Tips gevraagd lunchadresje Hoorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Tips gevraagd lunchadresje Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 21:45

Volgende maand heb ik een verrassingsuitje gepland voor de verjaardag van mijn beste vriendin.
Ik had bedacht naar Hoorn te gaan, naar het Museum van de 20e eeuw.
Vooraf wilde ik haar trakteren op koffie met gebak en had na googelen het Koffielokaal gevonden. Nadien wil ik met haar gaan lunchen en daarvoor zoek ik een leuk lunchadres. Zijn er bokkers bekend in Hoorn en hebben een tip voor een leuk en gezellig restaurant, liefst met mooi terras? En is het Koffielokaal een goede keus voor koffie met wat lekkers? Zijn er verder nog leuke dingen in Hoorn die we niet mogen missen als we er toch zijn?

janouk
Blogger

Re: Tips gevraagd lunchadresje Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:53

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:55

Toen wij een dagje naar Hoorn gingen hebben we heerlijk geluncht bij de Tuynkamer, leuke zaak om te zitten ook :j

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 22:03

Beide zien er leuk uit. Bedankt voor de tips

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:19

Als ex-Horinees kan ik de Tuynkamer heel erg aanbevelen. Dat is echt een heel leuk restaurant. De Hoofdtoren vind ik persoonlijk niet leuk. Het eten is okayish, maar de bediening waanzinnig arrogant. Als je op het centrale plein wilt eten dan is Ridderikhoff een hele leuke plek. De Waagh (die ernaast zit) is een tourist trap.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:37

Veel plezier morgen! Hoorn is heel leuk! Een rondje wandelen door de binnenstad en de haven is ook zeker nog aanraden.

Qua restaurants heb ik over de Kade en de Hoornse Kogge ook goede verhalen gehoord,naast de Tuynkamer. De Hoofdtoren is persoonlijk meer voor diner en ik heb inderdaad ook gehoord dat het daar minder is geworden. De Waagh is prima, maar niet echt bijzonder verder. Wel een hele sfeervolle locatie.

Qua koffie kan je ook gaan voor Freaky Funday, dat zit naast het museum. Moet je wel zin in hebben natuurlijk!

Ohhhh en qua toetje: Ijssalon Vivaldi is een must, die mag je echt niet overslaan

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 22:41

Wat een leuke tips! Dank jullie wel.
@freyr: ik zal morgen vast veel plezier hebben, maar ga volgende maand pas naar Hoorn ;)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:44

Koffielokaal en koffie van Hoorn zijn goede koffietentjes, wel populair allebei.

De Waagh vind ik zelf niks, vooral qua bediening. Qua lunch is de Tuynkamer leuk, anders heeft 30ml een ook een goede kaart!

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:55

thequeensmum schreef:
Wat een leuke tips! Dank jullie wel.
@freyr: ik zal morgen vast veel plezier hebben, maar ga volgende maand pas naar Hoorn ;)

Waarom maak ik er morgen van :')
Bedtijd denk

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 06:53

De Bourgondiër kan je ook lekker lunchen en heeft een leuke locatie. Ze hebben hun terras op een soort steiger in de haven.

De Tuynkamer is inderdaad ook een leuke tent!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 19:56

Nog even voor iedereen die me een tip geeft gegeven: waren vandaag in Hoorn en hebben geweldig lekkere koffie met appeltaart gehad bij het Koffielokaal en een meer dan heerlijke lunch bij de Tuynkamer.
Vriendin meegenomen op verrassingsuitje en zijn naar het Museum van de 20e eeuw geweest. Wat is dat een vreselijk leuk museum, een feest der herkenning, zeker als je wat ouder bent. Geweldig genoten

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:35

Ah wat leuk! Mijn oude stadje (ik ben en blijf een Horinees in ballingschap). Je hebt ook echt de leukste plekjes bezocht. Tof dat je het zo fijn hebt gehad.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 21:43

Wij vonden Hoorn sowieso verrassend leuk. Kom zeker nog eens terug

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:50

Hoorn is echt tof. Ik woonde vlakbij de binnenstad en ik mis het af en toe echt. Zo jammer dat Hoorn zo echt bereikbaar is als je in Amsterdam werkt. Anders had ik er nog gewoond.