Het huis ademt paard en konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Euridicey

Het huis ademt paard en konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 17:46

Na lang even Googlen, toch besloten even een topic te openen. Ik ben namelijk opzoek naar tips om die paardengeur uit mijn gang te krijgen..

Ik houd van mijn dieren hoor, echt waar. Maar na heel lang zoeken en proberen om de woonkamer (waar vier konijnen rondbanjeren) lekker te laten ruiken, wordt iedereen nog verwelkomd me de overheersende geur van paard in mijn gang. Ik heb ondertussen mijn schoenen al in een dichte kast staan (die is nu al helemaal verrot met de geur :j maar daar was hij ook voor), maar de geur blijft. Ik denk dat het vanuit mijn jas komt, iemand daar tips voor? Ik zit te denken aan een luizenzak ofzo...

(Ik vind zelf paard best prima ruiken hoor haha snuffel altijd stiekem aan mijn paard als we gewerkt hebben, maar schaam me toch altijd een beetje als ik familie over de vloer heb en die geur de hele gang overheerst. :p)

zonnebloem18

Re: Het huis ademt paard en konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:59

Er zit niks anders op dan de paardenjas en schoenen op stal te laten denk ik.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 19:04

Geen garage/schuur waar de paardenjas in kan hangen? Of je paardenspullen op stal laten en daar een oude jas en gympen neerzetten voor onderweg?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:15

Paardenjas en schoenen gewoon op stal laten. Meteen het voordeel dat je auto ook mi der naar paard ruikt.
Ik trek altijd een gewone jas en schoenen aan naar de paarden en wissel het daar om voor m'n paardenstallen.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:17

Ik heb hier mijn paardenjassen en schoenen in de schuur staan. Als ik geen schuur had zou ik het op stal laten. No way dat ik die geur in huis wil hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:46

Wij hebben 2 kapstokken
1 in schuur en 1 binnen voor nette jassen

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:31

Hier inderdaad ook paardenjassen en schoenen in de schuur. Die begint soms ook wel naar paard te ruiken maar ik laat vaak m’n schoenen en jas even een paar uur buiten ‘luchten’ omdaarna in de schuur te zetten. Jas ook wat vaker wassen :j enige paardenkleding dat binnen ligt is gewassen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:35

Paardenspul niet binnen idd.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:45

Paardenspul in de garage oid :) ben ik zelf wel ook niet erg consequent in moet ik eerlijk zeggen. Ik heb sinds kort een geurwolkje :')

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:45

Mmm vraagt Zich nu af.. zal dat bij ons ook zo zijn? ( paarden aan huis dus klompen bij de achterdeur ( binnen) en oude jas ook) wel andere kapstok als goede jas.. of.. euh.. tja wie zal het zeggen mmm goede luchtvervrisser.. en als jas stinkt/ ruikt idd wassen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:51

Hier blijven de paarden jassen ook op stal.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:32

Mijn auto heb ik opgegeven dus alles wat stinkt blijft daar (of ik neem de meur voor lief, maar niet als ik mensen over de vloer krijg). :j
Ik denk dat je weinig andere opties hebt. In mijn auto helpt van die olie wel, maar ik denk dat je konijnen dat niet tof vinden.

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:54

Paardenjassen/schoenen blijven hier in de garage naast de deur. Ver weg van bezoek of mijn nette jassen/kleren/schoenen

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:57

Je kunt overwegen je schoenen (en jas) in een afsluitbare plastic box te doen.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 01:27

Gratis wasknijpers aanbieden bij de voordeur. Beetje creatief wezen ts. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 09:01

Ik heb trouwens laarzen en geen schoenen
Die gaan naar mijn idee niet stinken
Jas was ik heel geregeld

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 09:11

Ik herken het probleem...maar dan met betrekking tot voetbalschoenen van mijn zoontje.
Je hebt er ideaal spul voor en dat scheelt echt alles.
Daarmee spuit je je schoenen(vooral in je schoen)(en je jas) in..het is van Scholl en heet Fresh step..werkt magisch.
Bij ons rook je ook heel de gang en woonkamer als die schoenen binnen stonden..zo erg dat ik ze in de schuur heb gegooid.
Met die spuitbus van hierboven kan ik er letterlijk met mijn neus inhangen en het ruikt gewoon fris

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 09:14

Ik heb jaren mijn paardenspullen in de meterkast bewaard en vanuit daar gebruikt. Nu staat daar al minstens 5 jaar niks meer in... en... de meterkast ruikt nog steeds naar paard. :') :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 10:39

Hier blijven mijn stalschoenen buiten aan de deur onder een afdak alsook mijn jassen die ik niet wekelijks kan/wil wassen. Maar ik draag dus vnl laagjes die ik allemaal regelmatig kan wassen en zelden een jas.
Nu ik niet langer zelf mijn stal moet doen of door modder in de weide moet ploeteren, kunnen mijn rijschoenen wel in de hal of "natte ruimte" blijven zonder al te veel geuroverlast.
Maar ik geef toe dat mijn rijschoenen glad leer zijn en dat ik ze wekelijks afkuis met glycerine zeep.

Als mijn vriendin in de wagen stapt, dan ruikt de wagen binnen de 5minuten overweldigend naar paardenmest.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 10:42

Je spullen in de schuur zetten of eerst buiten laten luchten.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:02

Hier staan mijn schoenen ook buiten onder de overkapping, jas hangt in de bijkeuken, apart van de goede jassen of in de garage bij de rest van de paardenspullen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:03

De jas en klompen of muck boots waar ik mee de stallen blijven in de schuur. Mijn rijbroek laat ik even buiten luchten voor die uiteindelijk wel mee naar binnen komt. Dan ruikt hij wel weer fris, zo niet dan gaat die ik wasmachine.

Ik heb binnen wel jasjes die ik aan heb bij de paarden (tijdens het trainen of voeren) en het uitlaten van de hond. Deze stinken niet.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 11:03

Anastasia24 schreef:
Gratis wasknijpers aanbieden bij de voordeur. Beetje creatief wezen ts. :+

Hahah ik spuit nu altijd even de rituals huisspray (lekkur!!!) Maar denk dat ik alles wel op stal laat dan.. en als je dan met je goede schoenen en jas aankomt en op stal laat, terwijl je het paardenspul aan hebt.. blijft dat lekker ruiken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:05

snorkel1986 schreef:
Mmm vraagt Zich nu af.. zal dat bij ons ook zo zijn? ( paarden aan huis dus klompen bij de achterdeur ( binnen) en oude jas ook) wel andere kapstok als goede jas.. of.. euh.. tja wie zal het zeggen mmm goede luchtvervrisser.. en als jas stinkt/ ruikt idd wassen

zelfde hier.

Paarden schoenen en jassen bij de berging bij de achterdeur en goede jassen en schoenen bij de (nooit gebruikte) voordeur.

Ik ruik het zelf niet, andere vast wel.
Spuit wel met de tuinslang over mijn laarzen na het het mesten, dat wel.
Ook 2 honden binnen.

Maar of het eigenlijk te erg is?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:08

Ik zou mijn spullen in de auto laten in een box ofzo, dat je wisselt van schoenen in je auto, dan ruiken je goede spullen ook niet naar paard, mits je ze ergens kunt hangen zoals een kantine of iets?

Ik was mijn jas heel vaak, schoenen gaan onder de veranda, buiten