Paypal rekent/ reserveert extra kosten, waarvoor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Paypal rekent/ reserveert extra kosten, waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 12:14

Hi!
Over het algemeen red ik me vaak wel met de betalingsdiensten, maar dit snap ik even niet meer :D .
Ik wilde zojuist iets afrekenen bij een webwinkel met Paypal en een gekoppelde creditcard daaraan. De bestelling zelf was €112,-, maar toen ik bijna op akkoord wilde drukken, zou Paypal iets van €130,- in rekening brengen, maar ik zou betalen waarmee ik akkoord zou zijn gedaan. Dat lijkt mij dus die €112,- of rekent Paypal/ deze website nu zoveel toeslagen voor het gebruik ervan? Dat is bijna 20,- en dat terwijl de website aangeeft dat het gratis is :? .
Hopelijk kunnen jullie hier helderheid in geven, wij konden niets vinden online. Dankjewel! :)

sasja0705Jarig

Re: Paypal rekent/ reserveert extra kosten, waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:20

Kan het zijn dat je voor "waren en diensten" moet betalen ?
Dan rekend Papypal een bepaalde percentage.
Dat is eigenlijk altijd zo als het om een koop gaat .
Maar een goede webwinkel heeft zijn bepalde instellingen ( dus moet zelf de percentages afdragen) en normaliter zou je dus echt alleen de afgesproken prijs zou moeten betalen
Alleen lijken 20 wel erg veel

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:28

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 12:29

Lijsken schreef:
Je kan je vraag altijd even aan Paypal stellen: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us

20 euro is wel een erg groot verschil

Die zijn helaas alleen doordeweeks bereikbaar en vanwege m’n werk wordt dat lastig. Dus ik had zoiets ik probeer het hier even :)

tiwi1969

Re: Paypal rekent/ reserveert extra kosten, waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:37

Weet je zeker dat de bestelling in Euro’s is en niet in Dollars?
Dan zou het verschil de wisselkoers zijn.
Normaal betaalt de verkoper de kosten van de transactie en jij de kale verkoopprijs.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 12:53

Ja de webwinkel zit ook gewoon in Nederland, dus het lijkt me wel dat het gewoon in euro’s is. Ik zal nog eens bij mijn eigen instellingen kijken, maar het is een vreemde situatie..

Edit. Ik zag wel dat ik Amerikaanse dollars als valuta in m’n Wallet had staan, wellicht dat het daar aan lag. Zal het straks nog eens proberen.
Blijkbaar was dat dus het probleem, opgelost dus! Nooit geweten dat we Amerikaanse dollars als valuta had staan. Zo leer je nog eens wat :D