Waar vind ik een koffie/salontafel (en mozaïektafel) voor in de tuin?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Waar vind ik een koffie/salontafel (en mozaïektafel) voor in de tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 00:18

Ondertussen voel ik me een dikke sukkel, want ik vind dé koffie/salontafel voor buiten niet :')

Volgens mij doe ik iets verkeerd qua zoekterm, want ik zie héél veel koffietafels voor binnen. Of tafels voor buiten, maar dan eettafels. Of koffietafels voor buiten, maar dan incl. de rest van die tuinset, en die heb ik niet nodig :')

Natuurlijk vind ik hier er daar wel een koffietafeltje voor buiten, maar niet dé tafel. Te klein, te duur, materiaal dat niet naar mijn smaak is, lelijke tafel, ...

Wie o wie heeft de tip? Bestellen vind ik het makkelijkste. Maar een leuke tweedehands wil ik nog wel ophalen hoor.

Ik heb een ratan salon (of rotan? het lijkt in ieder geval heel erg op elkaar haha), en had altijd een houten koffietafeltje. Helaas heeft mijn vriend vorige week een palet laten omvallen, die vrolijk in domino-stijl de andere palletten aantikte, die uiteindelijk allemaal op mijn oude tafeltje terecht kwamen, waardoor er nu 2 of 3 latten stuk zijn. Ik had eerst zoiets van "potje breken, potje maken", maar daarna dacht ik "we hebben het al eens een tweede leven ingeblazen, na een jaar of 10 is de stevigheid er wel af"..
Nu ik emotioneel eindelijk klaar ben voor een nieuw tafeltje, vind ik niks naar mijn smaak/portemonnee :')

Om een idee te geven, hier zien jullie ook de eerdere herstellingen al, ik durf er nog amper wat op te zetten haha..
Afbeelding
Als ik niks naar mijn zin vind, maken we zelf iets.
Ik wil qua onderhoud zo simpel als mogelijk is: heel het jaar door buiten, in de winter wil ik er nog wel een zeil over trekken, en ik zit er ook niks mee in om jaarlijks te sappen, maar ik wil geen holle bak oid ivm spinnenwebben ed :)

Oh, als iemand tips heeft voor mozaïektafeltjes die me geen rib uit mijn lijf kosten hoor ik dat ook graag!
Ik heb in Polen onlangs een heel leuk tafeltje gezien, en heb daar nog letterlijk "dat wil ik thuis ook" gezegd. Nu ben ik thuis, en wil ik echt wel zo'n tafeltje haha. Ik vind er wel wat hoor, maar misschien hebben jullie nog andere opties waar ik ze kan krijgen :)

Enige foto die ik daarvan heb:
Afbeelding
Mozaïek, ik lijk die in de bruintinten het mooiste te vinden, maar sta ook voor andere kleuren open :)

Alvast bedankt voor eventuele ideetjes!

Kimberley_

Re: Waar vind ik een koffie/salontafel (en mozaïektafel) voor in de tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 02:35

Als ik zoek op Spaanse tuintafel kom ik denk ik best dichtbij wat je zoekt..

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 08:26

Ik denk dat je vooral niet moet zoeken op de term koffietafel. Zo'n ding heet een salontafel, maar beter nog zoeken op lage tuintafel. En dan op Spaans of Mexicaans erbij.

Ik zou een projectje starten en zelf mozaïeken. Da's echt poepsimpel en heel leuk om te doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 08:29

kijk even op marktplaats?

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 08:41

Ze zijn wel wat hoger, maar zoek eens op Bistrotafel mozaiek, dan vind je heel veel variaties?

Je zou in een creatieve bui ook zelf een tafeltje kunnen maken met oude borden naar wens, in stukjes breken en mozaieken, en een tafeltje van de kringloop?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 08:48

Kijk even bij Kees Smit Tuinmeubelen, die heeft heel veel houten tuintafeltjes. Het model dat je had zie ik daar ook staan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:14

Mozaiektafeltje kun je ook zelf maken!
Tafeltje, scherven, goede lijm, en een figuur als voorbeeld.

Ik ga tzt een mozaiek bankje maken. :)