Situatie: Het lijkt erop dat ik de komende 6 maanden met grote regelmaat (3 tot 4 keer per week) vervoer nodig zal hebben naar kantoor. Nu kan dit met het OV, maar ik ken deze route en dat is niet ideaal. Vanwege meerdere redenen is het voor mij momenteel niet rendabel een auto aan te schaffen en omdat het voor een kortere periode betreft wou ik eens kijken wat er mogelijk is op het gebieden van leasen voor die periode.
Ik rijd momenteel zakelijk met MyWheels, maar dit is niet altijd beschikbaar en als je een hele dag met zo'n auto weg bent lopen de kosten snel op voor een auto die voornamelijk stil staat (woon-werk verkeer). Hoewel leasen ook niet bepaald goedkoop is, vind ik het wel meer rendabel altijd een auto voor de deur te hebben voor iets meer dan wat ik zou betalen voor de dagelijkse huur van MyWheels.
Nu merk ik dat er énorm veel aanbod is op het gebied van leasen en ik vind het wat lastig heel erg concreet te krijgen welke vorm voor mij interessant zou zijn. Ik werk als ZZP'er, daardoor lees ik veel over occassion lease. Mijn behoefte is niet een 2023 model te leasen, dus occassion zou best een mooie optie kunnen zijn maar ik heb geen idee of dat ook voor een termijn van 6 maanden mogelijk zou zijn. Daarnaast lees je veel over Financial en Operational lease - wat dus ook weer los staat van eventueel occassion leasen begrijp ik van de vele websites en verschillende teksten

Zijn er hier Bokkers die enigzins in hetzelfde 'profiel' zitten en hun ervaringen willen delen? Wat bevalt wel, wat bevalt niet en wat had je wellicht eerder willen weten? Ik ben persoonlijk ook wel benieuwd naar hoe alles geregeld is met de verzekering. Ik ben redelijk comfortabel met m'n eigen rijgedrag, maar wat anderen doen kun je natuurlijk niet altijd voor wezen.