Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
billy3105 schreef:Bijna elke Nederlander vindt zichzelf "near native" Engelsspreker, maar jezelf verstaanbaar kunnen maken is wat anders dan de taal goed beheersen en de juiste terminologie/jargon gebruiken.Wat een fijne spar ideeën al!
Ik ben ‘vloeiend’ Engels met een vet nl accent vind ik zelf. In de USA waar ik 3 maanden gereden heb konden ze mij prima verstaan maar goed![]()
Ik blog al wel hoe ik de wedstrijden ervaar en kan dat mogelijk al omzetten naar beeld materiaal. Goede zelf reflectie heb ik wel haha.
Zouden jullie het erg vinden als je bijv een kanaal maakt waar je 1x in de 2 weken bijv iets post, maar waar je dan automatisch ook 2 weken op een wedstrijd achterloopt? Ik heb een beetje bijgeloof als ik teveel vertel naar welke wedstrijd ik ga de wedstrijd niet goed verloopt
Mkango schreef:billy3105 schreef:Bijna elke Nederlander vindt zichzelf "near native" Engelsspreker, maar jezelf verstaanbaar kunnen maken is wat anders dan de taal goed beheersen en de juiste terminologie/jargon gebruiken.Wat een fijne spar ideeën al!
Ik ben ‘vloeiend’ Engels met een vet nl accent vind ik zelf. In de USA waar ik 3 maanden gereden heb konden ze mij prima verstaan maar goed![]()
Ik blog al wel hoe ik de wedstrijden ervaar en kan dat mogelijk al omzetten naar beeld materiaal. Goede zelf reflectie heb ik wel haha.
Zouden jullie het erg vinden als je bijv een kanaal maakt waar je 1x in de 2 weken bijv iets post, maar waar je dan automatisch ook 2 weken op een wedstrijd achterloopt? Ik heb een beetje bijgeloof als ik teveel vertel naar welke wedstrijd ik ga de wedstrijd niet goed verlooptDaarnaast zit je ook met regionale verschillen in bepaalde termen (wat we in Engeland een chifney noemen, noemen ze in Nieuw Zeeland bijvoorbeeld een ring bit, en wat we hier een ring bit noemen, heet daar een lugging bit), dus je moet daar ook nog eens rekening mee houden als je nadenkt over je doelgroep, want dat levert soms echt wel verwarring op en je moet daarin dus consequent (kunnen) zijn. Wil je je avonturen ook deels voor je eigen plezier vastleggen, dan zou ik me richten op het Nederlandstalige publiek, zodat je niet eerst nog na hoeft te denken over of je juist Amerikanen, Britten, Kenyanen of Singaporezen wilt aanspreken. Je zult er misschien geen miljoenen volgers mee krijgen, maar ik denk dat het juist ook goed is voor de endurance in Nederland als er een Nederlandstalige vlogger is.
1x in de 2 weken posten lijkt me idd geen probleem, wat NotYourLine zegt: kwaliteit over kwantiteit! Je moet vooral doen wat voor jou behapbaar is en wat bij jou en je routine past. Canons idee over je gezicht in de intro doen en verder desnoods voice-overen vind ik ook tof.Ik vind het verder echt een superleuk idee!