Ik zit nu in mijn 2e jaar van mijn bachelor en ben al een beetje naar masteropleidingen aan het kijken.
Nu zag ik een interessante research master die ook nog eens de kans bied om klinische ervaring op te doen, zodat je zowel richting de onderzoekskant en richting de beroepspraktijk kan.
Ik doe pedagogische wetenschappen en zou in principe orthopedagogiek willen doen.
De master die ik op het oog heb is deze https://www.uva.nl/shared-content/progr ... earch.html
Ik vroeg me dus af of er Bokkers zijn die een research master gedaan hebben (en eventueel daarna een Phd) en hoe dat is bevallen.
Viel het je mee/tegen, was het niveau hoog of vergelijkbaar met een bachelor opleiding, heeft het voordelen opgeleverd voor je (loop)baan daarna?
Was het haalbaar om er naast te werken?
En mbt phd, is dit in de praktijk nou echt als een baan qua uren en salaris?
Wat voor mij twijfelpunten zijn;
-omdat je ook een klinische stage moet doen duurt de master 2,5 of 3 jaar. Ik ben dan 30 als ik klaar ben

Als ik de 'gewone' orthopedagogiek master doe zou ik klaar zijn als ik 28 ben. Dus niet zo'n heel groot verschil, maar toch.
-statistiek is tot zover niet helemaal vanzelf gegaan. En ik realiseer me dat onderzoek heel veel statistiek is. Dat is dus iets waar ik goed over na moet denken en zin in moet hebben.
-wat is het voordeel/de meerwaarde van deze master als ik uiteindelijk geen phd wil doen.
-wil ik nog zo 'lang' studeren. Ik begon toen ik 17 was op het hbo, door omstandigheden 5 jaar over gedaan. Dus klaar toen ik 22 was, 2 jaar gewerkt in mijn vakgebied, toen weer gaan studeren.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hun ervaringen willen delen