Bij welke temperatuur binnen zet jij de airco aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Bij welke temperatuur binnen zet jij de airco aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 08:46

Gewoon nieuwsgierig of ik nu te snel de airco aan zet. Ik weet, alles is relatief omdat de een het sneller warm heeft dan de ander.

Gisteravond heb ik voor het eerst dit jaar de airco aangehad voor het slapen gaan. Het was toen 25,5 graden in mijn slaapkamer.
Teruggekoeld tot 22,6 en vannacht heerlijk geslapen.

Riel

Re: Bij welke temperatuur binnen zet jij de airco aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 08:47

Eerlijk? Nooit.. Hier was het 24,5 graden op het moment dat ik ging slapen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:03

Ik let niet echt op temperatuur (heb ook geen thermometer hangen in onze slaapkamer), maar op gevoel. Hier staat hij in de slaapkamer al wel een aantal avonden aan voor het slapen. Als het maar fris is als we inslapen vind ik het goed.
Als ik moet gokken is het van een graad of 25 terug naar 19

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:07

Net prijzen aangevraagd om een airco te laten installeren. In de zomer zou mijn ideale temperatuur voor de slaapkamer 20 graden of lager zijn denk ik

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:19

Het koelt in de late avond aardig af, zeker de komende week wel.
Dan hebben we hier gewoon de ramen open en de airco uit.

Op de slaapkamer hebben we dan ook nog een leuk ventilatorretje bij en slechts een laken als deken. Ik had het vanmorgen rond 5.00 uur gewoon koud :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:20

Gister in de woonkamer hem aangezet toen het boven de 25 kwam. Alleen de ventilator stand is soms zelfs al fijn om in ieder geval even wat lucht te circuleren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:21

Wij hebben dit jaar voor het eerst een airco.
Dus nu ook voor het eerst gaat hij aan.

Beneden nu een paar keer aangezet onder het koken (hij hangt in de keuken) en dat was fijn, want dan merk ik altijd dat het oploopt met de oven.
Maar is hier beneden nu 24 graden en dat vind ik verder prima.

Gisteren boven was het 26 en op aan het lopen. 18.00 en dan staat de zon vol op de slaapkamer.
Dus die in de slaapkamer hangt ook aangezet op 22.
Nu hadden we een verjaardag dus gingen pas tegen 2 uur naar bed en heeft hij dus lang aangestaan, want we doen hem uit met slapen.
Maar het was heeeeeerlijk!!!
Vanavond eens kijken hoe het voelt als hij om 22.45 uit gaat en de zon nog pas net onder is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:21

Ik heb dit jaar voor het eerst airco. Wat heerlijk zeg! 2 beneden en 1 boven. Beneden vind ik het al snel fris (maar die zijn ook meer bedoeld voor het verwarmen) maar gisteren een heerlijk koele slaapkamer waar het normaal snikheet is. Ik ben helemaal niet zo van de luxe, maar hier geniet ik wel van.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:29

wij hebben een losse airco boven staan voor als er iemand slaapt na nachtdienst, wij slapen op zolder en het is daar echt niet uit te houden. We hebben de balkondeur open snachts maar evengoed is het een oven en die airco maakt zo'n takke herrie dat ik die alleen aanzet als het echt niet anders kan.
Vannacht heb ik heerlijk beneden geslapen met de deur naar het terras open, dat was te doen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:35

Ik heb geen airco, dus dat is simpel :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:53

Gisteren voor het eerst de mobiele airco aangehad want als de zon ondergaat brandt hij net aan de zijkant onder mijn zonnescherm door en is dan bloedheet maar heb hem maar even aangehad.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 11-06-23 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:58

Ik heb geen thermostaat, dus ik doe m aan als ik mijn voet buiten de deken moet doen als ik ga slapen :+

Die in mijn woonkamer staat nooit aan in de zomer. Die gebruik ik alleen als verwarming in de winter.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:59

Snippergroen schreef:
Ik heb geen thermostaat, dus ik doe m aan als ik mijn voet buiten de deken moet doen als ik ga slapen :+

Geeft je airco dat ook niet aan? Die van ons zei dat het vanochtend 31 graden was op het balkon waar de buitenuit staat en 23 op de slaapkamer.
Arme koolmeesjes. Hopelijk zijn die inmiddels uitgevlogen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:29

Nooit.. wij hebben geen airco. Het is hier nu 20 graden in huis en snachts met alles open koelt het lekker af.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:30

Wij hebben gisteravond en vannacht alles tegen elkaar open gehad boven en was prima te doen. Het koelt snachts best wel flink af.

Hebben wel een mobiele airco, maar dit jaar nog niet aan gehad om te koelen. Alleen als ventilator gebruikt een uurtje, zodat het even lekker door waait. Zonde van het energieverbruik.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:54

Ik vind het nog niet nodig. In de woonkamer is het 25-26 graden, vind ik prima te doen. 's Nachts zet ik de balkondeur en ramen open, dan koelt het genoeg af. Ik slaap zelfs nog met dekbed en pyjama :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:08

Sinds ik in de overgang ben, heb ik het snachts heel erg warm, gelukkig hebben we al een paar jaar een airco in de slaapkamer hangen en die gaat aan als ik het warm heb, dat kan al bij 19 graden zijn, afijn, ding koelt de slaapkamer naar 18 graden en samen met 2 ventilatoren die op mij blazen én het raam nog open voor de koele lucht nog buiten, heb ik het net aan koel genoeg om onder een lakentje te slapen... :D

Mila_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:12

ik heb geen airco :( maar voor ik ga slapen, zet ik altijd een kwartiertje het raam open

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:21

in de huiskamer gaat hij pas aan als het boven de 30 graden is, ik krijg over 2 weken ook nog warmtewerend folie (ramen van 4 meter hoog pal op het zuiden), dat scheelt ook misschien.
In de slaapkamer zet ik hem aan als ik naar bed ga, als ik stop met tv kijken, zet ik hem weer uit, dan is het net van 25 naar 20 afgekoeld.
Ik heb het altijd veel te warm (iets met overgang die nooit over gaat) maar mijn man is super kouwelijk, hij slaapt nu nog onder een winterdekbed, dus helaas kan de airco niet aan als hij naar bed gaat

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 11:39

Degenen die zeggen dat het goed afkoelt ‘s nachts zitten of aan zee of in het Noorden. Hier, zuidoosten, koelt het echt maar nauwelijks af. Althans, in mijn appartement dan. Gisterochtend 6 uur alles tegen elkaar open gezet en er ging precies een halve graad af :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:41

Ja 2 dagen terug werkte dat nog.
Maar hier vannacht ook echt niet.
Het was lang warm vannacht.
Toen wij vannacht naar huis reden gaf hij nog 22 aan. Dan koelt het niet hard.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:56

Ik ben vandaag gezwicht :D
De energieprijzen van Anwb zijn vandaag negatief en ik zit nu heerlijk in een airco verkoelde ruimte :D

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:57

Fitzroy schreef:
Degenen die zeggen dat het goed afkoelt ‘s nachts zitten of aan zee of in het Noorden. Hier, zuidoosten, koelt het echt maar nauwelijks af. Althans, in mijn appartement dan. Gisterochtend 6 uur alles tegen elkaar open gezet en er ging precies een halve graad af :+

Niet aan de kust, maar in Drenthe

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:01

Fitzroy schreef:

Wij wonen inderdaad een halfuurtje van het strand.

Bij ons werkt om 6 uur in de ochtend alles open zetten ook niet, dan begint het buiten al weer op te warmen. Wij gooien rond 20.30u alles al open en dan de hele nacht.

Uiteraard in de nacht de deuren dicht en alles aan de voorkant dicht. Anders is het wel erg makkelijk binnen komen :') . We hebben wel een waakhondje lopen, die gaat wel keffen als die iets hoort _O-

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 12:09

Afkoelen doet mijn huis alleen in de vroege ochtend, rond 5 uur. Dan kan ik met ramen open de temperatuur omlaag krijgen. Het is een oud huis met de hele dag de zon erop.

Tot vorig jaar had ik alleen airco in mijn slaapkamer, daar werd het 30+ graden en koelde echt niet af zonder koeling. Ik zei altijd dat het mijn beste investering ooit was.
Vorig jaar was hij dan echt overleden en toen heb ik hem gelijk laten vervangen en ook beneden een unit laten plaatsen.

In de slaapkamer gaat hij in de avond aan zodat de bovenverdieping ook echt koel is als ik wil slapen en niet gelijk weer bloedheet als de airco weer uit gaat, ik zet hem rond de 22 graden. Sinds een paar dagen staat hij aan.
Beneden gaat hij aan rond de 26 graden en dan koel ik tot 23 graden. Maar die staat veel minder aan en gebruik ik dan weer meer om te verwarmen in het voor en najaar.