Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
jojoleinee schreef:Trucjes aanleren!
Mijn band met mijn katten is ook veel beter sinds ik ze overal mee naartoe neem. Vooral naar het bos vinden ze heerlijk. Misschien is dat voor jullie ook een optie, jij kunt je energie kwijt door flinke stukken te lopen en je kat z'n wereld wordt ook verrijkt met nieuwe luchtjes enzo. Let wel op, het is een kat, geen hond. Ga er niet vanuit dat je kat ook alles zal lopen, je zult hem waarschijnlijk ook moeten dragen. Ik heb daar een handige rugzak voor die echt hun veilige plekje is, waar ze zich ook kunnen verstoppen als het spanend wordt.
[ [url=m/q7I3hD.jpg]Afbeelding[/url] ]
jojoleinee schreef:Trucjes aanleren!
Mijn band met mijn katten is ook veel beter sinds ik ze overal mee naartoe neem. Vooral naar het bos vinden ze heerlijk. Misschien is dat voor jullie ook een optie, jij kunt je energie kwijt door flinke stukken te lopen en je kat z'n wereld wordt ook verrijkt met nieuwe luchtjes enzo. Let wel op, het is een kat, geen hond. Ga er niet vanuit dat je kat ook alles zal lopen, je zult hem waarschijnlijk ook moeten dragen. Ik heb daar een handige rugzak voor die echt hun veilige plekje is, waar ze zich ook kunnen verstoppen als het spanend wordt.
[ [url=m/q7I3hD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dees schreef:Mijn reactie is helemaal niet leuk en geloof me, ik weet wat leven met mensen die ADHD hebben, inhoudt....
ADHD en katten gaan slecht samen. Een kat moet zich op zijn gemak voelen wil hij naar mensen toe trekken en dat doen ze niet zo snel bij drukke mensen.
Jouw kat laat duidelijk zien dat hij bang voor je drukke momenten is. En jij hebt met je ADHD geen controle over wanneer jij druk wordt. Dat is k*t, maar wel de waarheid.
Als je echt van je kat houdt, zul je begrijpen dat jij en deze kat gewoon geen goede match zijn.
Daar verander je echt heel weinig tot niets aan, ook niet met "oefeningetjes". Misschien is deze kat beter af op een plekje waar geen ADHD is.
Dit is geen haat van mijn kant, dit is mijn advies voor het welzijn van zowel jou als die kat.
Er zijn dieren die beter bestand zijn tegen drukke baasjes, denk dat je daar zelf ook meer plezier aan zult hebben.