Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ik zou gewoon de bestrijdingsdienst bellen, zij kunnen kijken hoe ze binnen komen en daar ook tips en advies voor geven. Zij weten er vaak meer vanaf.
Sizzle schreef:Als ze trouwens in je keuken zitten kan het ook een voedselmotje zijn. Dan moet je even goed door je keukenkastjes kijken. Vooral dingen als rijst, couscous, havervlokken etc.
Daar bestaan ook goede feromoonvallen tegen.
Sizzle schreef:Dan zijn het waarschijnlijk eerder voedselmotten dan kledingmotten. Als je dan alles dicht houdt en ook vallen in je kastje of keuken plakt, goed in de gaten blijft houden en stofzuigt dan duurt het niet lang voor ze weg zijn. Ik had ze af en toe in huis vanwege konijnenvoer.
De webjes die ze maken zijn vooral visueel en ook gevoelsmatig onaangenaam, maar gevaarlijk zijn ze niet. Ik durf te wedden dat mijn konijnen regelmatig een larfje gegeten hebben
amber15 schreef:Op internet las ik dat je ze snel moet bestrijden, omdat het binnen de kortste keren een plaag kan worden en ze je spullen kapot maken. Ik ben bang dat het uit de hand loopt, ze straks overal zitten. In het ergste geval in de isolatie of een plek waar ik niet bij kan. Mijn huurwoning heeft nogal wat kieren. Stuk controleverlies denk ik. Daar ga ik heel slecht op.