Wat geven jullie aan ‘werkmannen’?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Wat geven jullie aan ‘werkmannen’?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 11:49

Wat is gebruikelijk? Ons huis wordt behoorlijk verbouwd, en ondanks dat we het meeste zelf hebben gedaan/doen besteden we ook klussen uit. Zoals het plaatsen van gevelisolatie en daarover een nieuwe stucgevel. Het beleggen van wat platte daken en plaatsen van nieuwe deuren en overal nieuwe kunststof kozijnen plus glas.

Wat is dan nu gebruikelijk? Ze hebben uiteraard onbeperkt toegang tot koffie/thee/water.

Nu bedacht ik me dat ondanks dat ze al sinds maandag bezig zijn ik ze nog niks speciaals had gebracht. Nu heb ik vanmorgen wat koffiekoeken gebracht en een schaal laten staan.

Dus, wat doen mijn mede bokkers in dit soort gevallen?

Tucktuck

Re: Wat geven jullie aan ‘werkmannen’?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:53

Als er hier werklui over de vloer komen is het inderdaad onbeperkt koffie/thee/ water. En soms heb ik een lekkere koek, soms ook niet. Ik heb gemerkt dat ze vaak zelf van alles bij zich hebben. Heb wel eens iets van lunch aangeboden maar dat hoefde niet.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:54

IJsjes met het warme weer :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:55

Koekje bij de koffie, en koffie/thee/water. Glaasje fris als het warm weer is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:00

Ik vroeg het gewoon waar ze behoefte aan hadden. Soms zette ik een paar blikken soep/knakworsten neer (met bolletjes) en op vrijdag natuurlijk de frituurpan klaar in de schuur voor een kroketje/frikadelletje.
Soms wilde ze alleen koud drinken en ik vroeg dan wat ze graag dronken en zorgde dat er genoeg in de koelkast stond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:03

Brainless schreef:
Ik vroeg het gewoon waar ze behoefte aan hadden. Soms zette ik een paar blikken soep/knakworsten neer (met bolletjes) en op vrijdag natuurlijk de frituurpan klaar in de schuur voor een kroketje/frikadelletje.

Wauw, is dat gebruikelijk? Ik had echt geen idee! Uiteraard wel koffie/thee/fris maar niet dat je ze ook patat etc moet geven.
Wel goed om te weten voor wanneer ons huis ooit onder handen moet worden genomen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-06-23 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:04

Ik doe indd vaak koek, als ze langer blijven ook wel eens van de frituursnacks, patatje, visje. 1 keer per week.
Maar wel ook binnen de perken.

En indd. Koffie en gebruik van toilet.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:05

Wij hebben vorig jaar 4 maanden verbouwd en zorgden dat er altijd koffie/thee en koeken waren. Daarnaast was het bij hun elk vrijdag frietdag. Ik ben om de week op vrijdag vrij en betaalde dat dan en at een frietje mee. Ze werken er hard voor en hebben ons huis prachtig gemaakt dus vond dat daar ook wel wat tegenover mocht staan

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:06

Cayenne schreef:
Brainless schreef:

Wauw, is dat gebruikelijk? Ik had echt geen idee!
Wel goed om te weten voor wanneer ons huis ooit onder handen moet worden genomen.

Het kan heel helpend werken, je houd ze meer tevreden en ze willen dan ook vaak wel eens wat extra doen, zonder dat het je meer kost.
Daarnaast is een tevreden werkman prettiger om om je heen te hebben. Zeker als ze langere tijd over de vloer komen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:07

belle_boef schreef:
Het kan heel helpend werken, je houd ze meer tevreden en ze willen dan ook vaak wel eens wat extra doen, zonder dat het je meer kost.
Daarnaast is een tevreden werkman prettiger om om je heen te hebben. Zeker als ze langere tijd over de vloer komen.

Dat geloof ik direct!
Dan gaan wij dat ook doen :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:08

Cayenne schreef:
Brainless schreef:

Wauw, is dat gebruikelijk? Ik had echt geen idee! Uiteraard wel koffie/thee/fris maar niet dat je ze ook patat etc moet geven.

Nou, ze hebben gratis een dakraam verplaatst en pannen vervangen.. dus nee het is niet nodig (ze bakte en warmde zelf op hoor) maar het heeft wel geholpen. :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:11

Ik doe dan inderdaad ook iets van koek voor bij de koffie/thee/water en ik zet een (0.0) biertje in de koelkast. IJsje als dat past bij het weer is ook wel een goede. Merkte dat er weinig gebruik van gemaakt werd en dat ze veel zelf mee hadden, maar het bevorderde absoluut de sfeer :)

gonniee

Zou het zeker ook aanbieden aan mensen die langer dan een week bij je aan de slag zijn, maar als er een klus ligt voor een dag of twee werk, dan is het bij mij ook koffie/thee/fris en een lekkere koek. Vaak willen ze die koek niet eens... Onze tegelzetter en loodgieter waren wel langer, en die bood ik ook aan mee te lunchen. Maar het leek wel of zij het prettiger vonden of snel een happie en doorwerken of even buiten de deur te lunchen. Een kop soep deed het wel altijd goed.
En ze hebben goed werk afgeleverd. Geeft ook tijd om te vragen of ze nog vragen voor jou hebben of zelf suggesties hebben voor iets dat beter anders kan dan je oorspronkelijk in gedachten had.
Succes met de verbouwing!

Iris82

Hier is er een uitdrukking: 'Goei werklui moete aan de gang houwe'.

Worstenbroodjes, koeken en koffie zijn hier vaste prik. :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:13

Brainless schreef:
Nou, ze hebben gratis een dakraam verplaatst en pannen vervangen.. dus nee het is niet nodig (ze bakte en warmde zelf op hoor) maar het heeft wel geholpen. :D

Wauw, heel fijn dat ze dat gratis hebben gedaan! Dan heeft het idd geholpen! :D
Er gaat echt een wereld voor me open! :))

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:15

Wij geven altijd zelf toegang tot koffie en thee binnen. Daarnaast altijd een lekkere koek in huis voor bij de koffiepauze. Dat zorgt er voor dat ik ze niet hoef te assisteren en ze hun eigen gang kunnen gaan.

Cchanny

Onbeperkt drinken (koffie, thee, water en fris mocht ik dat in huis hebben).
Koek e.d. mag er ook gepakt worden. Dat zet ik klaar op tafel binnen waar ze aan mogen zitten.

En met het warme weer van de afgelopen dagen mogen ze een ijsje.
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 22-06-23 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

colinneke

Wij hebben hier ook koffie/thee/fris klaargezet.
Pakken koeken en soms een koffiekoek ofzo iets.
En stoelen en tafel om aan te eten.

Bij de overburen was de stukadoor bezig. Die moesten buiten op de zakken stucksel zitten pauzeren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:16

Hier hebben ze ook meestal zelf lunch bij zich, maar krijgen wel regelmatig wat koffie of fris met vaak een koekje of stukje cake.
We hebben ook wel eens soep gemaakt, maar dat was dan tijdens de echt grote verbouwing waar weken lang gewerkt werd.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 12:19

Bedankt voor alle input!

Ze zijn vorige week zaterdag begonnen en dan vanaf maandag iedere dag. Ze komen 6!! Dagen in de week, ik vind dus ook dat daar zeker iets tegenover mag staan. Behalve het geld voor de klus zelf.

Een patatje is wellicht ook een goed idee voor op de vrijdag.

Uiteraard kunnen ze hier ook gewoon naar het wc.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 12:22

colinneke schreef:
Wij hebben hier ook koffie/thee/fris klaargezet.
Pakken koeken en soms een koffiekoek ofzo iets.
En stoelen en tafel om aan te eten.

Bij de overburen was de stukadoor bezig. Die moesten buiten op de zakken stucksel zitten pauzeren.

Dat vind ik in zijn geheel mensonterend, eender wat voor werk iemand doet en hoe lang het werk duurt.

Hier kunnen ze binnen eten, maar ook lekker buiten met het mooie weer.

love_odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:28

Vrijdag snackdag, en als ze op de zaterdag ook nog komen dan had ik dan geloof ik ook nog met een br hamburger klaar gestaan.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:32

Blikjes fris, flesjes water, wat lekkere koeken en soms een lekker broodje of een loempia.
Verhuizers heb ik de lunch laatst voor gezorgd, broodjes kroket, broodjes met gewoon beleg en wat blikjes fris.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:46

Een beetje wat hier al gezegd is doe ik ook. Altijd een koek bij de koffie, 2 keer op een dag en verder eens een snack, croissantje, visje. Niet dagelijks meer een beetje hoe het uit komt :)

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:46

Toen wij zelf aan het verbouwen waren en de stucadoor etc ook aanwezig was kreeg die natuurlijk ook broodjes kroket, koeken en ijs aangeboden. Ze waarderen het altijd enorm en je krijgt er een hoop voor terug (ze gingen hier net even dat stapje verder dan de afspraak van te voren was :D super fijn)!