Paraveterinair (-studenten) kletstopic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eapy

Paraveterinair (-studenten) kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 20:50

Hi bokkers!

Ik kon zo snel niet een gezamenlijk paraveterinair kletstopic vinden, en het lijkt me juist heel leuk om ervaringen uit te wisselen met lotgenoten :) ik ga me in september laten omscholen naar paraveterinair bij Aeres (deze: https://www.aerestrainingcentre-barneve ... sassistent ), de 2-jarige opleiding. Ik heb er super veel zin in en ben heel benieuwd! Ik werk nu in de toeristensector, ongeveer 7 jaar bij hetzelfde bedrijf, en vind mijn werk nog wel leuk maar wilde iets doen wat meer maatschappelijke bijdrage levert. Ik ben natuurlijk gek op dieren en de verzorgende, ondersteunende rol past goed bij me.

Ik ben op de hoogte van het salaris ;) dus waarschuwingen dat ik het werk zou moeten laten om het geld heb ik al genoeg gehad en zijn niet wat ik zoek in dit topic. Ik zou het super leuk vinden als er ook andere paraveterinair/-studenten zijn die over de opleiding of het werk willen kletsen!

Ik hoor graag van jullie!

Luca03

Re: Paraveterinair (-studenten) kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:12

Ik werk nu intussen een jaar als dierenartsassistente (in België)! Ben inmiddels wel stilaan opzoek naar iets anders, ik doe het werk super graag maar het lijkt iets te zwaar te zijn in combinatie met mijn autisme en adhd helaas

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 21:16

Bedankt voor je reactie! Hoe merk je dat het werk te zwaar is voor je autisme en ADHD? Prikkels, of? Waar heb je het meeste last van, of in welke situaties?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:22

Eapy schreef:
Bedankt voor je reactie! Hoe merk je dat het werk te zwaar is voor je autisme en ADHD? Prikkels, of? Waar heb je het meeste last van, of in welke situaties?

Het is inderdaad te prikkelrijk + de lange dagen. Ik werk 37 uur op 4 dagen + 1 op 3 weekenden een zaterdag voormiddag. Ik heb het gevoel dat ik niet voldoende tijd krijg om te recupereren van mijn werkdagen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:03

Leukdat je je gaat omscholen.er is tegenwoordig veel vraag naar fijne paravets.

Ik werk nu 18 jaar als paraveterinair. Er is op facebook ook een leuke pagina voor paravets van Vedias.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 08:10

Luca03 schreef:
Eapy schreef:

Het is inderdaad te prikkelrijk + de lange dagen. Ik werk 37 uur op 4 dagen + 1 op 3 weekenden een zaterdag voormiddag. Ik heb het gevoel dat ik niet voldoende tijd krijg om te recupereren van mijn werkdagen.

Jeetje dat zijn wel pittige dagen inderdaad. Kun je niet in gesprek met je werkgever erover? In plaats van dat je heel ander werk moet gaan zoeken…

Patricia_86 schreef:
Leukdat je je gaat omscholen.er is tegenwoordig veel vraag naar fijne paravets.

Ik werk nu 18 jaar als paraveterinair. Er is op facebook ook een leuke pagina voor paravets van Vedias.

Ja, ik merk dat er veel vraag is! Super fijn voor mij als startende paravet binnenkort. In wat voor praktijk werk je? Wat vind je de grootste uitdaging in je werk, of wat vind je het meest lastig?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 10:11

Luca03 schreef:
Eapy schreef:

dit zijn wel echt flinke werkdagen. Dat zou voor iedereen in ons vak flinke dagen zijn.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 10:15

Ik werk in een eerstelijns kliniek. Ik heb niet echt grote uitdaging of lastige dingen. Als ik dan wat zou moeten noemen zou het zijn de vierkant telling met alles bijhouden. Dat is ontzettend veel werk.