Burenruzie topic nummer zoveel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
different1
Berichten: 3639
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 09:31

Veel reacties, fijn!

We hebben toevallig vorige week flink in de tuin gewerkt, alle onkruid tussen de tegels is weg, brandgang is schoon, de meeste delen grond is schoongemaakt/onkruid vrij :+ maar 1 veld met heel veel bloemen heb ik laten staan, idd voor insecten.
Het staat absoluut géén halve meter hoog.

De buren hebben voor een betegelde tuin en achter is het ook strak, ligt kunstgras volgens mij en een enkele struik.

Er begripvol op reageren hebben we gedaan, het over laten waaien ook maar als er keer op keer gezeurd wordt, er zelfs melding bij de woningstichting gedaan wordt én er sprake is van flink geluidsoverlast, is de maat een keer vol.

Hiervoor heeft 5jr een man gewoond,die schijnbaar zelden thuis was of kluizenaar was, de andere buren gaven aan die persoon hooguit 5x gezien te hebben.
Ook krijgen we nog brieven voor "stichting church of life", wat hier blijkbaar het hoofddomein had.
De douche, wc en keuken zijn vervangen voor wij erin kwamen, de muren en deuren en verwarmingen hadden verschillende kleuren rood, zwart en geel %)

Dat mijn dochter om 23u nog iets aan het doen was in haar kamer kan idd ook niet, echter zoals ik al aangaf gaat het momenteel moeizaam met haar, hier ga ik verder niet dieper op in, er komt hulp maar extreem lange wachtlijsten.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:51

Maar dat het moeizaam met haar gaat zijn wel net de "smoesjes" die iedereen gebruikt en waarom er ruzies komen.
Buren hebben even bot gezegd geen boodschap aan een puber, die merken het gestommel en gehamer als ze willen slapen. En er zal vast om half 1 nog wel herrie zijn geweest en niet ten laatste om 23;00.
Je schrijft wel ik weet dat het niet hoort...maar.... dus voor de buren irritant, punt.


Ja om 7.30 met de motor wegrijden zie ik niet als geluidsoverlast, zou dat eerst 10 min staan gassen dan weer wel.
Ook overdag muziek draaien hoort bij normale geluiden. Tenminste als dat niet op standje 100 gaat.

Dat gezever over jullie tuin is dus gezever, ene oor in andere uit.

Dus persoonlijk zeg ik, pas op met je meldingen doen....

different1
Berichten: 3639
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 10:12

Duo penotti, bij deze nodig ik je van harte uit om hier een tijdje te komen logeren.
Zoals ik al aangeef in m'n berichten zijn wij zeker niet heilig, en ja, die motor staat 10 minuten te draaien voor hij vertrekt, en ja, als ik muziek duidelijk in de gang kan horen én de bas voel dreunen, staat de muziek wel degelijk hard, en nee,daar hebben wij tot op heden nooit over geklaagd.
Moet ik echt elke overlast tot in de minuut hier beschrijven?
En nee, na 23u was er geen geluid meer hier, ik ben een extreem lichte en moeilijke slaper en maan mijn dochter gerust tot stilte als ze me wakker houd, dit was nu echt niet het geval.
Het was voor meneer een mooie aanleiding om zichzelf weer even te doen gelden, niks meer, niks minder.

Als onze hond een keer blaft in de tuin, moet ze naar binnen, juist omdat ik weet hoe vervelend geluidsoverlast kan zijn.

Tevens is de buurvrouw 2 huizen verderop wel bevriend met onze buren (of familie), dat is een oudere vrouw die regelmatig op de koffie gaat.
Zij zet de kliko's als ze leeg zijn voor de poorten van de tuinen, maar sinds enkele weken staat onze kliko in de voortuin :+
Ook daar hebben we haar in het begin meerdere keren voor bedankt.
De vuilniswagen komt om 7.30 en wij gaan om 8u het huis uit, wij kunnen prima onze kliko van straat halen.
Nu boeit ons dat op zich weinig, maar het is wel apart en een beetje sneu.
Laatst bijgewerkt door different1 op 12-05-23 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:19

Citaat:
Moet ik echt elke overlast tot in de minuut hier beschrijven?

Ja als je begrip in de situatie wilt wel ja.
Zoals jij het beschreef rijd aan om half 8 daar valt niets van te zeggen.
Ja 10 minuten gassen wel.
Net zo met de muziek...
Maar dat schreef je niet. Dus ja krijg je een antwoord waar je dan pissig om word, maar dat ligt niet aan mij.

En nee mij maak je niet wijs dat iemand pas om half 1 de deur in komt beuken als om 23.00 het laatste geluid was.
Sorry maar helaas....
Zo wel, zou ik dan geen topic openen maar direct de politie bellen.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:24

Wat is er sneu aan een buurvrouw die je kliko netjes leeg bij je thuis neerzet?
Dat is toch juist super attent?

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:28

Needje schreef:
Wat is er sneu aan een buurvrouw die je kliko netjes leeg bij je thuis neerzet?
Dat is toch juist super attent?


Snap ik ook niet. Onze buren nemen die van ons ook wel eens mee en andersom ook

pjer
Berichten: 1587
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:32

Needje schreef:
Wat is er sneu aan een buurvrouw die je kliko netjes leeg bij je thuis neerzet?
Dat is toch juist super attent?


Nee dat is een heel passief-agressieve manier om te zeggen dat ze sneller hun 'zooi' op moeten ruimen. Ik zou daar ook niet van gediend zijn hoor.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:34

Ik lees het meer als: bij iedereen zet die vrouw de kliko's aan de poort van de tuin (dus achtertuin) en bij TS dan de kliko in de voortuin. Waardoor TS hem dan zelf achterom moet brengen.

Overigens vind ik het wel overlast als iemand om 7:30 uur een motor start op zondag. Als het verder stil is. In de achtertuin. Waar je vlak boven ligt te slapen. Hij kan op zo'n moment toch ook met die motor de tuin uit lopen en hem dan op het pad starten, waarom onder het slaapkamerraam van je buren?

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:35

oh de edit van de kliko nog niet gezien.
Ja daar kun je wat negatiefs achter zoeken.... dat kan
Ik zou het ook als aardig beschouwen.

Emj_23
Berichten: 1193
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:56

Dat van die kliko volg ik ook niet. Dat doen de buren ook voor mij. En als ik toevallig eerder ben doe ik het voor hen. Idem met aan de weg zetten, als ik mijne al aan de voortuin staat maar nog niet op de ophaalplek (dat mag pas vanaf 19 u) dan zetten we hem voor elkaar op de goede plek.
Maar wat vervelend dat het niet klikt met de buren. Dat van de tuin, zou bij mij ene oor in en andere oor uit zijn. Ik loop ook wel eens achter met het onkruid. Als mijn buurvrouw er naar vraagt leg ik uit dat ik het zie, maar er even geen tijd voor heb. Soms doen hun dan al een stukje voor mij. Ik bedank ze daar gewoon voor.
Qua geluid, jullie hebben dus allebei last van geluid wat over het perceel komt. Maak dat bespreekbaar, ga aan de deur of gooi een briefje in voor een gesprek om de kou uit de lucht te halen. Dat de verhuurder langs is geweest is een mooi vertrekpunt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:00

Huh? Hoezo is dat negatief? Wij doen dat hier ook geregeld voor elkaar.. Als je toch loopt..
Het is hier juist een gebaar van goodwill.

xPabloBokt

Berichten: 9446
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:07

Doen wij hier ook, alleen de restkliko zetten we niet aan de weg i.v.m. kosten per lediging. Maar binnen halen doen we wel altijd voor elkaar. Zie die buren verder nooit maar ze zetten wel altijd de kliko voor ons terug op de oprit en vice versa :+

different1
Berichten: 3639
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 11:07

Bij ons wordt de kliko op het het pad in de voortuin gezet, bij de overige buren dus aan de poort van de achtertuin ;)

Toevallig stond er iemand van buurtbemiddeling aan de deur, en wederom is er geen grond voor de klacht van onze buren.
Laatst bijgewerkt door different1 op 12-05-23 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sellyxx

Berichten: 1210
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:09

Cayenne schreef:
Huh? Hoezo is dat negatief? Wij doen dat hier ook geregeld voor elkaar.. Als je toch loopt..
Het is hier juist een gebaar van goodwill.


Omdat je weet dat het een gebaar van goodwill is, is het inderdaad juist fijn. Dat merk je al heel snel in onderliggende houding tov je buren, een vriendelijke goedemorgen, dankjewel voor de kliko of wat dan ook. Of inderdaad zoals hierboven gezegd wordt dat je het wederzijds doet voor elkaar, ook al spreek je elkaar dan niet dan weet je toch dat het een wederzijdse dienst is. Dan heb je al snel door dat het goed bedoeld is. Maar ik heb ook wel de ervaring van iemand die wat achterdochtig was, nooit contact met ons zocht, soms weleens over iets klaagde, en dan die kliko meenemen; dan kan t inderdaad anders overkomen. Of dat je commentaar krijgt als je de kliko niet a la seconde weghaalt terwijl ik als ik werk ‘m pas na mijn werk kan terugbrengen, en niet a la seconde als de kliko wordt geleegd.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:10

different1 schreef:
Bij ons wordt de kliko op het het pad in de voortuin gezet, bij de overige buren dus aan de poort van de achtertuin ;)

Toevallig stond er iemand van buurtbemiddeling aan de deur, en wederom is er geen grond voor de klacht van onze buren.


Zette ze m eerste wel achter dan?
Dan vraag je haar toch waarom ze m nu ineens voor zet?

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:11

Ts, dit lijkt mijn vorige buurman wel. Heeft me jarenlang gepest en lastig gevallen, zelfs de wijkagent moest er bij komen. Daar zei ik toen tegen dat ik daar niet kon blijven wonen als het zo doorging. Hij raadde me toen af te verhuizen en,korte tijd later verhuisde die buurman zelf! Wat een opluchting.Mensen die niets anders te doen hebben dan hun buren lastig vallen zitten vaak zelf niet lekker in hun vel en voelen zich niet op hun plek in hun woning. En ja,ook die klaagde over het groen in mijn tuin omdat er blaadjes op zijn tegels vielen. Door al die betegelde "tuinen" kan het regenwater niet weg en kwamen er bij mij riooloverstromingen zodat de riolering verbeterd moest worden- een dure grap maar op kosten van de verhuurder gelukkig. Bij de Rijdende Rechter zie je heel vaak burenconflicten over dit soort zaken.

pateeke
Berichten: 2220
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:14

TS, wat verwacht je eigenlijk?
Wij kunnen van achter een scherm niet oordelen en nogmaals wat de één als overlast beschouwd is voor de ander niet noodzakelijk overlast.
Er wordt niet gezegd dat je alles maar over je heen moet laten komen. Wat wel gezegd wordt is dat het weinig zin heeft om in de tegenaanval te gaan omdat dit het conflict enkel meer op de spits drijft. Het is niet omdat zij op een bepaalde manier reageren, dat jullie ook zo moeten reageren; Je kan ook op een andere manier aangeven dat jullie overlast hebben van hen zonder te zeggen dat jullie ook veel overlast hebben van hen (als reactie op wat zij zeggen over jullie tuin) en ze maar een bezigheid buitenshuis moeten zoeken als ze zich storen aan bepaalde zaken.
Wat is er zo erg aan als zij melding maken die niet gegrond blijkt te zijn? Je wordt dan toch in je gelijk gesteld... Laat hen maar melding maken, dat lijkt me meer hun probleem dan dat van jullie te zijn.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:21

Ik heb vroeger ook zoiets gehad met buren dat hun zich irriteerde aan onkruid wat net onder mijn heg stond, ik werkte toen 45 a 50 uur per week en drie paarden te doen, dus ging niet ieder weekend onkruid wieden...t is gewoon heel naar als mensen iedere keer wat te zeuren hebben terwijl ze zelf hele dagen thuis zitten en dus wel tijd zat hebben, ook vaak is dit de oorzaak naar mijn idee waardoor ze zich aan kleine dingen gaan irriteren...maar ja, sommige mensen zijn gewoon zo, probeer het je niet te veel aan te trekken...Snap echt begod niet waarom iedereen zich met elkaar bemoeid bij zulke kleine irritaties, idd leven en laten leven...

Sky_As

Berichten: 4744
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:27

Ik vind dit soort topics altijd erg interessant om te volgen....
Ik vraag me vooral af of de mensen die zoveel begrip voor de buren hebben, zelf weleens lastige buren mee hebben gemaakt?

Wij hebben nu echt een superbuurman, echt een topper!
Maar hiervoor hebben we in een huurhuis gewoond (maisonette, 2 verdiepingen, en daaronder 2 verdiepingen van de buren).
Die mensen zeurde dat wij overlast gaven. (note: wij werken beide van 08.30 tot 17.00, daarna paarden en andere dieren te doen, dus waren zelden voor 20.30 thuis) Dus ik weet bijna zeker dat het geluid wat ze hoorde, niet van ons kwam.
De enige keer wanneer ik met schoenen door het huis liep, was als ik naar mijn werk moest, en iets vergeten was (onze schoenen deden wij altijd uit - en dus ook aan- bij de voordeur).....maar goed, als ik mijn schoenen aan had, en iets vergeten was, dan deed ik ze niet eerst uit om vervolgens 10 stappen te lopen.
Zulke mensen heb je ook. Dan moet je in een hutje op de hei gaan wonen, en niet in een appartementen complex, want ik denk niet dat je buren kunt treffen, die minder vaak dan ons thuis zijn.

Hetzelfde in ons nieuwe huis, ja daar staat nu ook onkruid in de voortaan, en nee, daar heb ik de afgelopen 2 weken geen tijd voor gehad om dat te doen, en er is ook niemand die mij daarop gaat wijzen of gaat eisen dat ik dat weg haal.
Wij hebben een giga druk leven, die keer dat ik dan een keer een uurtje thuis ben en tijd heb, bepaal ik zelf hoe ik die indeel, en of ik dan op mijn luie gat in de tuin ga liggen, of onkruid ga wieden, daar heeft niemand iets van te vinden.

Ik ken ook iemand die ontzettende zeikburen had, zo erg, dat die zelfs hun super geliefde huis, op een prachtige plek verkocht hebben om ergens anders te gaan wonen....die mensen zitten op alles, iedereen te zeiken, en heel de buurt heeft een hekel aan ze.
Mijn vriend huurde van bovenstaande persoon weiland, en probeerde ze weer om van alles te zeuren (maar echt om niks, uurtje maaien mocht bijv. al niet, op "normale tijden". Keertje met gezin lunchen viel onder recreëren en dat mocht niet > let wel, dit weiland ligt niet aan hun grond ofzo hoor).

Mijn vriend heeft vervolgens een keer aangebeld om te vragen wat nu precies het probleem was, maar ze durfde niet naar buiten te komen > mijn vriend is echt geen stoere motorclub figuur ofzo hoor, maar communicatief wel gewoon prima in staat om met mensen te praten/overleggen.....
Sindsdien echter geen gezeur meer met ze gehad.
Dus wat je het beste kan doen, zal ook per geval schelen. Sommige zullen alleen maar erger worden bij ja en amen knikken, en zullen steeds gekkere eisen gaan stellen.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:28

Cayenne schreef:
Huh? Hoezo is dat negatief? Wij doen dat hier ook geregeld voor elkaar.. Als je toch loopt..
Het is hier juist een gebaar van goodwill.

Op ons vorige adres hadden wij ook een enkele fanatiekeling die dat deed en vond dat de container niet te lang aan de weg hoorde te staan.
Maar ja, wij hadden een schoonmaakservice en die kon hem dan niet reinigen omdat ze hem dan al pontificaal op onze parkeerplaats hadden gezet.
En dat is dus 1: zonde van de kosten , want niet gereinigd maar wel moeten betalen. 2: moest eerst de bak verzetten voordat ik kon parkeren.

pateeke
Berichten: 2220
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:37

Sky As: ja hoor ik heb ook nare buren gehad en inderdaad ook overlast.
Blijft dat wij moeilijk kunnen oordelen over deze situatie. Als de buren klachten hebben kunnen ze inderdaad melding maken. Het lijkt me vooral in het voordeel van TS te zijn als die meldingen keer op keer ongegrond blijken te zijn.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:39

different1 schreef:
Bij ons wordt de kliko op het het pad in de voortuin gezet, bij de overige buren dus aan de poort van de achtertuin ;)

Toevallig stond er iemand van buurtbemiddeling aan de deur, en wederom is er geen grond voor de klacht van onze buren.

Hebben jouw buren de buurtbemiddeling ingeschakeld? Als dat zo is zien ze dat kennelijk als kanaal om met jou het over eventuele overlast te hebben. Ze hebben een soort van ontzag voor buurtbemiddeling als autoriteit.
Ik zou dan met die buurtbemiddeling eens een gesprekje voeren over de overlast die jij ervaart, hoe je die het beste kunt documenteren en dan als je een dossiertje hebt opgebouwd een gesprek met je buren voeren met buurtbemiddeling er bij.

En inderdaad even aan die vrouw van de kliko vragen wat precies de reden is dat ze de bak bij jullie aan de voortuin zet.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:53

Het blijkt dat sommige buren zo weinig eigen bezigheden hebben dat ze zich zelfs met andermans kliko's gaan bemoeien. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:56

Brainless schreef:
Cayenne schreef:
Huh? Hoezo is dat negatief? Wij doen dat hier ook geregeld voor elkaar.. Als je toch loopt..
Het is hier juist een gebaar van goodwill.

Op ons vorige adres hadden wij ook een enkele fanatiekeling die dat deed en vond dat de container niet te lang aan de weg hoorde te staan.
Maar ja, wij hadden een schoonmaakservice en die kon hem dan niet reinigen omdat ze hem dan al pontificaal op onze parkeerplaats hadden gezet.
En dat is dus 1: zonde van de kosten , want niet gereinigd maar wel moeten betalen. 2: moest eerst de bak verzetten voordat ik kon parkeren.


Maar daar kun je toch over communiceren?
Ik zou daar in jouw geval inderdaad ook niet blij mee zijn, en dat is dan zacht uitgedrukt :D

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:12

Koper schreef:
different1 schreef:
Bij ons wordt de kliko op het het pad in de voortuin gezet, bij de overige buren dus aan de poort van de achtertuin ;)

Toevallig stond er iemand van buurtbemiddeling aan de deur, en wederom is er geen grond voor de klacht van onze buren.

Hebben jouw buren de buurtbemiddeling ingeschakeld? Als dat zo is zien ze dat kennelijk als kanaal om met jou het over eventuele overlast te hebben. Ze hebben een soort van ontzag voor buurtbemiddeling als autoriteit.
Ik zou dan met die buurtbemiddeling eens een gesprekje voeren over de overlast die jij ervaart, hoe je die het beste kunt documenteren en dan als je een dossiertje hebt opgebouwd een gesprek met je buren voeren met buurtbemiddeling er bij.

En inderdaad even aan die vrouw van de kliko vragen wat precies de reden is dat ze de bak bij jullie aan de voortuin zet.

Ja precies, daar zou ik de klachten ook melden.
Dikke kans dat enkele ook als ongegrond zullen zijn, maar dan is er wel dossier opbouw en zoiets als om half 1 op je deur beuken is zeker niet ongegrond.

En beuken om half 1 op de voordeur en je neemt dat op... dan hebben de buren toch ook weer wat uit te leggen.

Maar bij de meeste dingen werkt niet zelf terug gaan klagen nog vaak goed.