SD kaart (Canon camera) is beschadigd en moet ik formatteren?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

SD kaart (Canon camera) is beschadigd en moet ik formatteren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 16:11

Ik wilde mijn foto's van de SD kaart afhalen (Canon camera). Maar de computer zegt nu dat de SD kaart is beschadigd en dat ik hem moet formatteren?! Heb ik niet gedaan natuurlijk. Bestaat er een GRATIS programma waarmee ik ze kan redden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:13

Herkent je pc hem nog wel?

Zo ja dan kan ik je via PB wel een tip geven.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 16:14

Ja dat wel. En eerst ging het ook goed. Foto's van datum 30-6 kon ik er afhalen. En toen ik mapje 01-07 of verder aan wou klikken, ging het fout. Precies zeldzame vogels weg, een leuk rij filmpje, en de 3 tegelijk slapende paarden ;(

Als ik de geheugenkaart terugstop in de camera, werkt het ook niet meer.

Het was net (okay sinds een paar jaar) een nieuwe geheugenkaart omdat de oude er ook mee was gekapt.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 05-07-23 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:17

Is het een Sandisk kaart? Dan heb je misschien bij aanschaf een activeringscode gekregen voor hun recovery programma. Volgende keer kun je daar even een foto van maken zodat je hem altijd later kan gebruiken als het nodig is.
Ik heb nog een code liggen, dus als het niet lukt mag je me even een pb sturen, dan kan ik hem naar je doorsturen.

De Sandisk Extreme Pro kaarten zijn super fijn trouwens, en niet al te duur. Ik zweer erbij.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 16:40

8nnemiek schreef:
Is het een Sandisk kaart? Dan heb je misschien bij aanschaf een activeringscode gekregen voor hun recovery programma. Volgende keer kun je daar even een foto van maken zodat je hem altijd later kan gebruiken als het nodig is.
Ik heb nog een code liggen, dus als het niet lukt mag je me even een pb sturen, dan kan ik hem naar je doorsturen.

De Sandisk Extreme Pro kaarten zijn super fijn trouwens, en niet al te duur. Ik zweer erbij.

Deze heb ik: SanDisk Ultra SDHC Kaart 16GB - 80MB/s CL10. Ik snap niet dat het nu weer fout gaat (de kaart die bij de aanschaf van camera zat is ook kapot gegaan). We gebruiken de camera heel weinig en ben altijd heel voorzichtig met geheugenkaartjes.

Ik heb hem toen via Bol besteld en ik heb daar niets bijgekregen (ik bewaar altijd alles - echt alles).

Dalie

Re: SD kaart (Canon camera) is beschadigd en moet ik formatteren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:46

Zit daar geen ‘bluetooth/wifi’ knop aan? Heb de app CameraConnect en daarmee kan ik via de app foto’s op mijn canon camera downloaden naar mijn ipad.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 17:49

Dankzij 8nnemiek is het gelukt <3!!!

@ PureHeart; de camera is van 2011 ofzo, zit er niet op naar mijn weten.