Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NorwayFjord

Berichten: 3154
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:23

Aanmeldperiode:

Voor mij zou juni/juli ook mooi zijn, heel veel vroeger raakt het voor mij in de vergetelheid denk ik haha.

Budget:

Voor mij is 35-50 prima, dan heb je nog beetje ruimte maar niet teveel verschil in de pakketten.

Verzenddatum:

Ga ik mee in de week na Sinterklaas, denk dat dat mooi is en tussen de grootste druktepieken in.

Zelf heb ik het pakket met geschreven adres bij een PostNL punt gebracht en zij hebben daar een sticker gemaakt. Dan sta je niet zelf als afzender erbij maar krijg je wel een T&T die je door kan sturen. Immers staat je eigen adres er toch niet bij dan :)

love_mandy

Berichten: 2937
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:09

Ik wil natuurlijk altijd weer helpen als dat nodig is, dat is geen probleem!

Aanmeldperiode:
Ik vind juni/juli inderdaad ook een prima periode! Dan heb je genoeg tijd om dingen te kopen en is het ook weer niet te vroeg.

Budget:
Ik zou 35-50 prima vinden. Al is 50 euro voor mij ook nog prima. Snap ook wel als dat voor sommige niet haalbaar is. Maar denk dat de ‘begin’ prijs dan inderdaad sowieso wel omhoog mag. Met een snack en een speeltje zit je er al bijna aan.

Verzenddatum:
De week na Sinterklaas lijkt me ook fijn. Dan heb je geen black Friday meer.

Joy_Mennings

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:21

Qua aanmelddatum en verzenddatum maakt het mij niet zoveel uit.

Budget van €35-50 is voor mij ook nog haalbaar. Maar een veel duurder minimumbedrag zou voor mij niet meer haalbaar zijn. Persoonlijk zal mijn pakket dat ook waarschijnlijk een waarde van €35-40 hebben. Ik ben maar een student haha, dus heel veel budget heb ik niet.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:49

Ik ga mee met de meeste bedrag vind ik prima zou idd de min/max niet teveel uit elkaar trekken. Hooguit €10 euro verschil. En de minimum ook echt aanhouden.

Ben ook voor eerder lootjes trekken maar wat gebeurt er als iemand vroegtijdig afmeld of niks meer van zich laat horen? Kunnen we een paar weken voor verzend datum even polsen of iedereen nog actief is oid? Iets van een check in berichtje of zo?

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:17

Dit was mijn eerste Secret Santa ooit.
Ik vond het erg leuk, en de honden genieten nog steeds van hun runderpensstaafjes.
Billy had zojuist nog weer een vlieglesje aan het rood/groene touw. :+

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 03:58

Een budget van 35 - 50 lijkt me prima mits er idd op tijd getrokken wordt. Dan is de kosten spreiden handiger voor sommige mensen en haalbaar.
Ik zou wat eerder lootjes trekken ook prettig vinden juli klinkt goed. Ik ben creatief en hem met liefde de badjas in elkaar gezet voor Gimli met reststof die ik nog had maar ik had er liever wat meer tijd voor gehad 8-) ik tel dat sport producten niet mee in mn budget omdat ik het niet apart heb aangeschaft ook.

Ik zou een ruimere en vooral eerder startende periode voor het verzenden van het pakket wel handiger. Het is elk jaar drama van sinterklaas tot kerst met pakketpost en de week tijd van deze keer geeft stress merk ik persoonlijk. Het wachten met uitpakken vond ik wel heel leuk, vooral om de pakketten te zien en de honden die er naar uitkeken :j

Ook ik ben bereid om te helpen achter de schermen. Omdat ik chronisch ziek ben heb ik aardig wat tijd te besteden vanuit bed. :')

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:43

Aanmelden zou ik houden op uiterlijk augustus en dan 1 september lootjes verdelen dan heb je 3 maanden de tijd om spullen te verzamelen lijkt mij ruim.

Betreft budget ben ik zelf meestal creatief en weet ik genoeg leuke dingen voor een lage prijs te vinden dus 35€ vind ik een mooi budget.

Persoonlijk vond ik het verdelen van de adressen van de ss handiger maar lootjes trekken kan werken als iedereen er actief aan meewerkt om het adres etc op tijd erin te zetten. Als we daar ook een uiterlijke datum op zetten is dat top.

Postnl werkt heel verschillend met verzenden zo was mijn pakket eerder binnen terwijl die op de laatste verzenddatum was verstuurd dan sommige die hem eerder hadden verstuurd.
Mischien een week eerder kunnen versturen kwa termijn zodat je langer de tijd hebt dat hij op tijd aankomt is mischien een idee

Momo94
Berichten: 1115
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:18

Dit was mijn eerste SSDE en vond het erg leuk! Ringel en Molly hebben er ook nog plezier van!

Juni/Juli vind ik ook een mooie periode. Heb je net wat langer de tijd en ook de tijd om eens in de aanbieding te kijken. Ook al heb ik een eigen dierenspeciaalzaak ben ik toch ook ergens anders gaan kijken voor mijn lootje.

Budget 35-50 lijkt mij een mooi bedrag.

De week van/na sinterklaas verzenden is hartstikke prima voor mij.


Het zou ook niet gek zijn voor degene die meedoen en niet raden of geen verslag plaatsen voor het jaar erop in ieder geval uitsluiting van deelname is.

Cerosa

Berichten: 770
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:35

Mijn gedachtes over een volgende editie :

Aanmeldperiode Niet te vroeg, dan loop je juist het risico om het tegenovergestelde te bereiken van at gewenst is. Je wilt een vroege aanmeld periode, zodat mensen langer de tijd hebben, maar omdat men dan zoveel tijd heeft, raakt het in de vergetelheid en krijg je wellicht meer afgeraffelde pakketen, of mensen die niet (meer) reageren in het topic.
Wat mij betreft zou ik augustus aanhouden.


Budget Geen grote marge, daar krijg je scheve verhoudingen van. Tegelijk ook geen te groot verschil met afgelopen jaar, vandaar dat ik voor €35 ga.

Verzenddatum Met een secret santa zit je altijd in een drukke periode. Black Friday, sinterklaas en dan kerst. Ik zou zeker niet in november al gaan verzenden, dan zit er, naar mijn mening, een te groot gat tussen ontvangen en uitpakken.
Begin december zou goed moeten zijn. Dan is er voldoende tijd om alle pakketen voor kerst aan te laten komen.


Overig Hoe dan ook, het is leuk zolang het goed gaat. Dit jaar is het voorgekomen dat er om verschillende redenen mensen ontevreden zijn. Wellicht is het handig, om bij beperkte (voorstel) posts, wat meer informatie te vragen. En dat bedoel ik dan in het algemeen, niet dat het alleen op jou als organisatie daarop aankomt. Zo kun je vroegtijdig al genoeg informatie verzamelen. Wellicht een idee..

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:04

Ik vond het ook weer erg leuk om mee te doen :D

Aanmelden:
Ik zou het aanmelden al vroeg doen, juni/juli. Echter de lootjes trekken wel wat later, dat je inderdaad wel mensen hebt die actief zijn en dat ook blijven.

Budget:
Ik ga mee met €35 euro maar vind een range van 35-50 persoonlijk wel behoorlijk. Dit jaar zaten we al op 10 euro meer dan de voorgaande editie (dat ik meedeed dan) dus ik zou dan 30-35 aanhouden of 35-40. Ik reken inderdaad verzendkosten die ik moet betalen bij bestellingen niet mee, vaak vind ik toch wel iets dat ik zelf 'nodig' heb :')

Verzenddatum:
Zou ik ook zeker wat naar voren trekken! En dan gewoon een langere periode geven waarin mensen kunnen versturen.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:02

Afbeelding

Jammer genoeg amper sneeuw hier.
Zico is heerlijk een potje aan het emmeren.

En de pup die niet in de paddock mag…..

Afbeelding

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:49

Aanmelden en lootjes trekken hoeft van mij niet extreem vroeg. Tijd is fijn, maar te veel tijd zorgt weer dat je het voor je uit ga schuiven (ik tenminste wel O:) ).

Budget, ik vind een wat ruimer budget wel fijner, ik zat er nu zo aan (en over O:) ).

Verzenden ietsje eerder week 49/50 ofzo. Meteen na Sinterklaas, 6 december tot 14 ofzo. Dan heb je 2 zaterdagen in de verzend periode. Wel met een aanrader voor de pakketten die over de grens gaan om te proberen ze dan wel echt op tijd te versturen.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:33

Moment van aanmelding en lootjes trekken vond ik dit jaar prima, bij mij werkt het net zoals bij Dennis bij teveel tijd :o .

Budget mag wel wat omhoog en de range kleiner, 35/50 zou ik prima vinden en inderdaad duidelijke afspraken zoals dat verzendkosten bij een bestelling daar niet bijhoren. Persoonlijk heb ik daar al nooit last van, want zie altijd genoeg leuks om gratis verzenden te hebben _O-.

Verzenden begin december tot vlak na sinterklaas zou toch de bezorgdiensten genoeg tijd moeten geven alles op tijd te bezorgen.
Het pas later openen van de pakketjes vond ik erg leuk.

Vind ook dat bij het niet plaatsen van een verslag en/of helemaal geen poging doen tot raden van de santa, zonder goede reden, je het volgende jaar niet meer mee mag doen.

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:02

Kijk eens wat Leslie vandaag ontving wat super lief zeg
Afbeelding
Afbeelding

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:50

Dat moest even via mijn werk. Gratiesch he.
Had het leuker in kunnen pakken achteraf. :')

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:01

tones schreef:
Dat moest even via mijn werk. Gratiesch he.
Had het leuker in kunnen pakken achteraf. :')



Dat maakt echt niet uit, leslie heeft al een staafje gehad :D

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:47

Billy krijgt als ze thuis eet haar brokjes uit dat leuke puzzelbakje.

Afbeelding

Ze is niet het helderste lampje uit de boom, maar eindelijk krijgt ze de dopjes eraf.

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 14:27

Wat leuk African lady nog zo een verrassing! Heel lief @tones.

Op zich vond ik de periode tussen lootjes trekken en verzenden nu lang genoeg maar ik zou het ook prima om iets eerder lootjes te trekken. Mei lijkt mij wel weer aan de vroege kant, er kan een hoop veranderen in 7 maanden natuurlijk.

Het budget verhogen naar 35-50 lijkt mij goed en ook het eerder verzenden lijkt me een goed idee.
Bedankt weer voor deze leuke editie en ik kijk uit naar de volgende!

kiwiwitje

Berichten: 20116
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:35

Ik wil via hier even iedereen bedanken voor het kaartje en de bloemen <3

Die had ik niet aan zien komen maar vind het super lief

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:08

Heel veel sterkte Kiwitje!

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:49

Heel veel sterkte. :knuffel:

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:54

Heel veel sterkte

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48424
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:15

heel veel sterkte! :knuffel:

Joy_Mennings

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:12

Heel veel sterkte!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:50

Heel veel sterkte en gecondoleerd met dit grote verlies. Y;(