Stuurhouder smartphone voor op de motor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik_is_Ik

Stuurhouder smartphone voor op de motor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 18:00

Wie van de motorrijdende bokkers wil ervaringen met me delen?
Ik zoek een veilige, stevige stuurhouder voor mijn telefoon voor op het stuur van mijn motor. Heel handig voor navigatie uiteraard, het is fijn dat de stem in mijn oor de weg wijst, maar ik zie graag ook de aanwijzingen voor me en het kaartje van de route. Tomtom rider heeft een superfijne app, dus om me de aanschaf van een duur navigatiesysteem te besparen, zoek ik dus een goede telefoonhouder. Alleen nu zie ik door de bomen het bos niet meer, welke moet het worden?
Ik begrijp dat de trillingsdemping belangrijk is voor vooral de camera van mijn telefoon.
Wie oh wie gebruikt hier welke houder en hoe bevalt dat?
Bedankt!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Stuurhouder smartphone voor op de motor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:01

Ik lees mee.
Want mijn vriend is ook op zoek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:02

Oh ik ga even zoeken wat ik heb. Omdat Nellie niet het grootste stuur heeft en ik niet heb budget voor een tomtomrider naast mijn auto navigatie heb ik een soort hoes op het stuur zitten dat waterdicht is. En ee kunnen ook kabeltjes doorheen mocht dat nodig zijn. Makkelijk eraf te halen ook.

Een betere foto heb ik niet en ik kan nu ook niet gaan kijken welk merk het is. Ze kunnen op meer manieren geplaatst worden en zijn in diverse maten te krijgen. Ik heb een kogelbevestiging op de stuur bout zitten bij gebrek aan meer ruimte dan dat. Daar klik je de hoes op vast.

Het rechthoekje rechts van de linker spiegel
Afbeelding

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:24

Ik heb de welbekende RAM Mount en ben er erg blij mee! Voor op de motor wordt ie vaak standaard geleverd met een snelle clip-on, maar die heb ik vervangen voor een meer vaste verbinding die je moet schroeven omdat ie anders erg snel gejat kan worden ;) ik heb er niet offroad mee gereden, maar op de snelweg en binnendoor weggetjes bleef mijn telefoon prima zitten.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:27

Over Quadlock hoor ik ook goede verhalen.

Ik gebruik zelf een TomTom Rider, dus heb er zelf geen ervaring mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:32

Gevonden, Ik heb deze basis met daarop een bijpassende hoes. Houdt zich goed ook op stuiterige klinkerwegen. Maar ik ga dan wel niet harder dan 95/100 :')

Afbeelding

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:33

Ik heb dan wel geen motor. Maar wij hebben het quad lock systeem in de auto en op de fiets. Echt ideaal. Je klikt je telefoon gewoon vast en in de auto hebben wij hem gelijk als draadloze oplader.
Het is even een investering. Maar wij zijn zeker tevreden.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:09

Mijn vriend en ik gebruiken beide een SP-connect. Allebei heel tevreden over. Wel met trillingsdemping om schade aan de camera te voorkomen.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 20:16

Bedankt allemaal tot zover. Fijn dat ik hier
in elk geval over merken lees die ik al gevonden had en in overweging heb.
Karuna, lief dat je nog even gezocht hebt maar ik zoek iets zonder omvattende hoes dat echt op het stuur klemt.

Ook mounts op het balhoofd of de spiegel etc vind ik geen fijn idee.

Van sp connect vond ik nog een mount die je in je stuur schroeft, dat lijkt me ook nog wel wat, maar ik kan geen passende case voor mijn type telefoon vinden en dan kom ik op een universele uit, wat dan weer een "zakjesidee" wordt. Daarbij werd dat systeem dan flink prijzig (flink ver over de 100 euro).

Ik twijfel nu dus tussen de Ram Mount en het systeem van QuadLock voor op t stuur.
De QuadLock heeft als voordeel dat er een extra trillingsdempers tussen kan, de Ram Mount heeft als voordeel dat ik mijn eigen telefoonhoesje kan gebruiken waar mijn rijbewijs en kentekenbewijs altijd in zitten...
Qua prijs schelen ze uiteindelijk nog geen tientje en zitten beiden rond de 90 euro.

Jullie merken het, ik ben er nog niet uit. Ik ga maar es bij wat motorwinkels in de buurt informeren welke systemen ze verkopen en dan in t echt kijken en voelen... denk ik.

Meer ervaringen zijn evenwel nog welkom!! (Ik ben een beetje masochistisch als het om keuzestress gaat geloof ik)

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 11:57

Ik gebruik een RAM mount, mede omdat mijn navigatie ook op een RAM zit. Erg tevreden over :j
Overigens, deels off topic, maar voel je welkom in dit topic: [HK] De motormuizen van Bokt! Deel 3
Ook voor dit soort vragen, maar ook voor de gezelligheid.