeker artiesten als Post Malone, Rammstein of Beyoncé. Ik heb er echt nooit over nagedacht dat anderen hier last van hebben. Dit topic opent wel even mijn ogen :oo Ik heb ook altijd het idee dat eigenlijk iedereen het grootste gedeelte van het concert staat :+ .

DuoPenotti

Berichten: 29823
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:10

JudithGigi schreef:
Sabbientje schreef:
Mensen die de hele tijd gaan staan, hadden sta-plaatsten moeten nemen :+


Dit :')

:j

mensen willen zitten om een reden, want staan is naar mijn idee veel leuker.
Maar als dat niet gaat is zitten een fijn alternatief. Niet dat je dan nog verplicht moet staan door andere.

Zebrastreep

Berichten: 9803
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:16

Ligt eraan als bijv een bekend nummer wordt gespeeld merk je wel dat iedereen eigenlijk wel gaat staan.

Ik heb daarom liever ook staplaatsen vindt ik veel meer sfeer hebben dan zitplekken

secricible

Berichten: 25700
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:22

ik snap niet hoe dit een discussie kan zijn. Met zitplaatsen ga je zitten. HINT: het zijn ZITplaatsen.

Ik red het ook niet om te staan, ik word vaak benauwd en flauw in zo'n menigte. Dus wil ik ook graag kunnen zitten en zittend kunnen genieten van een concert waar ik heen ga. Dat men even gaat staan bij een swingend nummer of aan het eind ofzo, prima hoor. Maar een zitplaats is om in principe te zitten.
Laatst bijgewerkt door secricible op 06-07-23 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21752
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:22

Ik kan niet heel lang staan dus kies ik voor zitplaatsen maar tussendoor sta ik graag mee te swingen. Ik heb weleens een bejaard stel achter me gehad bij Pearl Jam die vroegen of ik kon blijven zitten dat heb ik toen voor een deel wel gedaan maar als iedereen voor me staat zie ik ook niks.

Ik zal trouwens niet de eerste zijn die gaat staan

xxCYNNxx

Berichten: 5662
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:24

zitten natuurlijk; ja een deel zit daar omdat de staplaatsen waren uitverkocht, maar een flink deel heeft bewust zitplaatsen gekozen om een reden; meestal omdat lang staan geen optie is voor ze of omdat ze gewoon geen zin hebben om veel te staan. Die willen ook het concert gewoon zien.

Kijk zit je helemaal achterin/bovenaan dan maakt het niet uit natuurlijk, want niemand die er last van heeft.
Of even staan ( daarbij wel even in je omgeving checken of niemand er echt last van heeft) tijdens een favoriet nummer; alla, ook geen probleem.

Maar de hele tijd staan en daarmee anderen dwingen ook te gaan staan en degenen die niet lang kunnen staan overleveren aan een uitzicht op ruggen, is gewoon niet netjes; dan had je staplaatsen moeten kopen.

Degenen die een zitplaats hebben genomen omdat veel staan voor ze fysiek niet te doen is, hebben tenslotte net zo veel betaald voor hun kaartje als diegene die graag de hele tijd staat; laat hen dan ook genieten van het concert door niet het hele concert mooi voor ze te gaan staan. Dat is idd gewoon aso.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 06-07-23 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Berichten: 47367
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:27

ik ben een tijd terug naar concert van The Cure geweest in de ziggo dome.
en toen hadden we zitplaatsen.
maar ik vind dat helemaal niet handig?
ik wil dansen,maar als je gaat staan dan sta je voor iemand dus is niet netjes.
pas bij de laatste nummers van hun optreden ging iedereen daar staan,dus dan kan het wel.

morgen naar Rammstein, daar hebben we kaarten voor het veld,dan kun je altijd nog op de grond gaan zitten :j

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:27

In principe blijf ik zitten, maar als ze voor mij gaan staan dan ben ik toch snel verleid om te gaan staan.
Maar eigenlijk vind ik het niet sociaal.

Wij proberen ook echt meestal veldplaatsen te krijgen, maar ik ga niet naar super veel concerten. Bij de grote namen grijp ik überhaupt standaard mis :+

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:28

Zitten. Ik heb vorig jaar een groep jongens meermaals aan de kant gestuurd bij de Rolling Stones omdat ze zo gingen staan dat wij niks meer konden zien. :+
Met de toegift en applaus ga ik wel staan, maar dat doet eigenlijk iedereen.

Ghostattack

Berichten: 11247
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:33

Zitten, het zijn niet voor niets zitplaatsen :+

Ik kies voor sommige concerten bewust voor zitten, namelijk omdat ik met mn amper 1m60 geen hol zie bij staanplaatsen. Als iemand voor me dan ineens gaat staan, dan zie ik weer niks. Sterker nog, ik zie zelfs al niks als iemand voor me ZIT die lang is :+ Dus ja, ik heb echt een hekel aan mensen die staan bij zitplaatsen tijdens een concert. Rot op _O-

Morgen Rammstein en bewust zitplaatsen gekozen om iets te zien :D

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:34

SusanH schreef:
Ik ben dus zo iemand die gaat staan :') ik wil tussendoor wel even zitten omdat ik van te lang staan rugklachten krijg. Maar bij mijn favoriete nummers kan ik echt niet blijven zitten. Het hangt wel af van het soort muziek, en de locatie. In het theater blijf ik wel braaf op mijn plek. Ik kies wel bewust een plek zo ver mogelijk achteraan. Laatste keer Ziggo zat er niemand achter me, dan heeft niemand er last van of ik zit of sta.

En waarom koop je dan geen sta-plaats?

Je dénkt dat niemand er last van hebt, maar als je niet zo groot bent, kun je alom mensen heen moeten kijken die 2 a 3 rijen voor je zitten. Daar kan niemand iets aan doen, maar bewust gaan staan op een zitplek is gewoon aso. Edit: sorry, ik had je zinnetje van achterste rij gemist. Daar moet je inderdaad kunnen doen wat je zelf wilt lijkt me, niemand die daar last van heeft. Maar wat doe je als die laatste rij helemaal is uitverkocht? Zuiver interesse :).