Gezamenlijk cadeau / verrassing bruiloft.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bismarck

Gezamenlijk cadeau / verrassing bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 14:33

Hoi allemaal,

Binnenkort ben ik ceremoniemeester op een bruiloft en ik wil alle gasten vragen om iets mee te nemen/maken.
Nu had ik eerst het idee om iedereen te vragen om een stekje mee te nemen maar dat lijkt heel erg op het afscheidscadeautje wat het bruidspaar zelf heeft bedacht. En nu zit ik al dagen lang te piekeren wat ik dan kan doen.
Misschien heeft bokt leuke ideeën?

Het bruidspaar drinkt geen alcohol en ze zijn grote natuurliefhebbers. De bruiloft is in het bos in pagan/fantasie stijl. Dus het mag iets zijn wat daarop aansluit (hoeft niet).

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:37

Oh leuk, ceremoniemeester zijn! :D

Je zou een (foto)boek kunnen maken met bijdrages van alle gasten erin. Als ze grote natuurliefhebbers zijn zou je bijvoorbeeld iedereen kunnen vragen een hun favoriete wandeling te beschrijven of natuurgebied? Je hoeft eigenlijk alleen een thema te kiezen en een formaat, bijv. één A4 per gast, en verder gewoon kijken wat mensen verzinnen.

Anouk_H

Re: Gezamenlijk cadeau / verrassing bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:39

Vorige week nog een bruiloft gehad, waarbij het bruidspaar altijd tips geeft over goede vakantiebestemmingen waar ze zijn geweest, en zodoende had de ceremoniemeester geregeld dat iedereen hun favoriete vakantiebestemming ging omschrijven en daar is 1 grote reisgids van gemaakt :) dus een beetje hetzelfde als wat Hanmar hierboven mij oppert :)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:45

Voor de bruiloft van mijn beste vriendin hebben wij met een klein groepje zelf een tijdschrift gemaakt. Met allerlei artikelen over hun favoriete voedsel, vakantieland, een stukje over de hond en over het kind, ik heb een parodie geschreven op onze favoriete film How to lose a guy in 10 days hoe zij elkaar ontmoet hebben en nog veel meer. Het was echt een hilarisch en creatief proces en we zijn nog veel meer over onze vrienden te weten gekomen dan we al deden.
Toen de Glossy compleet was hebben we ook aan de rest van de vriendengroep gevraagd om een klein stukje in te leveren voor het tijdschrift. Sommige deden een heel ABC, andere gewoon een leuke groet en uiteraard stond het tijdschrift vol met de meest afschuwelijke foto's die je maar vinden kon van het gelukkige paar :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:47

Leuk!
Wat mij echt is bijgebleven van een bruiloft was een boom vol met origami kraanvogels. Gevouwen door de gasten met een speciale boodschap erin. Echt heel mooi was dat!

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:47

Bij een bruiloft waar ik het afgelopen najaar was werden alle gasten gevraagd om hun lievelingsbloem mee te nemen. Deze werden op locatie door de ceremoniemeester tot een boeket gemaakt in een enorme vaas. Werd echt een heel mooi geheel!

(Ceremoniemeester is geen bloemist ofzo, het kwam vanzelf samen)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:52

Zaadjes meenemen
Gelukspoppetjes maken
Foto's opsturen
Tegoedbonnen om als gasten samen met het bruidspaar te doen (bijv. tegoedbon om samen te eten, samen naar de bios enz)
Wens opschrijven voor het bruidspaar
Recept meenemen
Er zijn zoveel mogelijkheden, afhankelijk van de interesses van het bruidspaar. Ik zou wel iets doen wat makkelijk op te bergen is (niet teveel ruimte in neemt.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 15:12

Wat een leuke ideeën! Ik krijg al weer meer inspiratie. :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:18

Voor onze bruiloft hadden alle gasten hun favoriete recept naar de ceremoniemeester gestuurd, die ze vervolgens heeft gebundeld tot een 'kookboek'. Vond ik ontzettend leuk om te krijgen!

Omdat het bruidspaar erg van natuur houdt, zou alle gasten kunnen vragen om 1 exemplaar van hun favoriete bloem mee te nemen (met eventueel uitleg waarom het hun favoriete bloem is, of wat die voor hen betekent). Deze kun je dan drogen en samenvoegen tot een herbarium.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:20

manou_diablo schreef:
Bij een bruiloft waar ik het afgelopen najaar was werden alle gasten gevraagd om hun lievelingsbloem mee te nemen. Deze werden op locatie door de ceremoniemeester tot een boeket gemaakt in een enorme vaas. Werd echt een heel mooi geheel!

(Ceremoniemeester is geen bloemist ofzo, het kwam vanzelf samen)

In dit geval (en sowieso bij bloemen/planten) wel even checken of het bruidspaar direct na de bruiloft op huwelijksreis gaat, anders is het toch jammer van het mooie boeket.

Als ze heel erg van bomen/bos houden kan je ook een actie doen waarbij ze een eigen bos krijgen via Trees for all.
Ik heb daar eens aan meegedaan na een overlijden, als een herinneringsbos (https://www.actievoortreesforall.nl/fun ... ans-dhondt) , maar het kan ook heel goed als huwelijkscadeau.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:31

Bij mijn bruiloft kreeg ik een receptenboek met baksels. Iedereen had een recept ingestuurd ervoor.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:07

Voor natuurmensen zou ik dan inderdaad voor de bomen gaan en niet voor een bos bloemen die na een week de kliko in kan.

Ik zou dan op verschillende plekken verspreid door nederland de bomen planten en er een reis beschrijving bij doen voor leuke wandelingen daar in de omgeving.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:29

Misschien alle gasten een soort vragenlijst sturen die ze in kunnen vullen....
beetje zoiets als bijv. zo'n kraamboek:
Namen:
Waar kennen jullie het bruidspaar van:
leukste herinnering samen:
lievelingsboom/plant/bloem:
Wens voor bruidspaar:

Zoiets? En dan alles printen en in een boek doen.

Als gast zou ik het meenemen van een lievelingsbloem vrij onhandig vinden.....dan moet je maar net tijd hebben om ergens naar een bloemist te rijden (is namelijk niet iets wat je een week van te voren al kunt halen). Het blijft natuurlijk maar vrij kort goed, dus niet echt een blijvende herinnering.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:40

Wij hebben zelf bij het opsturen van de uitnodiging een label erbij gedaan waar de gasten een gedicht op konden schrijven. Dat komt omdat wij daar wel van houden. We hebben het wel expres eerder gedaan zodat mensen rustig de tijd hadden om iets te bedenken.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 20:05

Ik vind de bloemen zelf een erg leuk idee maar ik weet dat de bruid liever geen bloemen heeft omdat ze zo snel verwelken.

Vriendenboekje is ook een leuk idee!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:12

Hebben ze een grote tuin? Dan is een tuinbankje misschien leuk waar de gasten iets op kunnen schrijven. Goede uv lak erover en je hebt een heel leuk, bruikbaar aandenken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:13

8nnemiek schreef:
Hebben ze een grote tuin? Dan is een tuinbankje misschien leuk waar de gasten iets op kunnen schrijven. Goede uv lak erover en je hebt een heel leuk, bruikbaar aandenken.

Ja dat gaan we voor de aanstaande bruiloft van vrienden ook doen :j

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:28

Dat is echt een leuk idee zeg!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:47

Bismarck schreef:
Ik vind de bloemen zelf een erg leuk idee maar ik weet dat de bruid liever geen bloemen heeft omdat ze zo snel verwelken.

Vriendenboekje is ook een leuk idee!

En een gedroogde bloem? Dat je die in een album kan inplakken? Met daarbij een verhaaltje met waarom deze bloem/plant en ene wens aan het bruidspaar?

Die van wandelroutes klinkt ook heel leuk en passend voor het bruidspaar :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:55

Ipv bloemen zou je wellicht ook aan zaden/stekken oid kunnen denken. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:53

Ik stem op het tuinbankje, wat een tof idee!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:58

Geen idee of zoiets is wat je bedoelt maar ik kwam laatst dit tegen en vond het wel erg tof Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:05

Wat leuk dat je dit mag regelen voor het bruidspaar!
Een vriendin van mij had laatst een bruiloft waarbij de gasten waren gevraagd om allemaal een zakje zaad (bloemen of moestuin) mee te nemen die ze bij de bruid en bruidegom vonden passen.

En met het oog op het feit dat het natuurliefhebbers zijn: is er niet iets van een boom die je ze kan laten planten namens de gasten?
Ik weet namelijk dat dit wel voor pasgeboren kindjes wordt gedaan.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:28

Afbeelding
Ik heb dit gemaakt als gastenboek. Iedereen kon zijn naam op een hartje schrijven.
Ik heb het ook wel gemaakt voor een huwelijk. De hartjes kunnen natuurlijk ook groter dan kan men er een wens op schrijven.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 23:13

Autumnn schreef:
Geen idee of zoiets is wat je bedoelt maar ik kwam laatst dit tegen en vond het wel erg tof [ [url=m/o7fJgj.png]Afbeelding[/url] ]

Dit hebben wij ook laten doen op onze bruiloft... was echt heel leuk en hij hangt mooi tussen alle andere lijsten