Bookish Adventskalender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 01:29

Door extreme kerstdrukte op het werk liep ik even over, dus ik heb wat in te halen :D

Dag 20
Afbeelding
Een hele fijne deken, die echt perfect in het interieur past. Ik ben hier echt superblij mee :D

Dag 21
Afbeelding
The Unhoney Mooners van Christina Lauren. Ik heb even wat reviews zonder spoilers bekeken, en het klinkt echt als een heerlijk feel-good boek. Ik ga binnenkort een weekje naar de sneeuw, dus ik denk dat ik deze dan zeker meeneem in mijn koffer. :)

Dag 22
Afbeelding
Hele fijne sokken met zachte wol voor in huis! Heel erg fijn met deze koude dagen <3

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 11:57

Ahh zo fijn dat die deken goed past! Was nog best een zoektocht naar een mooie blauwe :D
En dat boek is ook erg komisch, ik heb er zelf goed van genoten in ieder geval <3

Ik had gisteren lekker een doos thee:
Afbeelding

En vandaag weer een cozy christmas:
Afbeelding

Ik heb tot Valentijnsdag genoeg cozy christmas boeken liggen :')

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 14:15

Marjo schreef:
Ahh zo fijn dat die deken goed past! Was nog best een zoektocht naar een mooie blauwe :D
En dat boek is ook erg komisch, ik heb er zelf goed van genoten in ieder geval <3

Ik had gisteren lekker een doos thee:
[ [url=m/ecvFHu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vandaag weer een cozy christmas:
[ [url=m/Xm7RzH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb tot Valentijnsdag genoeg cozy christmas boeken liggen :')


Ze waren in de aanbieding :')
Maar dit was de laatste hoor!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 14:16

Hahaha :')
Geeft helemaal niks!

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:53

Mijn dag 23:
Afbeelding
Afbeelding
Dit lijkt mij een heerlijk feel good boek!

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:03

Marjo, je zoektocht was zeker niet voor niets, want de deken heeft precies dezelfde kleur als mijn gordijnen, echt zó toevallig. Het matcht perfect. :D

Vandaag alweer dag 23….

Afbeelding

Zoals altijd weer heel mooi ingepakt, dus het was een verrassing dat er een hele leuke kaars uit kwam. Ik ben zelf super verkouden dus ik ruik niks, maar m’n moeder vond hem heerlijk winters ruiken. Helemaal leuk weer :D

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:14

MarloesHJ schreef:
Mijn dag 23:
[ [url=m/6Zoiom.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9BISg7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit lijkt mij een heerlijk feel good boek!


Oah we kunnen een buddy read doen, die heb ik ook gekregen in de kalender paar dagen terug haha!

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:01

Buffelduke schreef:
MarloesHJ schreef:
Mijn dag 23:
[ [url=m/6Zoiom.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9BISg7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit lijkt mij een heerlijk feel good boek!


Oah we kunnen een buddy read doen, die heb ik ook gekregen in de kalender paar dagen terug haha!


Haha dat is mij niet eens opgevallen maar dat zou zeker kunnen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:12

Heleboel in te halen, maar hier komen ze. Omdat ik niet de volgorde meer helemaal weet, eerste alle waanzinnign mooi verpakte cadeautjes, en daarna de inhoud.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:17

Volledige impressie
Afbeelding

Dag 22&24
Afbeelding
Afbeelding
Ben in 2021 veel op de Camino geweest (niet gelopen) dus schot in de roos
Griet op de Beeck wel van gehoord, wederom leuk om te ontdekken.
Dag 23
Heerlijke deken, zie de impressie. Daar kan ik zo van genieten!


Dag 21
Afbeelding
Tas, top. Komen altijd van pas!

Andere dagen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hartig snoepwerk (yummie!), cappuccino, maar helaas schoot de mok uit mijn handen met uitpakken. Jammer, vond hem zo leuk!
Een hartje waarvan ik aanneem dat het bedoeld is om een hoek te beschermen.

Opnieuw een boek van Tim Voors, de eerste heb ik uit en is erg goed bevallen. Ik heb een deel van het gebied waarhij het over heeft (Yosemite) gezien, dus extra leuk.
En natuurlijk extra gaaf dat het een gesigneerd exemplaar is, dat had ik nog niet gezien!

Twee nieuwe auteurs (Jo Nesbo en Wytske Versteeg), dus ik laat me verrassen.

Bovendien heb ik er al twee weer uit (The Doll en dus Alleen van Tim Voors). The Doll was heel erg spanned, vlot geschreven en paar aardige twists. Vond alleen het eind wat afgeraffeld, dat was jammer.


Fem, ontzettend bedankt voor alle moeite, die je erin gestoken hebt. Zowel het uitzoeken met alle research, maar ook het prachtige inpakwerk, met alle details. Ik heb ervan genoten!

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:54

Ik heb nog geen zin om dag 24 uit te pakken, want ik wil nog niet dat het voorbij is. ;(

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:07

Hier mijn dag 24:
Afbeelding
Afbeelding
Ook benieuwd naar deze boeken!
Het is wel verbazingwekkend hoe snel december voorbij is gegaan al heb ik nog steeds niet het idee dat het kerst is, ik ben ook gewoon aan het werk vanavond. De vensterbank is weer leeg hier.
Heel erg bedankt voor de mooie boeken en andere items die ik heb gekregen!

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:09

Dag 22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel benieuwd naar, ik heb deze reeks als kind echt verslonden.

Dag 23


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook super benieuwd naar deze, hij klinkt echt heel vet!

Dag 24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wauw <3
Ik ben zo gelukkig <3

Overzicht van alleen de boeken:

Afbeelding


Overzicht van de boeken en de andere cadeautjes

Afbeelding


Wat jammer dat het al weer voorbij is.
Ik heb zoveel plezier gehad, sowieso het uitpakken van de adventskalender en dan zien wat een ander voor he gekocht heeft.

Maar ook het zelf maken, ik vond het zo leuk en ik vind het zo jammer dat december voorbij is :j

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:11

Nou ja... de post die ik eigenlijk nog niet wil typen, dag 24 alweer. {:) <|-

The Priory of the Orange Tree van Samantha Shannon. Een hele dikke pil om de kalender mee af te sluiten.
Afbeelding

Ik vond het echt een superleuke adventskalender, en ben zo blij met alles wat Marjo heeft uitgezocht, het was echt allemaal een schot in de roos. Dus Marjo, nogmaals heel erg bedankt, het was elke dag een enorm feest om een mooi pakje open te mogen maken. :D

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 11:48

Mijn kalender is nog niet helemaal klaar, ik had namelijk t/m de 26e cadeaus er in zitten <3
Ik gok dat ik morgen een chocoladereep krijg, dus ik kan al wel een samenvatting maken van alle boeken :D

Gisteren kreeg ik nog dit toffe boek:
Afbeelding

En vandaag zat deze erin <3

Afbeelding

Met als berichtje "ik gok met stip jouw nr 1".
Nou, dat klopt wel ja. Dit boek wilde ik heel graag nog op hardcover hebben namelijk! Die krijgt een mooi plekje in de kast <3
Ik ga nu even bezig met een samenvatting!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 11:56

Ik kan wel zeggen dat dit een enorm geslaagde eerste editie is van de adventskalender! Ik wil dit volgend jaar zeker weer gaan doen, daarover ga ik later nog een post maken!

Ik heb van Buffelduke dus niet 24, maar 26 cadeaus gekregen <3 met in totaal 15 boeken! Eén boek heb ik inmiddels ook al gelezen :D

Afbeelding

  • The Lives of Saints - Leigh Bardugo
  • Beleef de Droom - Luanne Rice
  • Merrily Ever After - Cathy Bramley
  • Once Upon A Broken Heart - Stephanie Garber
  • Icebreaker - Hannah Grace
  • A Magic Steeped in Poisin - Judy I. Lin
  • Christmas Miracles at Hedgehog Hollow - Jessica Redland
  • I Am Pilgrim - Terry Hayes
  • A Venom Dark and Sweet - Judy. I. Lin
  • Christmas at the Island Hotel - Jenny Colgan
  • The Invisible Life of Addie LaRue - V.E. Schwab
  • Butcher's Crossing - John Williams
  • A Christmas Celebration - Heidi Swan
  • A Discovery of Witches - Deborah Harknhess
  • Where the Crawdads Sing - Delia Owens

Daarnaast hele toffe andere cadeaus zoals een prachtige booksleeve met rits (die al veel gebruikt wordt), twee doosjes thee, een lekkere gevulde speculaastaart, boekenleggers... Ik ben echt enorm verwend <3

Where the Crawdads Sing heeft inmiddels ook een mooi plekje gekregen in de kast:
Afbeelding

Nu vanmiddag maar eens aan de slag om te zien hoe ik de rest van de boeken erbij krijg :')

Echt onwijs bedankt Buffelduke <3 . Elke dag was weer een feestje om open te maken, en dan ligt er dus zelfs nog een cadeautje voor morgen!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 11:03

Hierbij ook mijn eind update van een fantastische 1e editie van de advent kalender. Ook mijn complimenten aan de organisatie. Super georganiseerd zo!

Daarnaast complimenten aan Laura (Lolacobana). Je hebt fantastisch leuke dingen uitgezocht! Dingen die bij mij passen en boeken om een nieuw genre uit te proberen. Heel tof! Je hebt je best gedaan en dat is zeker te zien geweest. Nogmaals heel veel dank! <3

Op dag 23 en 24 kreeg ik een boekenlegger en het laatste deel van de acotar serie. Die heb ik nu gelijk compleet! Ik worstel me nog door deel 1 heen, al ruim over de helft gelukkig want ik hoor overal dat deel 2 het dubbel en dwars waard is. Daar gaan we voor!

Een samenvattende foto van alle cadeaus opengemaakt (staan ook een paar andere cadeaus tussen die ik ook gekregen heb) :
Afbeelding

En een overzicht van alle gekregen boeken:
Afbeelding

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:24

Krijgen we ook nog updates van de anderen van alles? En de ervaringen van iedereen? Ben ik ook heel benieuwd naar!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 10:36

Ik zal eerdaags eens een inventarisatie maken en vragen of iedereen nog even een afsluitende post wil maken :D

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:47

Ik denk al dagen; ik moet nog reageren met de laatste cadeaus en een geheel verslag.

Beetje hectisch hier met de hond mer vuurwerkangst.

Ik ga haar straks naar het pension brengen.
Morgen neem ik de tijd voor een verslag.

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:40

Ik moet ook nog een laatste verslag maken met al mijn gedachten, ook alvast voor een volgende editie. <<) Maar ook hier een eindeloze to do list en te weinig tijd haha, dus ik ga er ook morgenochtend even voor zitten. :D

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:44

Ik weet dat sommige mensen hun eindverslag nog moeten maken...
Maar kunnen we niet alvast lootjes trekken voor volgend jaar :+
Ik vond het zo leuk <3

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 01:14

Ik kijk ook enorm uit naar de editie van volgend jaar. Ik vond het echt heel erg leuk om te doen, zowel het shoppen voor een ander als het uit pakken van de kalender, het was echt 1 grote verrassing. :D

Dan nu nog een overzicht van de kalender die Marjo voor mij heeft samengesteld:

Afbeelding

In de kalender zaten de volgende boeken <3
The Great Alone van Kristin Hannah die ik inmiddels heb gelezen. Ik vond het echt een heel mooi boek, en ik heb er nog veel aan moeten denken nadat ik het uit had. Ik heb een nieuwe reis naar Alaska maar vast op het wensenlijstje gezet :D
The Cloisters van Katy Hays
Green Rider van Kristen Britain
The Cruel Prince van Holly Black
Shadow and Bone, Siege and Storm, en Ruin and Rising van Leigh Bardugo
Icebreaker van Hannah Grace
The Lost Bookshop van Evie Woods
The Song of Achilles van Madeline Miller
The Unhoney Mooners van Christina Lauren
en ten slotte The Priory of the Orange Tree van Samantha Shannon

Na The Great Alone heb ik de eerste paar pagina's van Icebreaker gelezen, maar die heb ik weer weggelegd omdat ik serieus keuzestress heb door alle boeken die Marjo heeft uitgezocht. Alle boeken klinken echt als boeken die ik normaliter zelf ook zou kiezen in de boekwinkel, dus het is echt heel lastig haha :') Ik ben echt heel erg blij met alle boeken, en ik kan niet wachten tot ik deze dadelijk allemaal in mijn nieuwe bibliotheek kan zetten.

Naast de boeken waren ook de niet-boekencadeautjes heel erg geslaagd, zoals de boekenlegger, de bullet journal, de sleeve, de mok, de tote bag, de warme huissokken. Ik kan hier eigenlijk alles wel weer opsommen, want ik vond het echt zo'n leuke verrassing allemaal. Ook de ACOTAR thema kaars vond ik heel erg leuk. Die kan ik natuurlijk never nooit niet branden, dus die krijgt een mooi plekje in de bibliotheek. :D

Ik vond ook de kaartjes die Marjo hier en daar had toegevoegd met wat uitleg of een klein berichtje erg leuk, die ga ik allemaal in de boeken plakken als herinnering. :)

Vooraf was ik best bang dat ik Marjo te weinig input had gegeven, want mijn wishlist voor de adventskalender bestond geloof ik voor 50% uit de throne of glass serie en een paar tiktok boeken :'), maar gelukkig had Marjo daar geen enkele hinder van. Ik had vooraf aangegeven vooral meer fantasy te willen lezen, maar mijn smaak qua boeken is best breed, dus ik kan me voorstellen dat het dan best lastig kan zijn om een kalender samen te stellen. Dat is dus iets dat ik van mijn kant bij een volgende editie beter zou kunnen en zou willen doen. Ik ga maar wel alvast mijn Goodreads updaten voor volgend jaar :))

Ik heb zelf ook heel veel plezier gehad bij het maken van de kalender, ik voelde me af en toe echt een stalker. _O- Ik heb vanaf het moment dat onze lootjes bekend waren een soort notitie bijgehouden over wat Femke allemaal wel en niet leuk vond, inclusief haar wishlist, en zo heb ik over de maanden verspreid de boeken en overige cadeaus bij elkaar gezocht. Wat ik dus heel grappig vond, is dat ik er qua boeken best wel snel uit was, daar heb ik vooral gezocht naar goede deals zodat ik een beetje slim met het budget om kon gaan, maar ik vond de andere cadeaus soms best lastig, en daar heb ik ook echt goed over na moeten denken. Ik heb door deze editie wel alweer heel veel inspiratie opgedaan voor volgend jaar, dus dan is het zoeken van de niet-boeken cadeaus vast een stuk makkelijker. :D

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 06:29

Oke, hier eerst nog even een post met de laatste dagen van de adventskalender:

Dag 22: Dit is de dag dat ik echt een vreugde dansje deed! Dit boek stond hoog, al dan niet bovenaan mijn lijstje van boeken die ik nog zo graag wilde lezen. Die vrouw is echt een legende. Zo inspirerend en veerkrachtig. Heel blij met dit boek!
Afbeelding

Dag 23: Wat een leuk pakketje! Met allemaal heerlijkheden bij jou in de buurt! Nou heb ik overigens ooit de fout gemaakt om Goeree Overflakkee, Zeeland te noemen. Werd ik door mijn schoonzus en broer (die laatste is overigens een echte Brabander net als ik) toch flink op de vingers getikt, nee nee, zij wonen ECHT in Zuid-Holland :')
Neemt niet weg dat Zeeland echt de meest heerlijke lekkernijen heeft en je recept ga ik zeker binnenkort eens uitproberen. Ik ben dol op bakken en koken.
Afbeelding
Afbeelding


Dag 24: Wat leuk dat je je hebt laten adviseren door iemand in de boekwinkel!
Dit boek heb ik al vaker voorbij zien komen, ook in mijn zoektocht naar boeken voor Lielle.
Dus ik ben heel benieuwd!
Afbeelding


En nu ga ik even zitten voor het verslag, mijn ervaringen over dit hele gebeuren. Wordt vervolgd!

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 15:11

Mijn 'eindverslag'.

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik echt blij ben met de moeite en tijd die Lau er in gestoken heeft om voor mij deze geweldige adventskalender te maken.
Het was een hele beleving en super geslaagd!

Wat een mooie mix tussen boeken van mijn verlanglijstje, genres die ik graag wilde ontdekken, favoriete boeken van mijn 'Santa' en aanraders van anderen/winkelmedewerkers.
Het is daarmee een geweldig mooie, veelzijdige mix geworden en ik kan niet wachten om alle boeken te gaan lezen.

Ik heb 'pas' 1 boek gelezen en 1 ben ik in begonnen. Maar daar gaat in het nieuwe jaar zeker verandering in komen.

De niet-boeken cadeaus waren geweldig! Spot on hoe Lau zich in mij verdiept heeft (duidelijk ook in andere berichten op bokt gedoken/andere Santa topics) om er achter te komen wat ik leuk zou vinden en dat is dan ook super goed gelukt!


De cadeautjes bij elkaar: (Ja, sommige eetbare dingen zijn al gesneuveld O:) )
Afbeelding


De boeken bij elkaar:
Afbeelding

De boeken op een rij (de eerste 6 stonden op mijn verlanglijstje)
De Keuze - Dr. Edith Eva Eger
It Ends with us (NL versie) - Colleen Hoover
Tussen twee werelden - Suleika Jaouad
Moeder van glas - Roos Schlikker
Bridgerton deel 1 - Julia Quinn
Bridgerton deel 2 - Julia Quinn
Finding Perfect - Colleen Hoover
Schimmenspel - Marguerite Poland
M.J. Arlidge - Oog om Oog
Hella S. Haasse - Oeroeg
James McBride - Lieveheersvogel
De Lijst - Marelle Boersma
De vervalste Vermeer - Jeroen Windmeijer



Het hele concept vond ik geweldig! Super organisatie Marjo! Top gedaan +:)+
Ik zie het dan ook zeker zitten om nog een keer deel te nemen!
Ik zal via de pb die gestuurd is, een evaluatie sturen en een invulling van een eventueel vervolg.
But count me in!


Ik heb ook enorm veel inspiratie opgedaan bij de pakketten die door anderen zijn samengesteld. Wat een leuke ideeën zijn er voorbij gekomen voor zowel inpakken, briefjes/kaartjes erbij met bijvoorbeeld onderbouwingen.
Heeft mij heel enthousiast gemaakt voor een volgende editie.


Lieve allen, een fijne jaarwisseling gewenst! **\O/**