Wordpress vraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Wordpress vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 19:32

Goedenavond,

Ik heb een wordpress website en ik vroeg me af of iemand weet hoe ik dit kan doen.

Ik wil bepaalde pagina's op een site alleen toegankelijk maken voor bepaalde mensen. Ik heb heel veel filmpjes gekeken, maar ik kom er nog steeds niet uit. Het is niet de bedoeling dat al die pagina's dan toegankelijk worden. Maar dat ze toegang hebben tot een gedeelte.

Je kunt een pagina beveiligen met een wachtwoord, maar ik zou liever willen dat ik een soort accounts voor mensen kan maken waarmee bijvoorbeeld alleen hun met hun mailadres en een wachtwoord er in zouden kunnen, dat ik kan zien wie toegang heeft en dat de toegang na een tijd verloopt of ik de toegang kan stop zetten.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel en dat iemand misschien een idee heeft of een goede uitleg, duidelijk filmpje.

Ik vind het leuk om de website zelf te doen maar soms met iets als dit ben ik uren aan het zoeken en kom ik er niet echt uit. :o

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:36

dat kan bij wordpress door een LMS software als plug in te installeren
hiervoor heb je een buisness account nodig.

je zou evt ook kunnen kijken naar bijv Huddle, en dat dan automatisch laten doorlinken via je wordpress webside

Celebi

Re: Wordpress vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:40

Er zijn veel plugins die hierbij kunnen helpen. Membership plugins als Ultimate Member bijvoorbeeld geeft je de optie tot het aanmaken van accounts. Je kunt dan pagina's uitsluitend toegankelijk maken voor deze ingelogde groep. Zou even rondzoeken naar 'wordpress membership plugins' en dan al niet met de term 'free' erbij als dat nodig is. De meeste plugins hebben websites waarbij uitleg over de verschillende opties te vinden is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 20:09

Celebi schreef:
Er zijn veel plugins die hierbij kunnen helpen. Membership plugins als Ultimate Member bijvoorbeeld geeft je de optie tot het aanmaken van accounts. Je kunt dan pagina's uitsluitend toegankelijk maken voor deze ingelogde groep. Zou even rondzoeken naar 'wordpress membership plugins' en dan al niet met de term 'free' erbij als dat nodig is. De meeste plugins hebben websites waarbij uitleg over de verschillende opties te vinden is.

Ik heb daar inderdaad filmpjes over gekeken maar ik zie dan niet echt hoe je kan zorgen waar een account wel of niet toegang tot heeft of hoe je toegang geeft tot een bepaald deel. Of ik volg het niet goed :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 20:29

Ik heb ook met de plugin Ultimate Member gewerkt, dat ging vrij makkelijk. Maar het is al zo lang geleden dat ik eigenlijk niet meer weet hoe het precies werkt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 20:56

Ik heb net weer twee uitgebreide torturials over member plugin gekeken maar ik mis gewoon het stukje hoe maak ik een pagina zichtbaar voor bijvoorbeeld maar 1 of twee personen :P of dat ze juist toegang hebben tot verschillende pagina's. Dus dat ik per account eigenijk kan zeggen wat wel of niet toegankelijk is.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:07

Je moet een type account definiëren en dan op de pages zelf moet er geloof ik ergens een mogelijkheid zijn om aan te geven welk type gebruikers accounts die pagina mogen bezoeken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:31

Ik meen me inderdaad te herinneren dat je groepen kan aanmaken en gebruikers aan een groep kan toekennen oid.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 21:36

Hm maar kan ik dan van elke gebruiker dat ook weer individueel aanpassen? Bedankt voor het meedenken trouwens :D

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:30

dat is dus afhankelijk van de plugin die je kiest om te gebruiken, sommige zijn een "simpele" betaalmuur waar je je website simpel gezegt in 2e splits, maar je hebt ook hele LMS systemen waar je met abbonementen kan werken en cursussen kan maken en waar ook die hele afdeling achterzit, mensen kunnen zich aanmelden, dan kan je besluiten waar ze toegang tot krijgen enz