Koelkast energie label a+

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Koelkast energie label a+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 12:04

Ik heb een koelkast gekocht best veel betaald ervoor omdat ik een zuinige koelkast wil . Het is volgens de beschrijving een A+ koelkast. Ik gok dat dat dan label donkergroen is?

Nu komt net de koelkast binnen en staat er energie label F op.
Ik gekeken op google naar het type koelkast. En het type koelkast is een label F bij de rest. Nergens staat een A+ behalve op de site waar ik hem gekocht heb. En ze zijn veel goedkoper dan dat ik betaald heb.
Ze reageren ook niet meer op de chat , nadat ik ernaar vroeg.
Via telefoon geven te aan dat A+ veranderd is naar F. Maar horen ze dit niet aan te passen om dit soort mis verstanden te voorkomen?

Ik heb er geen verstand van , maar het voelt een beetje zuur. Want dan had ik net zo goed ergens anders kunnen bestellen waar het goedkoper was en het wel in de omschrijving stond.

_Christina

Re: Koelkast energie label a+

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:08

Als ie net is binnengekomen, dan kan ie nog retour toch? Kun je 'm dan daar waar ie goedkoper is bestellen :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:17

Retour sturen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:21

Née hoor, dat klopt. De labels zijn inderdaad veranderd voor koelkasten en vriezers, omdat er teveel plussen achter de A’s moesten. Ik weet niet precies hoe het zit maar dat is vast wel te vinden op internet. A+ kan dus zomaar F zijn in de nieuwe labeling.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:26

Fitzroy schreef:
Née hoor, dat klopt. De labels zijn inderdaad veranderd voor koelkasten en vriezers, omdat er teveel plussen achter de A’s moesten. Ik weet niet precies hoe het zit maar dat is vast wel te vinden op internet. A+ kan dus zomaar F zijn in de nieuwe labeling.

Klopt, de regels voor labeling zijn veranderd.
Zie https://www.energielabel.nl/apparaten/e ... r%20de%20A.

Zonde dat je nu teveel betaald hebt doordat de site waar je bestelde nog de oude labels aanhield. En gek ook, want dit geldt al 2 jaar. Retour sturen kan altijd :j

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 12:29

Lijsken schreef:
Fitzroy schreef:

Zonde dat je nu teveel betaald hebt doordat de site waar je bestelde nog de oude labels aanhield. En gek ook, want dit geldt al 2 jaar. Retour sturen kan altijd :j

Ze geven aan dat een site met meer dan 4000 producten niet zo snel gaat om aan te passen.. dus weer een leerzaam iets. Altijd het product maar extra googlen.
De f label koelkast had ik wel gezien van te voren maar ik dacht dat deze dus zuiniger was vanwege de A+ . Maar is dus ronduit het zelfde.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:29

Ik zou vooral even kijken hoe 'zuinig' deze echt is, en of jou dat past. Binnen twee weken kun je deze koelkast terugsturen.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:36

Ik heb een wasmachine met zowel het oude als nieuwe label er op, A+++ is D geworden. Dus A+ naar F zal wel juist zijn. Dat is wel een staaltje misleiding om 2 jaar later nog het oude label te gebruiken.
Onder het oude label was A+ op het einde niet bijzonder zuinig meer, bij veel producten was toen de keuze bijna alleen tussen A++ en A+++.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 12:40

Ja uhm ik de beschrijving staat dus a+ en in de kenmerken. Energie label : a+++

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:41

FennyPower schreef:
Lijsken schreef:

Ze geven aan dat een site met meer dan 4000 producten niet zo snel gaat om aan te passen.. dus weer een leerzaam iets. Altijd het product maar extra googlen.
De f label koelkast had ik wel gezien van te voren maar ik dacht dat deze dus zuiniger was vanwege de A+ . Maar is dus ronduit het zelfde.

Met 8 producten per werkdag aanpassen heb je het dan in twee jaar af. Dit is gewoon laksheid. :x

Voor de toekomst, beste om een artikel op te Googlen is het EAN-nummer. Dat is het Europese registratienummer van een artikel, dus dan vergelijk je in ieder geval hetzelfde zonder te hoeven letten op omschrijvingen, etc.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:52

Retour sturen, want ze hebben toch wel geprobeerd je te misleiden en dan ook nog met een veel hogere prijs. Met zo'n zaak moet je geen zaken doen :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:57

BaileyMix schreef:
Retour sturen, want ze hebben toch wel geprobeerd je te misleiden en dan ook nog met een veel hogere prijs. Met zo'n zaak moet je geen zaken doen :n

Precies. Product voldoet niet aan de verwachtingen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 13:05

senna21 schreef:
Ik zou vooral even kijken hoe 'zuinig' deze echt is, en of jou dat past. Binnen twee weken kun je deze koelkast terugsturen.

Niet als je hem gaat gebruiken hoor, dan kan hij niet meer terug.