Wij hebben een IBC-vat, 1000l, in de tuin staan. Wij wonen hier bijna 4 jaar en negeren dat ding al net zo lang. De kraan op zich werkt wel, de aansluiting niet. En ik heb het water eigenlijk nooit nodig gehad, dus negeren ging makkelijk haha.
Afgelopen weekend het vat toch eindelijk eens aandacht gegeven.
Op zich kan er geen vuil in, er ligt een gaasje over het gat bovenaan waar de regenpijp van het tuinhuis op uitkomt.
Die dakgoten waren echt heel smerig, die negeerde ik ook al bijna 4 jaar

Een dag later heeft één van de buren het onkruid van onder zijn haag proberen wegbranden - zijn haag is ook opgebrand uiteraard, niet het beste idee. De as daarvan lag ruim verspreid in mijn tuin - dus ook op mijn dak en dakgoten

Anyway, het heeft hier gisteren en eergisteren super hard geregend, dus ik ga er van uit dat mijn dak en dakgoten weer schoongespoeld zijn.
Ik had zondag de dakgoten voorlopig herleid naar een ander vat, maar wil nu graag het ibc-vat weer gaan gebruiken. Ik vraag me alleen af: is dat water "schoon" als het in een vat terecht komt dat zo lang ongebruikt is? Het water leek helder bij het leegmaken van het vat.
Note: er lag een dood beest op het vat, vrij dicht bij het gat, zag ik zondag. Nog niet zo heel lang denk ik, het had nog een dikke pels ed. Ik gok een rat, ik wilde niet té goed kijken

Het water zou dienen om de planten water te geven ed, niet om te drinken of het zwembad bij te vullen.
Zal het daar schoon genoeg voor zijn? Ik gok van wel, maar ik vraag me dus af of er iets is dat ik nog moet (of kan) doen om dat vat "schoon te maken"?

Alvast bedankt!