Plinten lelijk gelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92Jarig

Plinten lelijk gelegd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 23:11

Ik heb pas door een man (ZZP'er) op de bovenverdieping pvc laten leggen (slaapkamers en overloop). Bij het opnemen van de opdracht heeft hij gevraagd of de huidige plinten in de slaapkamers en overloop moesten blijven. Ik heb aangegeven van wel, want die zijn nog gewoon goed. Beneden in de woonkamer was geen andere vloer nodig, maar wel nieuwe plinten. Voor de woonkamer zou hij dus wel nieuwe plinten leveren. Ook heeft hij de trap bekleed, dit heeft hij netjes gedaan, geen commentaar op.

Nu heeft hij op de bovenverdieping de pvc vloer gelegd. Ik ben tussendoor een keer gaan kijken, het leggen van de vloer zag er netjes uit, dus vertrouwen in. Ik moest daarna gaan werken, maar prima, meneer kon verder werken. Tot ik vanavond kwam kijken. Ik schrok eigenlijk wel van wat ik zag. Hij heeft op de bovenverdieping overal tussen de plinten die er al zaten en de pvc vloer plakplinten geplakt, om de opening tussen de pvc vloer en de bestaande plinten dicht te maken.

In mijn beleving zou de pvc vloer gewoon tot aan de plinten doorgetrokken worden. PVC krimpt niet en zet niet uit, dus het was volgens mij niet nodig geweest om een opening te houden tussen de vloer en de plinten.

Rondom in alle kamers en rondom op de overloop liggen nu dus plakplinten, echt heel lelijk. En ook nog niet eens netjes gedaan (niet verstek gezaagd, maar allemaal losse restjes gebruikt).

Dat hij plakplinten zou gaan doen wist ik van tevoren niet. Hij heeft mij enkel gevraagd welke pvc vloer ik wilde en welke kleur plinten (hiermee bedoelde hij dus de plinten voor in de woonkamer). Over plakplinten is het nooit gegaan. En ik heb er geen kaas van gegeten. Ik had het er met iemand over die aangaf dat hij eigenlijk beter overzetplinten had kunnen gebruiken over de huidige plinten, om daarmee de kier te dichten tussen de vloer en de plinten. Maar hee, ik heb er geen verstand van in wat er allemaal mogelijk is en meneer heeft er nooit naar gevraagd wat ik hierin wilde. Hij heeft hier dus zelf een keuze in gemaakt.

Wat zijn mijn rechten hierin? Kan ik van hem verlangen dat hij alle plakplinten weer verwijderd en een alternatief levert, zoals overzetplinten? Of was het mijn plicht geweest om dit van te voren uit te vragen? (ik kan alleen niet weten wat ik niet weet..). En wat als hij de plakplinten verwijderd en hierdoor beschadigd de vloer (want het is met sterke lijm vastgelijmd)?

Dat ik het gesprek aan moet gaan dat ik niet tevreden ben is duidelijk, maar mijn vraag is dus vooral: wat is wel redelijk om te eisen/verwachten en wat niet? Ik was er vanuit gegaan dat hij een vakman was (gezien foto's op zijn website). Het lastige is ook dat meneer nog niet heel goed Nederlands kan en communiceren dus vrij lastig gaat.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:25

Ingrid_92 schreef:
In mijn beleving zou de pvc vloer gewoon tot aan de plinten doorgetrokken worden. PVC krimpt niet en zet niet uit, dus het was volgens mij niet nodig geweest om een opening te houden tussen de vloer en de plinten.

Ik heb vorig jaar een PVC-vloer laten liggen door een vloerenwinkel en dacht dat ook, maar de leggers gaven aan dat het ook bij PVC niet mogelijk is volledig tot de muur door te leggen. Ik heb naderhand zelf plakplinten gehaald en gelegd.

Ingrid_92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 23:36

Exitium schreef:
Ingrid_92 schreef:

Ik heb vorig jaar een PVC-vloer laten liggen door een vloerenwinkel en dacht dat ook, maar de leggers gaven aan dat het ook bij PVC niet mogelijk is volledig tot de muur door te leggen. Ik heb naderhand zelf plakplinten gehaald en gelegd.

Okee bedankt voor je reactie, goed om te weten! Dus dan had er sowieso wel iets moeten komen, ofwel plakplinten ofwel overzetplinten. Hij heeft mij alleen geen keuze gegeven uit deze opties, maar zelf voor plakplinten gekozen.

Wistaire

Re: Plinten lelijk gelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 00:34

Wat voor soort PVC is er gelegd? Bij mij is het verlijmd en strak tegen de plinten gelegd zonder kier/plakplint, nooit problemen mee gehad en ligt nog steeds mooi vlak. Misschien dat het anders werkt met klik PVC?

Ingrid_92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 21:17

Wistaire schreef:
Wat voor soort PVC is er gelegd? Bij mij is het verlijmd en strak tegen de plinten gelegd zonder kier/plakplint, nooit problemen mee gehad en ligt nog steeds mooi vlak. Misschien dat het anders werkt met klik PVC?

Dit had ik dus inderdaad ook verwacht dat er zou gebeuren.
Het is wel klik pvc. Maar zoals gezegd: ik heb er 0,0 verstand van. Hij had mij van te voren moeten vertellen dat hij het niet strak tegen de plinten aan kon leggen en wat de opties dan waren geweest.
En dan ook nog eens hoe het gelegd is, te triest voor woorden vind ik :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:20

Ach jee wat lelijk zeg

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:21

Dat verdient geen schoonheidsprijs... wat verschrikkelijk slecht afgewerkt. Ik zou daar ook absoluut geen genoegen mee nemen :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:22

Oh dat is echt heel lelijk gedaan. Sowieso zijn plakplintjes niet echt top, maar ik heb de hoekjes met van die vlinderdingetjes. Echt heel mooi ingezaagd, voor zover plakplinten mooi kunnen zijn.
Zo dus:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 15-06-23 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:23

Dit is heel slordig gedaan en dat laat zo weer los. Het ligt eraan hoeveel je hiervoor betaald hebt of je er wat mee kan. En wat je hebt afgesproken.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:26

Dat is koud gelegd en nergens verstek gezaagd. Pruts werk. Ook deze kun je gewoon netjes leggen. Hou er wel rekening mee dat ze na een tijdje los gaan liggen, dit komt door de werking van de vloer. Dubbelzijdig tape lost dat weer op.

Ingrid_92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 21:48

Evamarie schreef:
Dit is heel slordig gedaan en dat laat zo weer los. Het ligt eraan hoeveel je hiervoor betaald hebt of je er wat mee kan. En wat je hebt afgesproken.

Het gaat om enkele duizenden euro's voor het bekleden van de trap, leggen van de vloer op de bovenverdieping en de plinten in de woonkamer.
De plinten in de woonkamer moet hij nog doen, maar dat gaat niet gebeuren :n

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:16

Wat is dit voor prutswerk.
Dit zou ik zelfs netjes kunnen na het bekijken van YouTube filmpjes hoe het moet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:40

Och, het is bijna grappig. Bijna hoor, want je hebt er veel geld voor betaald.
Ik vind het redelijk om te eisen dat hij nieuwe plinten erop zet en ze netjes in verstek zaagt. Dit ziet er niet uit.
Heb je vooraf betaald? Zo nee, ik zou weigeren (een deel) te betalen, tot hij dit gefixt heeft.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:43

Suzanne F. schreef:
Oh dat is echt heel lelijk gedaan. Sowieso zijn plakplintjes niet echt top, maar ik heb de hoekjes met van die vlinderdingetjes. Echt heel mooi ingezaagd, voor zover plakplinten mooi kunnen zijn.
Zo dus:

[ Afbeelding ]

Zo heb ik ze ook zelf gedaan.

Is heel makkelijk.
Gewoon met z’n plintenknipper.
https://www.gamma.nl/assortiment/plinte ... lsrc=aw.ds

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:55

daantjuhhh schreef:
Suzanne F. schreef:
Zo dus:

[ Afbeelding ]

Zo heb ik ze ook zelf gedaan.

Is heel makkelijk.
Gewoon met z’n plintenknipper.
https://www.gamma.nl/assortiment/plinte ... lsrc=aw.ds

ppffff tenzij je plinten gedeeltelijk van echt hout zijn dan hou je er een gekneusde hand aan over , trauma :')

Nee maar TS dit kan echt niet, dit is niet eens slecht gelegd, dit is gewoon niet gelegd. Ik zou zo niet eens het huis durven uitlopen, dit bij iemand achterlatende. :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:58

Dat ziet er echt. Iet uit. Dat doe je niet zo. Wat een prutswerk met die plinten. Daar zou ik niet voor betalen.

Voor een strakke afwerking zou je ook kunnen kitten. Super simpel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 23:09

Sellyxx schreef:
ppffff tenzij je plinten gedeeltelijk van echt hout zijn dan hou je er een gekneusde hand aan over , trauma :')

Nee maar TS dit kan echt niet, dit is niet eens slecht gelegd, dit is gewoon niet gelegd. Ik zou zo niet eens het huis durven uitlopen, dit bij iemand achterlatende. :')

Hahaha. Vertel mij wat over de hoge plinten. In verstek zagen. Mooie hoek, scheve muur.

Heb denk ik wel 3 plinten weg kunnen gooien. En ben een hele dag bezig geweest

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 23:17

Ik had mezelf voorgenomen geen plinten meer te zagen/knippej in mijn leven, wat een gepuzzel maar nu ik dit zie denk ik er anders over :P dan is het uitbesteden ook niet alles

Ingrid_92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 23:20

Morgen ga ik het gesprek aan. Heb wel alvast op de mail gezet wat ik ervan vind, waarop het antwoord is gekomen dat het niet anders kan omdat mijn muren niet recht lopen.
Wat natuurlijk bullshit is. Ik heb vooraf een deel betaald, iets meer dan de helft.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 23:23

daantjuhhh schreef:
Sellyxx schreef:

Hahaha. Vertel mij wat over de hoge plinten. In verstek zagen. Mooie hoek, scheve muur.

Heb denk ik wel 3 plinten weg kunnen gooien. En ben een hele dag bezig geweest

haha gelukkig dan ben ik niet de enige. _O-

succes ts, zet 'm op en ik hoop dat er iets uitkomt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 23:51

Wat een prutswerk! Ik denk zelfs dat iemand die het nog nooit gedaan heeft en één YouTube filmpje heeft gekeken het netter doet :+
Ik heb zelf nog nooit klik pvc gelegd en weet dus ook niet of dat op zo'n beetje dezelfde manier als laminaat moet. Maar ik vraag me af hoeveel ruimte er tussenzit bij de muur.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 00:05

Lieszje schreef:
Wat een prutswerk! Ik denk zelfs dat iemand die het nog nooit gedaan heeft en één YouTube filmpje heeft gekeken het netter doet :+

Ik ben totaal geen klusser en heb ze hier zelf geknipt en gelegd, en dat ziet er echt tig keer beter uit dan op die foto :x

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 00:06

Om dit zo te verkloten heb je gewoon talent nodig!

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 00:15

Huizen zijn nooit helemaal zuiver loodrecht.
Leg maar eens een knikker op een 'vlakke' vloer. Dikke kans dat die weg rolt.
En met een flinke liniaal en een winkelhaak kan je in de meeste muren wel scheve stukken en oneffenheden ontdekken. Een beetje vloerenboer hoort daar geen moeite mee te hebben.
Ik zie wel enkele uitdagende hoekjes. Maar ook dat moet een professional (of een handige klusser) makkelijk op kunnen lossen.
En als je het dan netjes laat afkitten zie je er helemaal niets meer van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 06:33

Dit broddelwerk heeft echt niks te maken met scheve muren, maar met snel en makkelijk werken.

Hier zou ik ook echt niet akkoord mee gaan, wat lelijk :\.