Opslag Hotmail mailbox steeds opnieuw vol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Opslag Hotmail mailbox steeds opnieuw vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 11:54

Hopelijk ziten hier mensen die dit al eens voorgehad hebben of weten hoe ik dit kan oplossen, want ik word er knettergek van.
Een tijdje geleden kreeg ik de melding dat de opslag van mijn mailbox overschreden was waardoor ik geen mails meer kon ontvangen/verzenden. Ik was dus gestart met een hoop mails te verwijderen omdat ik dacht dat dit het probleem was maar dit maakte amper verschil in opslag. Na wat verder zoeken kwam ik erachter dat het de Onedrive van dat account was die volzat, heel vreemd want ik zou nog niet eens weten hoe ik hier iets in moet zetten... Allemaal bestanden en foto's die ook gewoon in mijn andere, betaalde Onedrive zitten. Hier dan maar vanalles uit beginnen verwijderen want ik had die bestanden toch nog ergens anders staan, zo ging het al wat sneller en kwam ik uiteindelijk op 2,5G van de 5G vol. Ik had gehoopt dat de mails die ik in tussentijd gemist had alsnog zouden binnenkomen, wat helaas niet het geval was maar goed. Ik moest via dit mailadres nog een mailtje versturen, dit heb ik meteen gedaan. De ochtend nadien wilde ik kijken of ik hier al antwoord op had, zei hij weer 5G van de 5G vol :+ . Opnieuw vanalles verwijderd waardoor hij weer ruim onder de 5G zat, vandaag weer hetzelfde liedje... Heel vervelend want kan goed zijn dat ik al antwoord heb gehad op mijn mailtje maar het gewoon niet heb aangehad. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Heb al een mailtje gestuurd naar Hotmail zelf, maar dan kreeg ik zo'n automatische antwoorden en daar kwam ik ook niet veel verder mee.

Bienotje

Re: Opslag Hotmail mailbox steeds opnieuw vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 12:08

Toch op zoek naar een vinkje dat bestanden automatisch ge-back uit worden?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 12:10

Waarschijnlijk synchroniseert een PC/laptop/tablet/telefoon naar OneDrive, ofwel omdat een bepaalde map ingesteld staat om te synchroniseren, ofwel voor een nachtelijke backup. Beste wat je kan doen is alle devices af en OneDrive openen om te kijken hoe dat ingesteld staat, en OneDrive er eventueel af gooien.

Mails komen overigens inderdaad niet meer aan. Er is geprobeerd die af te leveren maar er was geen ruimte, dus ook niet om de mail tijdelijk op te slaan. Er is geen wachtrij in dat geval. De verzender krijgt normaliter overigens wel een 'onbestelbaar' mail terug zodat ze weten dat de mail niet afgeleverd kon worden.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 12:21

Ik had dezelfde ellende, niks op mijn Onedrive staan maar toch alles vol. Heel irritant. Maar ik vond het de moeite niet waard dus ik heb een abonnement aangeschaft. Helaas na een maand weer dezelfde melding terwijl ik wel betaalde. Ik heb nu dat eerste abonnement geannuleerd en een nieuwe gemaakt, tot noch toe geen gedoe meer

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 12:29

Kijk ook eens goed naar je prullenbak van Hotmail. Die moet je ook handmatig nog eens legen. Op een of andere manier zijn heel veel ooit verwijderde mails bij mij van uit de prullenbak/verwijderd mapje naar de inbox etc terug gesprongen.
Rigoureus de prullenbak definitief verwijderen vanuit een online inlog op Hotmail (dus niet via een app op je telefoon) was bij mij de oplossing.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 12:33

Toch nog eens goed zoeken dan op Hotmail zelf naar een oplossing.

Betalen heb ik weinig zin in. Ik heb de Onedrive helemaal niet nodig en voor mails is er voor mij meer dan genoeg opslag, dus om nu te gaan betalen om het op te lossen vind ik een beetje stom.

Prullenbak heb ik inderdaad iedere keer leeggemaakt nadat ik een hoop mails en bestanden verwijderd had, dus dat zou in orde moeten zijn.

Bedankt voor het meedenken!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 12:59

hier is dat nep, krijg soms wel 10 berichten achter elkaar.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:06

Daar is ook nog een topic over

[HTT] Onedrive vol

Ik heb het nu opgelost met heel veel weg gooien van overjarige mails

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 13:06

Oh daar ga ik eens in kijken dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:55

@TS Laat je niet verleiden tot een abbonnement.Ik had precies in dezelfde tijd dat probleem en heb heel veel gewist. Alsnog te vol. Ik heb gewoon een nieuw mailadres genomen ;)

Hoor ook dat mensen wel betalen en alsnog niet kunnen mailen.

Vreemde service v hotmail.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 14:31

Dat was ik inderdaad zeker niet van plan! Desnoods inderdaad maar een ander mailadres, al is dat wel vervelend voor alle mensen die je mailadres al kennen.

Maar het is (hopelijk!) opgelost! In de instellingen in mijn gsm stond inderdaad dat er automatische back-ups van mijn galerij gemaakt moesten worden naar dit account, dat is nu uitgeschakeld en heb er weer een hoop foto's uit verwijderd. Ben benieuwd of het nu in orde blijft.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 14:37

Evamarie schreef:
@TS Laat je niet verleiden tot een abbonnement.Ik had precies in dezelfde tijd dat probleem en heb heel veel gewist. Alsnog te vol. Ik heb gewoon een nieuw mailadres genomen ;)

is geen hotmail die dat doet is spam

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 14:42

speurneusc schreef:
Evamarie schreef:

is geen hotmail die dat doet is spam

Het is spam als je er enkel mailtjes met vreemde links van krijgt. In dit geval zal TS er een melding van krijgen op het scherm, of het bijvoorbeeld bij de instellingen zien zoals op de screenshot hieronder. Dat is geen spam.

Afbeelding

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 15:38

zijn redelijk "echt" lijken, ik heb zelfde plaatje als hierboven alleen nu staat er een keer icloud voor je mobiel ipv storage, leuke is dat ik dat niet eens op mijn mobiel heb.. trouwens op laptop ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 15:43

Als het spam is dan is het wel heel raar dat er ook geen mails meer binnen komen of uit kunnen toch?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 15:56

Als mailverkeer stopt (makkelijk te dubbelchecken door vanaf een ander mailadres een bericht te sturen als je die melding krijgt) is het sowieso geen spam. En als je binnen hotmail naar het tandwieltje en dan naar premium gaat kun je zien hoeveel er gebruikt wordt. Bij twijfel is dat je controle, die cijfers komen uit de systemen van Microsoft zelf en zijn 100% zeker geen spam.

Enkel als je een mailtje krijgt zou het spam kunnen zijn, maar dan kun je het dus op bovenstaande manier checken.

Afbeelding