Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eef_Bam schreef:Heb je raamafdichting op je raam waar de slang doorheen kan? of hang je de slang gewoon uit een open raam? In het laatste geval komt de warmte weer net zo hard binnen.
8nnemiek schreef:Wij hebben lang geleden ook eens een mobiele airco gehad. Die koelde ook nauwelijks.
Wat je nog kan proberen is de afvoerslang beter isoleren, desnoods gewoon een dekbed er omheen draaien.. en de raam rondom de slang zo goed mogelijk dicht maken, bijvoorbeeld door een plank op maat te maken met een gat erin voor de slang, die je tegen het raam aan zet.
Maris schreef:Eef_Bam schreef:Heb je raamafdichting op je raam waar de slang doorheen kan? of hang je de slang gewoon uit een open raam? In het laatste geval komt de warmte weer net zo hard binnen.
Raam wordt dichtgemaakt met bubbeltjesplastic.
Ik had bij de airco een raamafdichtingsset gekocht, maar die past niet op een gewoon openslaand raam ( heel vreemd ).
daffodil schreef:Als je een goede hebt, koelt ie gewoon goed. Ik heb er eentje in de slaapkamer en moet nog een keer achter de afdichting aan want ik heb een uitzetraam. En dan koelt ie alsnog binnen tien minuten de hele kamer.
Zo'n zelfde heb ik beneden en daar geldt hetzelfde voor, uitzetraam maar koelt echt razendsnel. Denk meer dat het met de capaciteit te maken heeft.